پیام رسان WhatsApp یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان است که به طور گسترده در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. اما در ماه های اخیر ظهور سرویس هایی مانند سیگنال و کلاب هاوس و ارتقای روزافزون ویژگی های تلگرام، زنگ خطر را برای واتس اپ به صدا درآورده است! به همین دلیل اخیراً شاهد اضافه شدن ویژگی های جدید و ارتقای عملکرد ویژگی های پیشین واتس اپ هستیم. به تازگی اعلام شده که واتس اپ در حال تست روشی برای انتقال چت ها است که به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند چت های انجام شده در این اپلیکیشن را از گوشی های آیفون به گوشی های اندرویدی انتقال دهند. مطابق با گزارش های منتشر شده واتس اپ این امکان را در مرحله اول برای انتقال چت ها از یک شماره به شماره تلفن دیگر فعال خواهد کرد و در حال کار بر روی آن است.

به زودی امکان انتقال چت های واتس اپ به شماره جدید فراهم می شود

با آپدیت اپلیکیشن واتس اپ به آخرین نسخه، شما قادر خواهید بود تا شماره تلفن اکانت خود را با کلیک بر روی "Transfer to a different phone number?" تغییر دهید. البته به نظر می رسد که واتس اپ این اجازه را به شما نمی دهد تا هر زمانی که خواستید نسبت به تغییر شماره خود بتوانید اقدام کنید. بلکه انتقال چت ها به شماره جدید زمانی امکان پذیر خواهد بود که شما یک دستگاه جدید را به اکانت فعلی تان لینک کرده باشید. لازم به ذکر است که با انتقال همه چت ها به شماره جدید، تمام فایل های موجود در آن چت ها (عکس، موزیک، ویدئو، PDF و...) نیز منتقل خواهند شد.

تا پیش از این هم امکان تغییر شماره اکانت واتس اپ وجود داشت؛ اما این قابلیت زمانی امکان پذیر بود که شماره جدید بر روی همان دستگاه فعال باشد. به عنوان مثال اگر از گوشی های دو سیم کارته استفاده می کردید، می توانستید چت های خود را بین شماره های فعال بر روی گوشی تان انتقال دهید. اما واتس اپ اکنون قصد دارد تا انتقال چت ها را بین دو گوشی موبایل مختلف امکان پذیر کند. اما همان طور که اشاره شد اکانت واتس اپی که با شماره موبایل این گوشی ها فعال است، باید ابتدا به یکدیگر لینک شوند. 

باید به این نکته هم اشاره کنیم که قابلیت تغییر شماره و انتقال چت ها بین دو گوشی مختلف در حال حاضر در مرحله آماده سازی و توسعه قرار دارد و زمان دقیقی برای عرضه نهایی آن اعلام نشده است. این قابلیت بر روی هر دو گوشی های اندرویدی و iOS ارائه خواهد شد و انتظار می رود تا در آینده ای نزدیک برای کاربران قابل استفاده باشد. به هر حال این ویژگی کاربرد زیادی برای کاربران خواهد داشت و افراد دیگر نگران تعویض شماره و گوشی خود نخواهند بود. چرا که با ارائه این قابلیت به سادگی می توانند به چت های خود بر روی دستگاه های مختلف دسترسی داشته باشند.

منبع: androidcentral