دستگاه های جدید مک اپل دیگر دارای درایو دیسک نیستند. به این ترتیب اگر از CD و DVD در کارهای روزمره خود استفاده می کنید، به یک دی وی دی رایتر اکسترنال نیاز خواهید داشت. یک دیسک درایو اکسترنال از طریق رابط USB به مک متصل می شود و محتوای ذخیره شده بر روی CD و DVD را پخش می کنند. همچنین شما می توانید با استفاده از این دستگاه ها دیتای مورد نظرتان را بر روی CD و DVD رایت کنید. در این مقاله می توانید با چند مدل از بهترین CD/DVD رایترها برای دستگاه های مک آشنا شوید.

دیسک درایو اکسترنال ایسوس ZenDrive U9M – سازگار با USB-C

DVD رایترهای مناسب برای دستگاه های مک اپل

این مدل دیسک درایو ایسوس فوق العاده باریک با هر دو نوع کابل USB-A و USB-C سازگاری دارد و به این ترتیب به سادگی می توانید آن را به تمام مک بوک های جدید و قدیمی متصل نمایید. این دستگاه سرعت خواندن و نوشتن بالایی دارد و حجم بالایی از دیتا را در زمانی کوتاه بر روی CD و DVD رایت می کند. اگر از کسانی هستید که از دیسک نوری زیاد استفاده می کنید، دی وی دی رایتر اکسترنال ایسوس ZenDrive U9M از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود.

CD/DVD رایتر اکسترنال NOLYTH USB 3.0 Type-C – بدون نیاز به کابل برق

DVD رایترهای مناسب برای دستگاه های مک اپل

انتخاب این CD/DVD رایتر اکسترنال برای استفاده در کنار مک مزایای زیادی دارد. یکی از این مزایا، شباهت بسیار زیاد این دستگاه با SuperDrive اپل است. دلایل دیگر، سازگاری این گجت با کابل USB-C و امکان اتصال آن به مک بوک پرو بدون نیاز به کابل برق است. همچنین دیسک درایو اکسترنال NOLYTH با کابل USB-A سازگاری دارد و امکان اتصال آن به پورت های USB قدیمی تر هم وجود دارد.

دیسک درایو اکسترنال Apple USB SuperDrive – ساخت خود اپل

DVD رایترهای مناسب برای دستگاه های مک اپل

دیسک درایو اختصاصی اپل یک انتخاب ایده آل برای اتصال به دستگاه های iMac و MacBook Pro است و از قابلیت های پخش و رایت دیتا برخوردار است. اپل سوپر درایو از طریق کابل تبدیل USB-C به USB-A به مک بوک پروهای قدیمی تر (مثلاً نسخه 2016) نیز قابل اتصال است. ابعاد این دیسک درایو تنها کمی از یک کیف CD بزرگتر است و حمل و جابجایی آن به سادگی انجام می پذیرد. تنها کاری که برای استفاده از Apple USB SuperDrive این است که آن را با یک کابل USB به مک خود متصل کنید.

دیسک درایو اکسترنال VersionTECH – سازگار با USB-C و USB 3.0

DVD رایترهای مناسب برای دستگاه های مک اپل

این دیسک درایو باریک و جمع و جور طراحی جالبی دارد و فاقد دکمه Eject است. در عوض درب آن به صورت فشاری باز می شود. CD/DVD رایتر اکسترنال VersionTECH به سادگی در کوله پشتی جا می شود و علاوه بر مک، با دستگاه های ویندوزی هم سازگاری دارد. سازگاری با کابل های USB 3.0 و USB-C یکی دیگر از مزایای خرید این دی وی دی رایتر است.

دی وی دی رایتر ال جی LG Ultra Slim Portable – یک انتخاب اقتصادی

DVD رایترهای مناسب برای دستگاه های مک اپل

این CD/DVD رایتر وزن سبکی دارد، از سرعت عملکرد بالایی برخوردار است و با قیمت مناسبی نیز قابل تهیه است. در ساخت این گجت از پلاستیک سخت و فشرده استفاده شده است و به همین دلیل می توانید از دوام و استحکام عالی آن اطمینان داشته باشد. وزن دیسک درایو اکسترنال ال جی مدل Ultra Slim Portable تقریباً به اندازه یک کیف CD است!

منبع: imore