تی سی ال یکی از پیشگامان عرصه تولید نمایشگر در دنیا است و بیشتر به خاطر تولید پنل های LCD، OLED و Mini-LED شناخته می شود. پنل های این شرمت در انواع تلویزیون، گوشی هوشمند، تبلت و دیگر دستگاه های الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون شرکت TCL اعلام کرده است که قصد دارد اولین مانیتور گیمینگ خمیده 57.1 اینچی دنیا را با رزولوشن DUHD (4K دو گانه) راهی بازار کند. این خبر هیجان انگیز می تواند دنیای گیمینگ را تحت تأثیر خود قرار دهد!

مانیتور گیمینگ خمیده دوال 4K تی سی ال

تی سی ال می تواند نمایشگرهای گیمینگ را به سطح جدیدی برساند

به طور کلی مانیتورهای خمیده در میان گیمرها جایگاه خاصی دارند و بسیار محبوب هستند. در همین راستا برندهایی مانند سامسونگ چندین مدل از این نوع مانیتورها را عرضه کرده اند و حضور فعالی در این بازار دارند. به عنوان مثال مانیتور Odyssey G7 C27G7 از این غول کره ای به تنهایی کافی است تا به قدرت دیوانه کننده یک مانیتور گیمینگ خمیده پی ببرید!

اکنون تی سی ال قصد دارد تا با عرضه یک مانیتور خمیده 57.1 اینچی، رقبایش را تحت تأثیر توانمندی های خود قرار دهد! این نمایشگر غول پیکر از یک پنل خمیده بر روی یک یک پایه آلومینیومی تشکیل شده است و مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد را در خود جای داده است.

شرکت TCL با افتخار اعلام کرده است که نمایشگر جدید این برند بر مبنای تکنولوژی انحصاری HVA ساخته شده است. همچنین در این مانیتور از الگوریتم های رده بالای VD IP بهره برده شده است. این همکاری، به ارائه اولین مانیتور 57 اینچی دنیا با رزولوشن 8K منجر شده است! این مانیتور قادر است تا به رزولوشن حیرت انگیز 7840x2160 پیکسل یا DUHD (4K دوگانه) دست پیدا کند و بالاترین تجربه بصری ممکن را برای گیمرها به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، مانیتور خمیده جدید تی سی ال از حداکثر نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز پشتیبانی می کند و از این بابت هم حرف های زیادی برای گفتن دارد.

مانیتور گیمینگ خمیده دوال 4K تی سی ال

البته با اینکه تی سی ال رزولوشن مانیتور 57.1 اینچی جدید خود را 8K اعلام کرده است، اما در آزمایش های انجام شده این میزان رزولوشن دقیقاً 8K نبوده است. به عبارت دیگر وضوح تصویر این مانیتور، دو برابرِ 4K است نه 8K طبیعی. با این حال با همین مشخصات نیز مانیتور جدید TCL بهترین مدل گیمینگ فعلی دنیا است!

بد نیست بدانید که مانیتور خمیده 57.1 اینچی TCL از زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه پشتیبانی می کند و تصاویر بازی را با کمترین میزان تأخیر به نمایش می گذارد. همچنین این دستگاه با هر دو فناوری FreeSync و G-Sync سازگاری دارد و در آن از تکنولوژی کاهش بازتاب نور بهره برده شده است. به این ترتیب در هنگام بازی کردن به صورت متوالی، چشم های کاربر دچار احساس خستگی و ناراحتی خواهد شد.

مانیتور گیمینگ خمیده دوال 4K تی سی ال

جالب اینجاست که این مانیتور از سایز بسیار بزرگ 57.1 اینچ برخوردار است، اما ضخامت قاب های آن در سه طرف (بالا، راست و چپ) بسیار پایین است. این نوع طراحی مرز بین تصویر و واقعیت را برای گیمر از بین می برد و او را در دنیای بازی ها رها می کند! همچنین مانیتور خمیده جدید TCL تنها 13.4 میلی متر ضخامت دارد و یکی از باریک ترین مدل های گیمینگ موجود در بازار به شمار می آید.

تمامی این مشخصات در کنار هم، می توانند مانیتور گیمینگ خمیده TCL 57.1-Inch Dual 4K 240Hz را به یکی از هیجان انگیزترین گزینه ها برای گیمرهای حرفه ای تبدیل کند.

منبع: gizmochina