هدست به دلیل بالا بردن میزان لذت و هیجان کاربر در هنگام انجام بازی های ویدئویی، گوش دادن به موسقی و یا تماشای فیلم تبدیل به یکی از ضروری ترین و مهم ترین لوازم جانبی مورد نیاز سیستم های کامپیوتری، کنسول، گوشی های هوشمند و ... برای کاربران حرفه ای و عادی شده است! شرکت های زیادی در سراسر دنیا از این موضوع خبر داشته و با تولید هدست های رده بالا و حرفه ای خود سعی در جذب طرفدار و به دست آوردن سهمی از بازارهای جهانی هستند. از نمونه شرکت های تولید کننده انواع مختلف هدست می توان به شرکت SteelSeries اشاره کرد که علاوه بر هدست مشغول تولید انواع مختلف اسپیکر، میکروفون، کیبورد، موس پد، کنترلر و ... است! در این مقاله قصد بررسی و آشنایی با یکی از هدست های رده بالا و حرفه ای استیل سریز را داریم که با عنوان Arctis Nova 1 طراحی و روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل هدست با توجه به قابلیت ها و ویژگی های فراوانی که در اختیار دارد تبدیل به یکی از کامل ترین محصولات شرکت نیز شده است. ویژگی های مهم استفاده شده در این هدست شامل سیستم Nova Acoustic، درایورهای 40 میلی متری از نوع نئودیمیوم، میکروفون حساس از نوع ClearCast Gen 2 و ... می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر هدست گیمینگ Arctis Nova 1 استیل سریز خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

طراحی و ساخت هدست گیمینگ!

طراحی و ساخت هدست گیمینگ!

قابلیت انعطاف پذیری و تنظیم از ویژگی های ساختاری است که مهندسان و طراحان شرکت استیل سریز در ساخت هدست گیمینگ Arctis Nova 1 مورد استفاده قرار داده است. برای قرار گیری هدست به صورت 100 درصدی بر روی سر از 4 حالت تنظیم استفاده شده تا کاربر نسبت به راحتی خود و قرارگیری صحیح هدست اقدام به تنظیم آن کند. بر روی کاپ چپ هدست نیز از یک میکروفون باکیفیت استفاده کرده تا کاربر برای انجام مکالمه با دوستان خود در درون بازی و یا تماس های تصویری چالشی نداشته باشد. در ضمن میکروفون تعبیه شده از قابلیت جمع شوندگی برخوردار بوده تا کاربر در صورت عدم نیاز اقدام به جمع کردن آن کند. از نقاط قوتی که طراحان استیل سریز در ساخت هدست گیمینگ استیل سریز مدل Arctis Nova 1 استفاده کرده اند می توان به متریال های باکیفیت و سبک اشاره کرد. وزن 236 گرمی این مدل هدست به لطف متریال های باکیفیت به ارمغان آمده که باعث می شود تا کاربر برای استفاده طولانی مدت با هیچ گونه چالشی روبرو نشود.

با وجود مموری فوم های باکیفیت نیز دیگر شاهد تغییر حالت اصلی بالشتک ها نبوده و حتی در استفاده های طولانی مدت نیز ثابت خواهند ماند. با وجود کنترلرهایی که بر روی کاپ هدست اضافه شده نیز می توانید بدون حواس پرتی و اقدامات اضافه به کنترل میکروفون و تنظیم میزان صدای هدست بپردازید. لازم به ذکر است که استیل سریز جهت برقراری ارتباط با دستگاه مد نظر کاربر نیز از جک 3.5 میلی متری استفاده کرده است. این رابط با توجه به طول 1.2 متری می تواند آزادی عمل قابل قبولی را برای کاربر به ارمغان بیاورد!

مجهز به میکروفون حساس و سیستم Nova Acoustic

مجهز به میکروفون حساس و سیستم Nova Acoustic

سیستم Nova Acoustic یکی از پیشرفت هایی محسوب می شود که شرکت استیل سریز در تولید هدست های خود استفاده کرده است. این سیستم با توجه به قابلیت های رده بالایی که در اختیار دارد می تواند حس قرار گیری در میدان نبرد را برای کاربر به ارمغان آورده و در نتیجه می تواند از هیجان و لذت کافی بهره مند شود. در ضمن این ویژگی به غیر از بازی می تواند برای گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم با کامل ترین جزئیات بهترین و مناسب ترین گزینه باشد. قابلیت سازگاری با 360 Spatial Audio نیز از دیگر امکانات هدست گیمینگ Arctis Nova 1 محسوب می شود. این مدل هدست با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند ریزترین و جزئی ترین صداهای موجود در گیم پلی بازی را به گوش گیمر رسانده و همیشه آن ها را یک قدم جلوتر از دشمنانشان قرار دهد. به همین جهت این قابلیت می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرهایی که بیشتر مشغول بازی های شوتر هستند باشد. از امکاناتی که در ساخت هدست گیمینگ Arctis Nova 1 استفاد شده می توان به میکروفون باکیفیت و حساس آن اشاره کرد. میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست از قابلیت جمع شوندگی برخوردار بوده تا این امکان را به کاربر بدهد در صورت عدم نیاز اقدام به جمع کردن آن کند.

میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست از قابلیت ضبط صدای Bi-directional یا همان صدای دوطرفه برخوردار بوده تا قادر باشد صدای شما را با بالاترین و بهترین کیفیت ضبط کرده و یا به طرف مقابل منتقل کند. میکروفون استفاده شده در این هدست دارای قابلیت حذف نویز نیز بوده تا صدای شما را بدون هیچ گونه صدای اضافی به طرف مقابل منتقل کند. از دیگر تکنولوژی ها و فناوری های موجود در این میکروفون می توان به تکنولوژی ClearCast Gen 2 اشاره کرد. این تکنولوژی نیز همانند نویز کنسلینگ از قابلیت حذف صداهای محیطی و اضافی برخوردار بوده تا صدای شما با بالاترین شفافیت منتقل شود. در ضمن میکروفون تعبیه شده از حساسیت -38 دسی بل به همراه فرکانس پاسخ گویی از 100 تا 10 هزار هرتز برخوردار است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید صدای خود را هنگام برقراری تماس های تصویری، صوتی و یا چت کردن با هم تیمی های خود در داخل بازی با بالاترین وضوح و بالاترین شفافیت انتقال دهید!

درایوهای نئودیمیومی و قابلیت سازگاری با پلتفرم های مختلف!

درایوهای نئودیمیومی و قابلیت سازگاری با پلتفرم های مختلف!

شرکت SteelSeries در طراحی هدست گیمینگ Arctis Nova 1 از درایورهای 40 میلی متری استفاده کرده است. درایورهای 40 میلی متری استفاده شده از نوع Neodymium بوده که می تواند محتوای در حال پخش را با بیس قوی به گوش کاربر برساند! از دیگر ویژگی درایورهای تعبیه شده نیز می توان به امکان پخش صدا با شفافیت بالا، واضح و کریستالی اشاره کرد. درایورهای استفاده شده در این مدل هدست با توجه به تنظیم اختصاصی که در اختیار دارند این امکان به کاربر داده خواهد شد تا از قابلیت شنیدن ریزترین صداها (صدای قدم ها) و صداهایی که از فرکانس پایین تری برخوردار هستند بهره مند شوید. از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به حساسیت 93 dBSPL، فرکانس پاسخ گویی از 20 تا 22 کیلوهرتز و امپدانس 36 اهم اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود! در ضمن هدست گیمینگ Arctis Nova 1 با برخورداری از رابط جک 3.5 میلی متری این امکان را به کاربران می دهد تا برای برقراری ارتباط با سیستم مد نظر خود اقدام کنند. با رابط ذکر شده می توانید اقدام به برقراری ارتباط با کامپیوتر، کنسول های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس، نینتندو سوئیچ و موبایل های هوشمند کنید! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که استیل سریز جهت تنظیم صدا و خاموش/روشن کردن میکروفون از کلیدهای کنترلی استفاده کرده است.

منبع: steelseries