Surface Laptop Go 2:

مزایا:

-    پردازنده مرکزی Core i5 نسل یازدهم

-    رنگ جدید

-    فاقد فضای ذخیره سازی eMMC

-    همان طراحی و نمایشگر عالی

-    عمر باتری طولانی تر

معایب:

-    قیمت اولیه بالا

Surface Laptop Go:

مزایا:

-    شاید بتوان یک مدل با تخفیف پیدا کرد

-    همان طراحی و نمایشگر عالی

-    تایپ عالی

معایب:

-    پردازنده نسل دهم اینتل Core i5 قدیمی تر

-    قطعات قابل سرویس دهی زیاد نیست

مایکروسافت Surface Laptop Go 2 در مقابل مایکروسافت Laptop Go: آیا سرفیس جدیدتر از ویژگی های بهتری بهره می برد؟

همانطور که از دستگاه های Surface انتظار داشتیم، Surface Laptop Go از طراحی تقریبا بی عیب و نقصی بهره می برد و به راحتی می توان آن را جزء بهترین لپ تاپ های ویندوزی ارزان در سال جدید دانست. این دستگاه، دارای درب آلومینیومی و ترکیبی از رزین کامپوزیت آلومینیوم و پلی کربنات است که وزن آن تنها 2.48 پوند (1.13 کیلوگرم) و ضخامت آن فقط 0.62 اینچ (15.7 میلی متر) است. در بررسی Surface Laptop Go، ویرایشگر اجرایی دانیل روبینو گفت: "به نظر می رسد خوب است و حتی بهتر است، به خصوص در این بازه قیمت."

حال بیایید به مشخصات لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop Go 2 نگاهی بیاندازیم. این لپ تاپ با رنگ های پلاتینیوم، قرمز مایل به قهوه ای، آبی یخی و همچنین در یک رنگ جدید سبز مایل به خاکستری عرضه می شود. همچنین مجهز به پورت های USB-C، USB-A، جک صدای 3.5 میلی متری و یک پورت Surface Connect است.

صفحه نمایش لمسی این لپ تاپ 12.4 اینچ است و همچنان از رزولوشن 1536x1024 و نسبت تصویر 3:2 برخوردار است، اما از قلم جوهری پشتیبانی نمی کند. رزولوشن دوربین جلو آن برابر با 720p است، یک خواننده اثر انگشت برای Windows Hello دارد و همچنان با Dolby Atmos بلندگوهای باکیفیتی ارائه می‌ دهد. توجه داشته باشید که مدل Laptop Go با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت SSD فاقد حسگر اثر انگشت است.

مایکروسافت Surface Laptop Go 2 در مقابل مایکروسافت Laptop Go: آیا سرفیس جدیدتر از ویژگی های بهتری بهره می برد؟

در واقع، در پنل داخلی Laptop Go 2 عمدتاً بهبودهایی ایجاد شده است. در واقع این لپ تاپ، به پردازنده جدیدتر نسل یازدهم اینتل Core i5-1135G7 مجهز شده است که عملکرد بهتری دارد. هنوز چهار هسته و هشت رشته دارد، اما کش 8 مگابایتی بزرگتر، فرکانس توربو 4.20 گیگاهرتز بالاتر و TDP 28 وات بالاتر ارائه می دهد. همچنین در این دستگاه شاهد گرافیک یکپارچه Intel Iris Xe با CPU جدیدتر خواهید بود.

در ادامه باید بگوییم که هر دو لپ تاپ با رم 4 یا 16 گیگابایتی LPDDR4x در دسترس هستند. در حالی که Laptop Go اصلی دارای گزینه ذخیره سازی آهسته eMMC بود، Laptop Go 2 منحصراً از SSD های M.2 استفاده می کند. شما می توانید 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشید، و SSD هنوز توسط کاربر قابل ارتقا است. ناگفته نماند که مایکروسافت حدود 30 دقیقه به شارژ باتری Laptop Go 2 اضافه کرده است.

مایکروسافت Surface Laptop Go 2 در مقابل مایکروسافت Laptop Go: آیا سرفیس جدیدتر از ویژگی های بهتری بهره می برد؟

ضمن این که، بلوتوث Laptop Go 2 به نسخه 5.1 ارتقا یافت و هر دو لپ ‌تاپ همچنان با Wi-Fi 6 عرضه می‌شوند. از نظر امنیتی، Laptop Go 2 اکنون به عنوان رایانه شخصی با هسته ایمن طبقه بندی می شود که به محافظت از داده های شما در سطوح سخت افزاری، سیستم عامل و نرم افزار کمک می کند.

منبع: windowscentral