شرکت Suunto برخی از بهترین ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Wear OS را روانه بازار کرده است که از میان آنها می توان به ساعت هوشمند Suunto 7 اشاره کرد. اما آخرین ساعت هوشمند این شرکت از لحاظ طول عمر باتری ارتقا پیدا کرده و از این جهت با دیگر ساعت های مبتنی بر سیستم عامل ارائه شده توسط گوگل متفاوت است! ساعت هوشمند Suunto 9 Peak آخرین محصول از ساعت های سری 9 برند Suunto است که در تاریخ 25 می 2021 (4 خرداد 1400) معرفی شده است.

ساعت هوشمند Suunto 9 Peak برای رقابت با Garmin Venu 2 روانه بازار می شود

این شرکت اعلام کرده است که ساعت هوشمند Suunto 9 Peak «باریک ترین، کوچکترین و با دوام ترین ساعتی است که تا به حال توسط Suunto ساخته شده است». بدنه محفظه این ساعت از تیتانیوم درجه 5 ساخته شده که در سمت دیگر آن صفحه نمایش 1.2 اینچی ساعت قرار گرفته است. استفاده از تیتانیوم در ساخت ساعت هوشمند Suunto 9 Peak باعث شده که محفظه این ساعت مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی داشته باشد. همچنین این ساعت به صورت ضد آب طراحی شده و در صورت قرار گرفتن در آب تا عمق 100 متری آسیب نخواهد دید.

ساعت هوشمند Suunto 9 Peak برای رقابت با Garmin Venu 2 روانه بازار می شود

ساعت هوشمند Suunto 9 Peak از برنامه های تمرینی ورزشی متعددی بهره می برد و به بیش از 80 حالت ورزشی مختلف همراه با GPS داخلی مجهز شده است. Suunto ادعا می کند که در صورت قرار دادن این ساعت در حالت Tour mode همراه با GPS روشن، طول عمر باتری آن تا 170 ساعت خواهد رسید. البته این اطلاعات برای تخمین میزان طول عمر باتری این ساعت در شرایط استاندارد چندان دقیق نیست، اما می توان از آن برداشت کرد که ساعت هوشمند Suunto 9 Peak به یک باتری قدرتمند با شارژدهی بالا مجهز است. 
لازم به ذکر است که ساعت هوشمند Suunto 9 Peak از قابلیت های اندازه گیری و بررسی ضربان قلب، سنسور SpO2 (برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون) و ارتفاع سنج برخوردار است. همچنین این ساعت هوشمند از قابلیت بررسی وضعیت آب و هوا برخوردار است و به عنوان مثال شما را از طریق آلارم از احتمال بروز طوفان مطلع می کند. این ویژگی به خصوص در هنگام ورزش در فضای باز، کوهنوردی و کمپینگ در طبیعت کارایی بالایی پیدا می کند.

ساعت هوشمند Suunto 9 Peak هم اکنون برای پیش فروش در دسترس قرار گرفته و در تاریخ 17 ژوئن 2021 (27 خرداد 1400) روانه بازار خواهد شد. این ساعت با قیمت ابتدایی 569 دلار عرضه خواهد شد که آن را در دسته ساعت های هوشمند گران قیمت فرار می دهد. به طوری که ساعت Sunnto 9 Peak حتی از ساعت هوشمند رده بالای Garmin Venu 2 هم قیمت بالاتری خواهد داشت. به نظر می رسد که Suunto با ارائه ساعت هوشمند جدید خود قصد رقابت با Garmin Venu 2 را داشته و امید دارد تا بتواند جایگاه این ساعت محبوب را در میان کاربران تصاحب کند! حال باید منتظر ماند و دید که میزان استقبال از این ساعت هوشمند جدید و گران قیمت به چه میزان خواهد بود.

منبع: androidcentral