تی سی ال از تلویزیون Mini-LED جدید سری C955 با سایز 98 اینچ در ژاپن رونمایی کرده است. این تلویزیون توانایی دستیابی به روشنایی خیره کنندۀ 2000 نیت را دارد، به طور پیش فرض به گوگل تی وی مجهز است و از فناوری دالبی ویژن IQ پشتیبانی می کند. ویژگی های گیمینگ این تلویزیون جدید شامل پشتیبانی از وضوح تصویر 4K@144Hz VRR و شتاب دهندۀ اختصاصی بازی می شود. همچنین تلویزیون TCL C955 موفق به دریافت استاندارد AMD FreeSync Premium Pro نیز شده است. در ادامه با این دستگاه بیشتر آشنا می شویم.

بررسی تلویزیون تی سی ال سری C955

تلویزیون 98 اینچ TCL C955 رزولوشن 4K را ارائه می دهد و به تلفیقی از فناوری های مدرنِ مینی ال ای و کوانتوم دات مجهز شده است. در نتیجه بخش های کم نور لوکال این تلویزیون در مقایسه با مدل های قدیمی تر سری C845 تا چهار برابر ارتقا پیدا کرده است. این موضوع باعث شده تا این تلویزیون روشنایی بی نظیر 2000 نیت را ارائه دهد و تصاویر آن از بالاترین میزان شفافیت و درخشندگی برخوردار باشند. سایر ویژگی های قابل توجه تلویزیون تی سی ال C955 شامل سازگاری با فناوری های دالبی ویژن IQ، HDR10+ و HLG می شود. لازم به ذکر است که نرخ تازه سازی تصویر این تلویزیون به طور طبیعی 120 هرتز است که از طریق فناوری VRR تا 144 هرتز نیز قابل ارتقا است.

در تلویزیون تی سی ال C955 از چیپ Algo Engine Max II استفاده شده که کیفیت تصویر را با فناوری هوش مصنوعی ارتقا می دهد. همچنین این چیپ باعث بهبود نسبت کنتراست، ارتقای رزولوشن به 4K و روان تر شدن نمایش تصاویر سریع می شود. گوگل تی ویِ داخلی این تلویزیون به شما اجازه می دهد تا از سرویس های استریم محتوای معروف مانند یوتیوب، آمازون پرایم و نتفلیکس بر روی دستگاه خود بهره مند شوید. علاوه بر این شما می توانید محتوای مورد نظرتان را به صورت وایرلس از یک دستگاه موبایل با تلویزیون TCL C955 پخش کنید. برای این منظور این دستگاه از Apple AirPlay 2 و کروم کست پشتیبانی می کند.

بررسی تلویزیون تی سی ال سری C955

تلویزیون تی سی ال C955 از دستیار صوتی Google Assistant نیز پشتیبانی می کند و به اسپیکر داخلی پیشرفته مجهز است. این اسپیکر با تکنولوژی های مدرن دالبی اتموس، DTS-HD و DTS Virtual:X سازگار است و صدایی باورپذیر، فراگیر و طبیعی را ارائه می دهد.

مجموعه ای از امکانات گیمینگ را در تلویزیون TCL C955 پیدا می کنید! این امکانات شامل Game Master، Game Bar و Game Accelerator می شوند. ضمن اینکه با قرار دادن این گجت در حالت Game Mode، قابلیت VRR در آن فعال شده و می توانید نرخ تازه سازی 144 هرتز، زمان پاسخ دهی 0.8 میلی ثانیه و رزولوشن 4K را در کنار هم تجربه کنید! این تلویزیون به پورت HDMI 2.1 eARC مجهز است و به سادگی می توانید آن را به نسل جدید کنسول های بازی متصل نمایید.

بررسی تلویزیون تی سی ال سری C955

تلویزیون 98 اینچ تی سی ال C955 هم اکنون با قیمت 6948 دلار در کشور ژاپن عرضه شده است. هنوز معلوم نیست که TCL برنامه ای برای توزیع این دستگاه در سایر بازارها (مانند آمریکای شمالی و اروپا) دارد یا خیر.

منبع: notebookcheck