با وجود اینکه در سه ماهه سوم سال 2022 کاربران برای خرید اپلیکیشن های موبایل هزینه کمتری را پرداخت کرده اند، اما اپلیکیشن تیک تاک توانسته تا رکورد پردآمدترین اپلیکیشن دنیا را در این بازه زمانی بشکند! برای چهارمین فصل متوالی است که تیک تاک به عنوان پردآمدترین اپلیکیشن موبایل دنیا شناخته می شود و به نظر می رسد که سلطه این سرویس اجتماعی به اشتراک گذاری ویدئو در فصل های بعدی نیز ادامه خواهد داشت!

این شما و این هم پردرآمدترین اپلیکیشن دنیا در سه ماهه سوم سال 2022!

در گزارشی که بر روی وب سایت Sensor Tower منتشر شده، تیک تاک باز هم مانند سال گذشته که توانسته بود به عنوان خوب پربازدیدترین وب سایت سال 2021 دست پیدا کند بازهم توانسته به عنوان خوب دیگری با نام پرطرفدارترین اپ دنیا برسد. این در حالی است که به طور کلی بازار اپلیکیشن های موبایل به سمت رکود پیش رفته است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در این گزارش درآمد تیک تاک با نسخه چینی آن که به نام Douyin شناخته می شود ترکیب شده است. هر دوی این اپلیکیشن ها امکانات مشابهی برای به اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه به صورت عمودی را ارائه می دهند، اما کاربران آنها با یکدیگر متفاوتند و در اصل دو اپ مجزا یکدیگر هستند. با این وجود درآمد هر دوی آنها در گزارش منتشر شده در وب سایت سنسور تاور با یکدیگر جمع زده شده است.

نسخه جهانی تیک تاک به همراه نسخه iOS اپ Douyin توانسته اند در مجموع در صدر لیست پردآمدترین اپلیکیشن های گوگل پلی و اپ استور (به جز اپ های گیمینگ) قرار گیرند. این اپ ها در مجموع توانسته اند به فروش 914.4 میلیون دلاری در سه ماهه سوم سال 2022 دست پیدا کنند.

البته سنسور تاور خاطر نشان کرده است که اپلیکیشن Douyin به تنهایی توانسته حدود 433.5 میلیون دلار بفروشد که 47 درصد از درآمد کلی تیک تاک را تشکیل می دهد.

در اپ استور، تیک تاک در صدر اپلیکیشن های غیر گیمینگ از لحاظ میزان فروش قرار گرفته است. همچنین در گوگل پلی تیک تاک در رتبه دوم این لیست قرار گرفته است. پرفروش ترین اپ در گوگل پلی، سرویس Google One است که با پرداخت هزینه ماهانه، به کاربران فضای ذخیره سازی ابری ارائه می دهد. این سرویس در سه ماهه سوم سال 2022 توانسته بیش از 330 میلیون دلار برای گوگل درآمد داشته باشید.

این شما و این هم پردرآمدترین اپلیکیشن دنیا در سه ماهه سوم سال 2022!

تا به این لحظه اپ های تیک تاک و Douyin در مجموع توانسته اند به فروش بیش از 6.3 میلیارد دلار از زمان عرضه آنها به بازار دست پیدا کنند. اما در فصل اخیر، بازار کلی اپلیکیشن های موبایل روزهای جالبی را سپری نکرده است. کاربران در هر دو پلتفرم اپ استور و گوگل پلی هزینه کمتری را برای پرداخت های درون برنامه ای، خرید اشتراک و دانلود اپ های پولی خرج کرده اند. به طور دقیق تر پرداخت کاربران در این پلتفرم ها 31.6 میلیارد دلار بوده که نسبت به بازه زمانی در سال گذشته 4.8 درصد کاهش یافته است.

در این گزارش به این نکته هم اشاره شده که اپ استور در مقایسه با گوگل پلی دو برابر درآمد بیشتری داشته است. در سه ماهه سوم سال 2022، درآمد اپ استور برابر با 21.2 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته حدود 2.3 درصد کمتر بوده است. وضعیت گوگل پلی از این هم بدتر است و در آمد آن از 11.5 میلیارد دلار در سال قبل به 10.4 میلیارد دلار (افت 9.6 درصدی) رسیده است.

اما در بخش گیم، پرداخت هزینه از جانب کاربران برابر با 19.3 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته 12.7 درصد کمتر شده است! فروش اپلیکیشن های گیم در اپ استور به میزان 9.8 درصد و در گوگل پلی به میزان 16.9 درصد افت کرده و به ترتیب برابر با 11.9 و 7.9 میلیارد دلار بوده است.

این شما و این هم پردرآمدترین اپلیکیشن دنیا در سه ماهه سوم سال 2022!

در این شرایط، تیک تاک همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و توانسته درآمد قابل توجهی داشته باشد. این سرویس به اشتراک گذاری ویدئو تاکنون بیش از 196.5 میلیون بار در اپ استور دانلود شده و در صدر اپ های غیر گیمینگ در این پلتفرم قرار دارد. هر چند در گوگل پلی، اپلیکیشن فیسبوک با 150.3 میلیون بار دانلود در صدر قرار دارد. به هر حال به نظر می رسد که سیطره تیک تاک بر بازار اپلیکیشن های موبایل در سه ماهه چهارم سال 2022 نیز ادامه داشته باشد به خصوص که اخیرا تیک تاک مجهز به فیلتر تولید تصویر Greenscreen شده و جذابیت آن برای کاربران بیشتر از قبل شده است.

منبع: techcrunch