به نظر می رسد که همگام سازی وظایف بین Outlook و Microsoft To Do کمی آسان تر شده است! اخیراً آپدیت جدیدی برای اپلیکیشن مایکروسافت اوت لوک بر روی گوشی موبایل اندروید ارائه شده که به طور ویژه بر روی وظایف مهم (top tasks) تمرکز داشته است. حالا در بخش جستجوی این اپلیکیشن، سه تسک مهم شما در نرم افزار Microsoft To Do نیز نمایش داده می شود. این تسک ها کاملاً قابل اجرا و ویرایش هستند و شما می توانید آنها را به طور مستقیم از اپلیکیشن اوت لوک به عنوان «انجام شده» علامت گذاری کنید.

اپلیکیشن Outlook for Android اکنون تسک های مهم شما در Microsoft To Do را نمایش می دهد

اما نرم افزار Microsoft To Do چیست و چه کاربردهای دارد؟ این نرم افزار برای برنامه ریزی و یادآوری زمان انجام کارهایتان به شما طراحی شده است. شما می توانید تسک های مورد نظرتان را در این نرم افزار ایجاد کنید و از قابلیت های کاربردی آن مانند یادآوری یا مرتب سازی وظایف بر اساس اهمیت بهره مند شوید. نرم افزار Microsoft To Do در نسخه های اندروید، iOS و ویندوز عرضه شده است. هر سه نسخه این نرم افزار با یکدیگر کاملاً سینک هستند و شما می توانید از طریق دستگاه های مختلف به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید. حالا این نرم افزار با اوت لوک نیز سینک شده است و شما به آسانی می توانید تسک هایتان را در هر دوی این اپلیکیشن ها مدیریت کنید. اما آیا ویرایش وظایف در اوت لوک بر روی وظایف مایکروسافت To Do هم مؤثر است؟ بله، اگر شما وظیفه ای را در اوت لوک ویرایش یا حذف کنید، این تغییرات بر روی وظیفه مورد نظر در مایکروسافت To Do هم انجام می شود. پس حتماً به این موضوع، به خصوص در هنگام حذف وظایف دقت داشته باشید. همچنین همان طور که اشاره شد، اگر وظیفه ای را در اوت لوک به عنوان «انجام شده» مارک کنید، این وظیفه در To Do هم علامت گذاری خواهد شد. این قابلیت به صورت برعکس نیز امکان پذیر است و تغییرات انجام شده بر روی وظایف در مایکروسافت To Do در اوت لوک نیز اعمال می شود.

آپدیت جدید اوت لوک بر روی اندروید چه زمانی عرضه می شود؟

آپدیت ارائه شده برای اپلیکیشن Outlook for Android این اپ را به نسخه 4.21.04.2 ارتقا می دهد. در متنی که به عنوان توضیح برای این آپدیت عرضه شده آمده است:
«به تسک هایتان احاطه کامل داشته باشید! اکنون سه وظیفه مهم شما در صفحه اصلی سرچ اپ در دسترستان است. می توانید آنها را به طور مستقیم بر روی اوت لوک به عنوان وظایف انجام شده علامت گذاری کنید یا بر روی آنها کلیک کنید تا در Microsoft To Do بتوانید مدیریتشان نمایید.»

توجه داشته باشید که این ویژگی بر روی اپلیکیشن اوت لوک برای اندروید قابل دسترسی است. آپدیت جدید این اپلیکیشن در تاریخ 12 فوریه 2021 (24 بهمن 1399) عرضه شده و برای تمامی کاربران اندروید اکنون در دسترس است.

منبع: windowscentral