نمونه اولیه پروژه شیکاگو به حالت نامعین متوقف شده است.

TCL امسال گوشی هوشمند تاشو عرضه نمی کند!

هر ساله با رشد فناوری و پیشرفت در این حوزه، شاهد حضور فناوری های جدید در دنیای اطراف و به خصوص در گوشی های تلفن همراه هستیم. امروزه با ظاهر شدن گوشی های تاشو نظر بسیاری از کاربران به سمت این تکنولوژی جلب شده است و شرکت های مختلفی در این زمینه به رقابت با یکدیگر پرداخه اند. اگر بخواهیم نمونه ای از این گوشی های تاشو را نام ببریم می توانیم به پرچم دار آنها یعنی Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 اشاره کنیم که توسط سامسونگ تولید شده اند و کاربران زیادی را شیفته طراحی خود کرده اند.

شرکت الکترونیکی TCL نیز در حال ساخت و طراحی گوشی های تاشو خود بود اما در ایمیلی به سایت The Verge تأیید کرده است که این شرکت برنامه های خود را برای عرضه گوشی تاشو با قیمت کمتر در سال جاری متوقف کرده است. تولید گوشی تاشو با نام رمز Project Chicago در اواسط توسعه بود که TCL تصمیم گرفت آن را به حالت تعلیق درآورد. بر اساس گفته های این شرکت، این تاخیر تا حدی به دلیل افزایش هزینه های تولید و کمبود زنجیره تامین است.

استفان استریت “Stefan Streit “، مدیر ارشد بازاریابی TCL در بیانیه ای به The Verge گفت: "اگرچه بازار گوشی های سبک تاشو هر ساله در حال رشد است، اما هنوز هم جزء محصولات برتر است. به دلیل کمبود قطعات اخیر، همه گیری COVID-19 و افزایش هزینه های تولید گوشی تاشو، TCL تصمیم دشواری را برای توقف راه اندازی اولین تلفن هوشمند تاشو تجاری خود گرفته است تا زمانی که این شرکت بتواند آن را تولید و به قیمت عرضه کند. و تا جایی که ممکن است برای بیشتر مصرف کنندگان در دسترس باشد. " استریت افزود که این شرکت "بازار را به دقت زیر نظر دارد تا بهترین زمان برای عرضه یک گوشی هوشمند تاشو" را مشخص کند.

این شرکت چند دستگاه نمونه جهت بازبینی و بررسی به منتقدان داد، که به نظر می رسد  MrMobile یکی از آنها باشد، با این حال گفت که هیچ دستگاه اضافی دیگری در دسترس ندارد و هیچ عکسی از پروژه شیکاگو برای به اشتراک گذاشتن ندارد. قبل از عرضه جدیدترین دستگاه های تاشو سامسونگ، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه TCL تصمیم گرفته است دستگاه شیکاگو خود را قبل از عرضه سامسونگ متوقف کند. این در حالی بود که گوشی های تاشو سامسونگ یعنی Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 در رده بالاتری قرار دارند و در محدوده قیمتی 999 دلار و 1799 دلار به فروش می رسند.

شرکت الکترونیکی TCL سال گذشته و اوایل امسال در CES 2021، چند نمونه اولیه تاشو و همچنین طراحی صفحه نمایش "قابل چرخش" را به نمایش گذاشت. لازم به ذکر است که TCL در آوریل نیز یک دستگاه Fold 'n Roll را به نمایش گذاشت که نمایشگر آن می تواند از صفحه نمایش 6.87 اینچی تلفن بزرگ شود و به فبلت 8.85 اینچی یا اندازه تبلت 10 اینچی تبدیل شود.

در پایان باید بگوییم که این شرکت خاطر نشان کرده است که از دسته محصولات تاشو چشم پوشی نمی کند اما زمان مشخصی تعیین نشده است که اولین دستگاه تاشو آن چه زمانی ممکن است به صورت تجاری در دسترس مردم قرار گیرد.

منبع: theverge