شرکت TCL یک خانواده جدید از تلویزیون های هوشمند خود را با نام C11G رونمایی کرده است. رده بالاترین مدل در این سری، یک تلویزیون 75 اینچی است که از رزولوشن 4K و نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز پشتیبانی می کند. به طور کلی تلویزیون های هوشمند سری C11G از سه مدل 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ تشکیل شده است و در آنها از تکنولوژی اختصاصی Quantum Dot Matrix بهره برده شده است. تی سی ال عنوان کرده است که فناوری کنترل رنگ به کار رفته در این تلویزیون ها، نور پس زمینه پنل این دستگاه ها را به 220 بخش تقسیم می کند و باعث می شود تا این دستگاه ها توانایی دستیابی به روشنایی حداکثر 1000nits را داشته باشند.

تلویزیون هوشمند 75 اینچی TCL C11G با رزولوشن 4K و رفرش ریت 144 هرتز معرفی شد

تلویزیون های سری TCL C11G کنتراست فوق العاده ای را ارائه می دهند و بخش های روشن و تاریک تصویر را به بهترین شکل نمایش می دهند. این ویژگی به تصویر عمق می دهد و به هر چه طبیعی تر شدن آن کمک می کند. همچنین این تلوزیون ها از نرخ نوسازی تصویر واقعی 144 هرتز پشتیبانی می کنند و 157 درصد از محدوده رنگ های طبیعی را پوشش می دهند.

شرکت تی سی ال از تراشه Lingyao M1 و موتور ارتقای کیفیت تصویر TXR در تلویزیون های سری C11G استفاده کرده است. این تراشه از قابلیت هایی مانند رنگ های سه بعدی، بازسازی پیکسل های از دست رفته، رفرش ریت 120 هرتز و فناوری محافظت از چشم کاربر پشتیبانی می کند.

تلویزیون هوشمند 75 اینچی TCL C11G با رزولوشن 4K و رفرش ریت 144 هرتز معرفی شد

باید به این نکته هم اشاره کنیم که در تلویزیون های TCL C11G از صدای های فای Onkyo 2.1 استفاده شده است. این سیستم صوتی از فناوری هوش مصنوعی جهانی پشتیبانی می کند و صدایی فراگیر و باورپذیر را ارائه می دهد. همچنین اعلام شده این تلویزیون صدای پخش شده را متناسب با موقعیت مکانی افراد و اشیاء قرار گرفته در مقابل خود بهینه سازی می کند.

از دیگر امکانات تلویزیون تی سی ال C11G 75-inch می توان به قابلیت تعریف پروفایل همراه با عکس کاربری در آن اشاره کرد. به این ترتیب هر یک از افراد خانواده می توانند اکانت شخصی خود را در این تلویزیون ایجاد کنند و تنظیمات دلخواه خود را بر روی آن اعمال کنند. مثلاً اگر فوتبال زیاد نگاه می کنید، می توانید یک اکانت اختصاصی برای فوتبال در آن بسازید. یا می توانید برای نمایش فیلم سینمایی، به اکانت اختصاصی فیلم مراجعه کنید. همچنین افراد می توانند برنامه های تلویزیونی دلخواه خود را در اکانت هایشان لیست کنند و به صورت شورت کات به آنها دسترسی داشته باشند.

تلویزیون هوشمند 75 اینچی TCL C11G با رزولوشن 4K و رفرش ریت 144 هرتز معرفی شد

در حال حاضر تلویزیون های سری C11G از برند تی سی ال در کشور چین در دسترس قرار گرفته است. قیمت نسخه 55 اینچ 1179 دلار، نسخه 65 اینچ 1473 دلار و نسخه 75 اینچ 1915 دلار اعلام شده است. فعلاً تی سی ال برنامه ای برای عرضه جهانی این سری از تلویزیون های خود ندارد. اطلاعات تکمیلی در این رابطه متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع: gizmochina