پتانسیل های هوش مصنوعی روز به روز بیشتر آشکار می شود و به نظر می رسد که این فناوری تا سال های سال می تواند ما را شگفت زده کرده و کارها را برایمان آسان تر کند! یکی از توانمندی های بی شمار این تکنولوژی را حتماً در چت بات بینگ دیده اید. این سرویس از زمانی که معرفی شده، پیشرفت های زیادی از جانب شرکت مایکروسافت دریافت کرده و امکانات و ابزارهای جدیدی به آن اضافه شده است.

اعمال تنظیمات شخصی به وسیله فرمان صوتی بر روی Edge

در یکی از جدیدترین آپدیت های مایکروسافت برای Bing Chat، شاهد اضافه شدن قابلیت سرچ بصری یا Visual Search به این سرویس هستیم. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا به جای تایپ متن های بعضاً طولانی، درخواست های خود از بینگ چت را از طریق عکس و تصویر مطرح کنند. همچنین مایکروسافت به تازگی ارسال دعوت نامه به کاربران گوگل کروم را برای ملحق شدن به بینگ چت آغاز کرده است. این مورد نشان می دهد که این ابزار به زودی راه خود را به مرورگرهای دیگر هم باز خواهد کرد.

اعمال تنظیمات شخصی به وسیله فرمان صوتی بر روی Edge

بنا بر گزارش های جدید، مایکروسافت در حال کار کردن بر روی قابلیتی است که اعمال تنظیمات بر روی Edge را برای کاربران این مرورگر ساده تر از همیشه کند. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا از طریق بینگ چت و فرمان های صوتی، تنظیمات مرورگر Edge را متناسب با نیازهای خود تغییر دهند. این طور که اعلام شده، این قابلیت تا حد زیادی شبیه به دستیار هوش مصنوعی Windows Copilot در ویندوز 11 عمل می کند.

در حال حاضر این قابلیت جدید فقط برای کاربران نسخه Edge Canary (نسخه آزمایشی و تجربی مرورگر اج در چنل dev) در دسترس قرار گرفته است. چنانچه منوی کناری بینگ چت در مرورگر اج قناری را باز کنید، یک آیکون میکروفون را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی این آیکون، این قابلیت جدید به صورت اتوماتیک فعال می شود و شما می توانید درخواست های خود را به صورت صوتی به آن ارسال کنید. به عنوان مثال می توانید جملۀ “change the tab layout” را بگویید تا مرورگر اج به صورت کاملاً خودکار ظاهر تب های مرورگر را تغییر دهد.

اعمال تنظیمات شخصی به وسیله فرمان صوتی بر روی Edge

البته در حال حاضر این قابلیت هنوز کامل نیست و باگ هایی در آن دیده می شود. کاربرانی که به این ویژگی دسترسی داشته اند عنوان کرده اند که مرورگر Edge هنوز برخی فرمان های صوتی را به درستی تشخیص نمی دهد که ممکن است به آزمایشی بودن این قابلیت مربوط باشد. قطعاً در نسخه نهایی، این باگ ها برطرف شده و کاربران بدون هیچ دغدغه ای می توانند با مرورگر اج «صحبت کنند»!

به این ترتیب زمانی که نسخه نهایی این قابلیت به مایکروسافت اج اضافه شود، فقط کافی است تا آنچه را که در ذهن دارید به زبان بیاورید تا تغییرات بر روی مرورگرتان اعمال شود! این تنها یکی از پتانسیل های هوش مصنوعی است که می تواند کارها را برای شما بی نهایت آسان تر کند. اینکه در آینده هوش مصنوعی چه امکاناتی را به زندگی بشر اضافه می کند، سؤال هیجان انگیزی است که بی صبرانه منتظر پاسخ آن خواهیم ماند!

منبع: window central