کیبورد گیمینگ Apex Pro Omni Switch را می توان یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین کیبورد در بازارهای جهانی محسوب کرد. این مدل کیبورد گیمینگ به دلیل برخورداری از جدیدترین سوئیچ های مکانیکی توانسته بزرگ ترین جهش در صنعت طراحی کیبوردهای مکانیکی را ایجاد کند. این مدل کیبورد توسط شرکت استیل سریز طراحی و تولید شده است. استیل سریز در کنار دیگر برندهای معروف مشغول تولید لوازم جانبی مورد نیاز گیمینگ بوده و با توجه به محصولات رده بالا و حرفه ای توانسته نسبت به رقبای خود طرفداران بیشتری را به دست آورد. مهندسان این شرکت از سوئیچ های Omnipoint 2.0 در ساخت این مدل کیبورد استفاده کرده اند. این نوع سوئیچ با توجه به عملکرد متفاوتی که نسبت به دیگر سوئیچ های Omni دارد می تواند میزان عملکرد و دقت کاربر را تا حد زیادی بالا ببرد! جهت نمایش اعلان ها و اطلاعات کیبورد نیز از یک صفحه نمایش کوچک در قسمت بالایی کیبورد استفاده شده است! از دیگر ویژگی های استفاده شده در کیبورد گیمینگ Apex Pro Omni Switch می توان به کلیدهای کنترلی مالتی مدیا، استراحتگاه مچ دست، کانال های عبور کابل جهت خلوت تر کردن سطح میز و نرم افزار اختصاصی می شود. در ضمن جهت بالا بردن میزان هیجان و جذاب تر کردن سیستم گیمینگ از نورپردازی حرفه ای که قابل مشاهده در زیر تمامی دکمه های کیبورد بوده استفاده شده است! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کیبورد گیمینگ شرکت SteelSeries خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

نمایشگر OLED و استراحتگاه مچ دست!

نمایشگر OLED و استراحتگاه مچ دست!

از نمونه امکاناتی که شرکت استیل سریز به صورت اختصاصی در ساخت کیبورد گیمینگ Apex Pro Omni Switch مورد استفاده قرار داده است می توان به نمایشگر OLED اشاره کرد. نمایشگر تعبیه شده در این کیبورد با توجه به قابلیت به نمایش درآوردن اطلاعات و وضعیت دستگاه، نقطه تحریک کلیدها، قابلیت تنظیم نقاط مختلف کیبورد و ... به کاربر این امکان را می دهد تا تنظیمات خود را بدون دردسر و چالش خاصی اعمال کنند. استراحتگاه مچ دست نیز از دیگر امکانات مثبتی است که شرکت استیل سریز در ساخت این مدل کیبورد استفاده کرده اند! با وجود استراحتگاه علاوه بر جلوگیری از خستگی، تعرق و احساس درد در قسمت مچ دست، توانسته طراحی ارگونومیکی را در این مدل کیبورد به وجود بیاورد. این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا برای خلاص شدن از درد مچ دست خود آن را بر روی استراحت گاه تعبیه شده قرار دهید. لازم به ذکر است که استراحت گاه تعبیه شده در قسمت زیرین این مدل کیبورد دارای جنس بسیار نرم بوده و به صورت مغناطیسی به بدنه اتصال داده شده تا کاربر در هنگام عدم نیاز اقدام به جداسازی آن کند! در ضمن با توجه به برخورداری این مدل کیبورد از پایه این امکان را خواهید داشت تا زاویه قرارگیری کیبورد را بر حسب راحتی مچ دستانتان تنظیم کنید! لازم به ذکر است که نمایشگر تعبیه شده قابیلت پشتیبانی از بازی های ویدئویی همچون CS:GO (قابلیت نمایش میزان پول، نرخ KDR و ...) و نرم افزارهای استریم مانند Discord (قابلیت نمایش پیام ها و ...) را نیز دارد!

مهندسان شرکت SteelSeries ضمن جهت بالا بردن میزان عملکرد و بهبودی کیبورد گیمینگ Apex Pro Omni Switch از فناوری های کاربردی استفاده کرده اند. فناوری های استفاده شده در این مدل کیبورد شامل فناوری آنتی گوستینگ و فناوری N-Key Rollover می شود! فناوری Anti-Ghosting به کاربر این امکان را می دهد تا بتواند از نیاز به فشار دادن چند دکمه که در بعضی از بازی مورد استفاده قرار می گیرد بی نیاز شود. طراحان این کیبورد به منظور مسلط کردن کاربر از قابلیت آنتی گوستینگ در کلیدهای تعبیه شده استفاده کرده که قادر هستند حتی در شرایط سخت گیمینگ نیز بدون کوچک ترین تداخل عملکرد سریعی را برای کاربر به ارمغان بیاورند! N-Key Rollover از دیگر ویژگی های اضافه شده به این مدل از کیبورد محسوب شده که وظیفه جلوگیری از خطا رفتن ضربات کاربر و ایجاد تداخلات سیگنال را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که این فناوری برای 104 عدد کلید قابل اجرا خواهد بود!

مجهز به کاربردی ترین سوئیچ و کلیدهای دوگانه!

مجهز به کاربردی ترین سوئیچ و کلیدهای دوگانه!

استیل سریز جهت بالا بردن میزان دقت و سرعت کاربر در هنگام انجام بازی های ویدئویی از سوئیچ های مکانیکی باکیفیت و کاربردی OmniPoint 2.0 استفاده است! این نوع سوئیچ با توجه به پشتیبانی از نقاط تحریک و حالت های مختلف می تواند عملکردی تا چندین برابر بیشتر را برخلاف دیگر سوئیچ ها مکانیکی که تنها از حالت نقطه تحرک خاموش/روشن برخوردار هستند را به ارمغان بیاورد! از ویژگی های OmniPoint 2.0 می توان به قابلیت اندازه گیری میزان دقیق فشرده شدن کلیدها اشاره کرد که به لطف برخورداری از میدان مغناطیسی به وجود آمده است! با وجود این قابلیت می توان گفت که کاربر قادر خواهد بود تا نقطه تحریک کلیدها را به صورت دستی و دقیق تنظیم کند! ویژگی های مثبت این نوع سوئیچ تمام شدنی نبوده و طبق اعلام سایت اصلی شرکت استیل سریز سوئیچ های OmniPoint 2.0 از سرعتی تا 5 برابر و زمان پاسخگویی تا 8 برابر نسبت به دیگر سوئیچ های مکانیکی برخوردار بوده که می تواند برای انجام بازی های ویدئویی و یا حتی تایپ بهترین و مناسب ترین گزینه باشد!

شرکت استیل سریز در طراحی Apex Pro Omni Switch به منظور افزایش امکانات و راحتی کاربران از کلیدهایی استفاده کرده است که دارای عملکرد دوگانه هستند. این ویژگی را می توانید برای یکی از کلیدهای مد نظر خود تنظیم کرده تا هنگام انجام بازی های ویدئویی با فشار دادن کلید به صورت آرام و محکم از 2 عملکرد مختلف بهره مند شوید! عملکرد دوگانه باعث شده تا به جای 104 عدد کلید از 208 عدد کلید برخوردار شوید! مهندسان شرکت SteelSeries ضمن جهت بالا بردن میزان عملکرد و بهبودی کیبورد گیمینگ Apex Pro Omni Switch از فناوری های کاربردی استفاده کرده اند. فناوری های استفاده شده در این مدل کیبورد شامل فناوری آنتی گوستینگ و فناوری N-Key Rollover می شود! فناوری Anti-Ghosting به کاربر این امکان را می دهد تا بتواند از نیاز به فشار دادن چند دکمه که در بعضی از بازی مورد استفاده قرار می گیرد بی نیاز شود. طراحان این کیبورد به منظور مسلط کردن کاربر از قابلیت آنتی گوستینگ در کلیدهای تعبیه شده استفاده کرده که قادر هستند حتی در شرایط سخت گیمینگ نیز بدون کوچک ترین تداخل عملکرد سریعی را برای کاربر به ارمغان بیاورند! N-Key Rollover از دیگر ویژگی های اضافه شده به این مدل از کیبورد محسوب شده که وظیفه جلوگیری از خطا رفتن ضربات کاربر و ایجاد تداخلات سیگنال را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که این فناوری برای 104 عدد کلید قابل اجرا خواهد بود!

مجهز به نورپردازی و بدنه ای مستحکم!

مجهز به نورپردازی و بدنه ای مستحکم!

از دیگر امکانات و ویژگی های موجود در کیبورد گیمینگ Apex Pro Omni Switch استیل سریز می توان به نورپردازی اشاره کرد. نورپردازی اضافه شده به این مدل از کیبورد در زیر تمامی دکمه های آن قابل مشاهده است. این قابلیت علاوه بر زیباسازی سیستم گیمینگ، به شما این امکان را خواهد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی تجربه کرده باشید! نورپردازی استفاده شده در این کیبورد از نوع RGB بوده و با توجه به برخورداری از افکت های متعدد و قابلیت هماهنگی با سایر محصولات استیل سریز می تواند جلوه خاصی به کیبورد و میز شما اضافه کند! برای تنظیمات نورپردازی کار سختی پیش رو نداشته و تنها کافیست که اقدام به نصب نرم افزار اختصاصی شرکت استیل سریز (SteelSeries Engine) کرده و به تنظیم نورپردازی بپردازید. لازم به ذکر است که با کمک این نرم افزار علاوه بر نورپردازی می توانید از قابلیت تنظیم عملکرد کلیدها نیز برخوردار شوید!

با وجود بدنه ای مستحکم و مقاوم که از آلیاژ آلومینیوم باکیفیت ساخته شده می توان گفت که با یکی از مقاوم ترین کیبوردهای بازار روبرو هستیم که می تواند در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشد! لازم به ذکر است که طراحان این مدل کیبورد با هدف راحتی بیشتر کاربر و جهت تنظیم چندین عملکرد کیبورد از یک کلید فلزی در کنار نمایشگر استفاده کرده اند. کاربر با استفاده از این کلید بدون انجام حرکات اضافی می تواند نسبت به تغییر میزان صدا و روشنایی نورپردازی اقدام کرده و از عملکردهایی همچون Rewind، Pause، Skip و ... برخوردار شود! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که کیبورد گیمینگ Apex Pro Omni Switch استیل سریز مجهز به کانال های مجزا جهت عبور دادن کابل بوده تا علاوه بر کش نیامدن کابل کیبورد، سطح میز کاربر نیز خلوت تر باشد!

منبع: steelseries