مراسم بزرگ هواوی در چین برگزار شده و این برند شناخته شده و معتبر جدیدترین دستاوردهای خود را در آن معرفی کرده است. با اینکه بیشتر نگاه ها در این مراسم به محصولاتی مانند تبلت MatePad Pro، ایرفون وایرلس FreeBuds Pro 3 و ساعت هوشمند Watch Ultimate Gold Edition بوده است، اما هواوی از یک تلویزیون هوشمند جدید نیز در آن رونمایی کرده است. تلویزیون Smart Screen V5 Pro که یک مدل پرچم دار به شمار می آید، اولین مدلی است که در آن از چیپست جدید هواوی Honghu 900 استفاده شده است. در این مقاله قصد داریم تا با مشخصات تراشۀ جدید Honghu 900 و ارتقاهای چشمگیری که در مقایسه با مدل قبلی پیدا کرده، بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

قوی تر شدن چیپست Huawei Honghu 900 نسبت به نسل قبلی

بر اساس اعلام رسمی شرکت هواوی، چیپست Honghu 900 از لحاظ قدرت CPU، در مقایسه با مدل Honghu 818 تا 200 درصد قدرتمند تر شده است! همچنین پردازنده گرافیکی و موتور عصبی (NPU) آن به ترتیب 160 و 212 درصد نسبت به قبل قوی تر شده اند. در مجموع هواوی اعلام کرده است که این تراشه نسبت به مدل های پرچم دار موجود در این صنعت، 81 درصد عملکرد بهتری را ارائه می دهد.

قوی تر شدن چیپست Huawei Honghu 900 نسبت به نسل قبلی

اگر اعداد و ارقامی که هواوی در مراسم خود به آنها اشاره کرده در دنیای واقعی صادق باشند، باید منتظر عملکرد بی نظیر تلویزیون هوشمند Smart Screen V5 Pro باشیم! لازم به ذکر است که تراشه هواوی Honghu 900 به یک موتور عصبی دو گانۀ 4T+1T مجهز است و توانایی اجرای محاسبات پیشرفتۀ هوش مصنوعی را دارد!

چیپست Huawei Honghu 900 از قابلیت ارتقای کیفیت تصویر از 1080p به 4K@120fps در کمتر از 0.88 ثانیه برخوردار است! قدرت ها و توانمندی های عجیب این چیپست به همین میزان محدود نمی شود! چرا که این تراشه از قابلیت دیکود کردن رزولوشن 8K با نرخ 120 فریم در ثانیه نیز برخوردار است و بالاترین کیفیت تصویر حال حاضر دنیا را ارائه می دهد. از دیگر ویژگی های پیشرفتۀ این تراشه می توان به قابلیت تشخیص صحنه، تشخیص سوژه، AI SR، AI HDR و بسیاری امکانات دیگر اشاره کرد.

بد نیست کمی با تلویزیون هوشمند هواوی Smart Screen V5 Pro هم آشنا شویم. این تلویزیون در دو سایز 98 و 85 اینچ معرفی شده و از پنل سوپر مینی ال ای دی قدرت می گیرد. صفحه نمایش این تلویزیون 99 درصد از سطح پنل جلویی را پوشانده است و ضخامت فریم اطراف آن عملاً صفر است! این نوع طراحی مرز بین تصاویر و محیط اطراف تلویزیون را از بین می برد و تماشای فیلم و انجام بازی را برای شما لذت بخش تر می کند.

قوی تر شدن چیپست Huawei Honghu 900 نسبت به نسل قبلی

تلویزیون هوشمند Huawei Smart Screen V5 Pro به 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز است و با توجه به بهره بردن از تراشه فوق قدرتمند Honghu 900، عملکردی کاملاً سریع و روان را به ارمغان می آورد. این تلویزیون به سیستم صوتی 3.1.2 کاناله و دو کانال 10 وات اسکای نیز مجهز است و خروجی صدای 30 وات با بیس دو برابر شده را ارائه می دهد.

منبع: gizmochina