مایکروسافت خود را برای عرضه جدید ترین لپ تاپ سرفیس خود در پاییز امسال آماده می کند. این دستگاه جدید، Surface Laptop Go 3 نام دارد و این طور که به نظر می رسد از مشخصات ارتقا یافته ای نسبت به قبل برخوردار است. بر اساس اعلام ویندوز سنترال، این لپ تاپ با کدنام Gulliver عرضه شده و از پردازنده های نسل 12 اینتل قدرت می گیرد. در ادامه می توانید تمام اطلاعات فعلی در مورد سرفیس لپ تاپ گو 3 را مشاهده کنید.

بررسی لپتاپ مایکروسافت Surface Laptop Go 3

سرفیس لپ تاپ گو 3: قیمت و زمان عرضه

قیمت و زمان عرضه این لپ تاپ جدید هنوز به صورت رسمی از جانب مایکروسافت اعلام نشده است. با این حال چیزی که قطعی به نظر می رسد این است که Surface Laptop Go 3 در مقایسه با نسل قبلی قیمت بالاتری خواهد داشت. چرا که مایکروسافت قصد دارد تا کانفیگ اولیۀ این لپ تاپ با رم 4GB را حذف کند. به عبارت دیگر، نسخه اولیه از این لپ تاپ از حافظه رم بالاتری در مقایسه با نسل قبلی برخوردار خواهد بود و این موضوع قطعاً بر روی قیمت آن اثر خواهد داشت.

بررسی لپتاپ مایکروسافت Surface Laptop Go 3

به این ترتیب کانفیگ اولیه Surface Laptop Go 3 از 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD بهره خواهد برد و قیمت آن بین 699 تا 749 دلار خواهد بود. به عنوان مقایسه بد نیست بدانید که Surface Laptop Go 2 با کانفیگ 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت SSD با قیمت 599 دلار راهی بازار شده بود.

سرفیس لپ تاپ گو 3: مشخصات فنی

بررسی لپتاپ مایکروسافت Surface Laptop Go 3

با توجه به اطلاعاتی که تا به اینجا منتشر شده، می توان گفت که Surface Laptop Go 3 در بخش سخت افزار داخلی با ارتقاهای نسبتاً خوبی مواجه شده است. انتظار می رود که در این لپ تاپ از پردازنده Core i5 نسل 12 اینتل به همراه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD استفاده شود. با این حال احتمالاً مایکروسافت کانفیگ های بهتری از این لپ تاپ را نیز برای استفاده های کاری و آموزشی ارائه خواهد بود.
همان طور که اشاره کردیم، مایکروسافت دیگر هیچ لپ تاپی از سری Surface Laptop Go را با رم 4 گیگابایت تولید نخواهد کرد. پس Surface Laptop Go 3 حداقل به 8 گیگابایت رم مجهز است. این موضوع یک ارتقای قابل توجه برای این لپ تاپ به حساب می آید و به طور کلی خبر خوبی برای کاربران است!

بر اساس شنیده ها طول عمر باتری سرفیس لپ تاپ گو 3 نیز به لطف استفاده از پردازنده های پربازده تر نسل 12 اینتل در آن افزایش پیدا کرده است. به احتمال زیادی مشخصات فیزیکی این دستگاه شامل سایز صفحه نمایش، ابعاد بدنه و وزن مشابه با نسل قبلی خواهد بود.

سرفیس لپ تاپ گو 3: طراحی و قابلیت ها

بررسی لپتاپ مایکروسافت Surface Laptop Go 3

متأسفانه احتمالاً Surface Laptop Go 3 از لحاظ ظاهری شباهت خیلی زیادی با Surface Laptop Go 2 خواهد داشت. صفحه نمایش و قاب اطراف آن، پورت ها، کیبورد و تاچ پد این لپ تاپ تغییری نسبت به قبل نکرده اند و مایکروسافت نیازی به آپدیت کردن آنها ندیده است! با این حال امکان دارد این لپ تاپ به برخی قابلیت های هوش مصنوعی مانند Voice Clarity و Voice Focus در بخش میکروفون مجهز شود. این ویژگی ها پیش از این برای کامپیوترهای ویندوزی در دسترس قرار گرفته اند.

این تمام اطلاعاتی بود که تا به اینجا در مورد لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Go 3 منتشر شده است. قطعاً در هفته های پیش رو این اطلاعات تکمیل تر خواهند شد. شما می توانید اخبار تکمیلی در این رابطه را از طریق وب سایت ایده برتر پارسیان دنبال کنید.

منبع: windowscentral