شرکت تی سی ال قصد دارد تا سری جدید تلویزیون های QLED خود را در قالب سری Q Class در سال 2023 راهی بازار کند. این خانواده از تلویزیون های تی سی ال سه عضو دارد که شامل مدل های Q6، Q7 و QM8 می شوند. هر سه مدل از تکنولوژی های پیشرفته بهره می برند و نسبت به تلویزیون های نسل قبلی این برند با ارتقاهای چشمگیر و درخشانی مواجه شده اند.

بررسی تلویزیون های تی سی ال سری Q Class

یکی از نقاط قوت اصلی تلویزیون های سری Q برند TCL، مجهز بودن به تکنولوژی کوانتوم دات (Quantum Dot) است. این تکنولوژی دقت نمایش رنگ ها را افزایش می دهد و در مقایسه با پنل های رایج LED، توانایی نمایش طیف وسیع تری از رنگ ها را دارد. علاوه بر این، تلویزیون های جدید تی سی ال از قابلیت UltraWide Color Gamut بهره می برند و رنگ های طبیعی تر و جذاب تری را نسبت به مدل های معمولی به نمایش می گذارند. این ویژگی ها سبب می شود که تجربه بصری شما ارتقا پیدا کند و در هنگام بازی یا تماشای فیلم، حس غوطه وری در تصویر به شما دست دهد!

مدل پایۀ تلویزیون های جدید تی سی ال به مدل Q6 مربوط می شود. این تلویزیون به پنل LED مجهز است و حداکثر روشنایی 700 نیت را ارائه می دهد. همچنین تلویزیون TCL Q6 از فناوری های دالبی ویژن و HDR10+ پشتیبانی می کند و از نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز بهره می برد.

بررسی تلویزیون های تی سی ال سری Q Class

مدل Q7 در این سری، یک مدل میان رده است و در آن از پنل Mini LED با 2000 ناحیه نوری استفاده شده است. از جمله مشخصات تلویزیون TCL Q7 می توان به روشنایی حداکثر 1000 نیت، پشتیبانی از دالبی ویژن IQ، سازگاری با HDR10+ و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز اشاره کرد. این مشخصات باعث شده تا این تلویزیون برای گیمرهای سخت پسند به گزینه ای ایده آل تبدیل شود!

در نهایت، تلویزیون TCL QM8 رده بالاترین عضو این خانواده جدید است. این تلویزیون از پنل Mini LED با 2300 ناحیه نوری بهره می برد و توانایی دستیابی به روشنایی حیرت انگیز 2000 نیت را دارد! همچنین این تلویزیون از دالبی ویژن IQ و HDR10+ پشتیبانی می کند و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز را ارائه می دهد. تلویزیون تی سی ال QM8 بدون شک یک مدل رده بالا برای مصارف سرگرمی خانگی است و تجربه بصری بی نظیری را برای کاربر به ارمغان می آورد.

بررسی تلویزیون های تی سی ال سری Q Class

هر سه مدل تلویزیون موجود در سری TCL QLED Q Class به سیستم عامل Google TV مجهزند و امکان نصب تمام سرویس های استریم فیلم و ویدئو بر روی آنها وجود دارد. همچنین این دستگاه ها با دستیارهای صوتی محبوب آمازون الکسا و Google Assistant سازگاری دارند. سیستم صوتی این تلویزیون ها نیز از فناوری های رده بالا بهره می برد؛ به خصوص مدل QM8 که به یک ساب ووفر مجزا مجهز است و توان صوتی 40 وات را ارائه می دهد.

قیمت تلویزیون تی سی ال سری Q Class

تلویزیون تی سی ال Q6 در سه سایز مختلف، شامل مدل های 55، 65 و 75 اینچ عرضه شده است. قیمت این دستگاه ها به ترتیب برابر با 499.99، 699.99 و 899.99 دلار اعلام شده است.

قیمت تلویزیون تی سی ال Q7 از 749.99 دلار برای مدل 55 اینچ شروع می شود و در عدد 2199.99 دلار برای مدل 85 اینچ متوقف می شود! محدوده قیمت مدل QM8 نیز در بازه 1699.99 دلار (برای نسخه 65 اینچ) تا 9999.99 دلار (برای نسخه 98 اینچ) قرار دارد. هر سه مدل هم اکنون در بازارهای آمریکا برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته اند.

منبع: gizmochina