پیدا کردن هدستی که بتواند به صورت کامل از کنسول های ایکس باکس پشتیبانی کند کار آسانی نخواهد بود. ما (گروه تولید محتوای شرکت ایده برتر پارسیان) اینجا هستیم تا به معرفی و بررسی هدست گیمینگی بپردازیم که برای کاربران و طرفداران کنسول های ایکس باکس طراحی و ساخته شده است. هدست مد نظر ما جهت معرفی توسط شرکت نام آشنای استیل سریز طراحی و با عنوان ARCTIS 9X روانه بازارهای جهانی شده است! این مدل هدست گیمینگ با برخورداری از درایورهای باکیفیت و فناوری های کاربردی می تواند صدا را با بهترین شکل ممکن پخش کنند. میکروفون ضد نویز نیز از ویژگی های مثبتی است که طراحان شرکت استیل سریز در ساخت این مدل از هدست استفاده کرده اند تا کاربر برای مکالمه صوتی باکیفیت اقدام کند. با وجود سیستم بی سیم بلوتوث و قابلیت پخش صدای فضایی نیز می توان گفت که با یکی از رده بالاترین و باکیفیت ترین هدست های شرکت استیل سریز روبرو هستیم! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر هدست گیمینگ بی سیم ARCTIS 9X خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی هدست گیمینگ استیل سریز ARCTIS 9X

مکالمه صوتی باکیفیت و قابلیت پخش صدای فضایی!

از امکاناتی که در ساخت هدست گیمینگ بی سیم ARCTIS 9X استفاد شده می توان به میکروفون باکیفیت و حساس آن اشاره کرد. میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست از قابلیت جمع شوندگی برخوردار بوده تا این امکان را به کاربر بدهد در صورت عدم نیاز اقدام به جمع کردن آن کند. میکروفون تعبیه شده در این مدل هدست از قابلیت ضبط صدای Bidirectional یا همان صدای دوطرفه برخوردار بوده تا قادر باشد صدای شما را با بالاترین و بهترین کیفیت ضبط کرده و یا به طرف مقابل منتقل کند. میکروفون استفاده شده در این هدست دارای قابلیت حذف نویز نیز بوده تا صدای شما را بدون هیچ گونه صدای اضافی به طرف مقابل منتقل کند. از دیگر تکنولوژی ها و فناوری های موجود در این میکروفون می توان به تکنولوژی ClearCast  اشاره کرد. این تکنولوژی نیز همانند نویز کنسلینگ از قابلیت حذف صداهای محیطی و اضافی برخوردار بوده تا صدای شما با بالاترین شفافیت منتقل شود. در ضمن میکروفون تعبیه شده از حساسیت -38 دسی بل به همراه فرکانس پاسخ گویی از 100 تا 10 هزار هرتز و امپدانس 2200 اهم برخوردار است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید صدای خود را هنگام برقراری تماس های تصویری، صوتی و یا چت کردن با هم تیمی های خود در داخل بازی با بالاترین وضوح و بالاترین شفافیت انتقال دهید!

قابلیت سازگاری با Windows Sonic Spatial Audio از امکانات مهم و مثبت هدست گیمینگ بی سیم ARCTIS 9X استیل سریز محسوب می شود. این مدل هدست استیل سریز با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند ریزترین و جزئی ترین صداهای موجود در گیم پلی بازی را به گوش گیمر رسانده و همیشه آن ها را یک قدم جلوتر از دشمنانشان قرار دهد. به همین جهت این قابلیت می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرهایی که بیشتر مشغول بازی های شوتر هستند باشد. شرکت SteelSeries در طراحی هدست گیمینگ بی سیم ARCTIS 9X از درایورهای 40 میلی متری استفاده کرده است. درایورهای 40 میلی متری استفاده شده از نوع Neodymium بوده که می تواند محتوای در حال پخش را با بیس قوی به گوش کاربر برساند! از دیگر ویژگی درایورهای تعبیه شده نیز می توان به امکان پخش صدا با شفافیت بالا، واضح و کریستالی اشاره کرد. درایورهای استفاده شده در این مدل هدست با توجه به تنظیم اختصاصی که در اختیار دارند این امکان به کاربر داده خواهد شد تا از قابلیت شنیدن ریزترین صداها (صدای قدم ها) و صداهایی که از فرکانس پایین تری برخوردار هستند بهره مند شوید. از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به حساسیت 98 دسی بل، فرکانس پاسخ گویی از 20 تا 20 هزار هرتز و امپدانس 32 اهم اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود!

بررسی هدست گیمینگ استیل سریز ARCTIS 9X

قابلیت اتصال همزمان به دو دستگاه و باتری قدرتمند!

این مدل هدست به لطف بهره مندی از فناوری اتصال بی سیم بلوتوث می تواند عملکرد فوق العاده ای را برای کاربر ارائه کند! در واقع این فناوری قابلیت ارائه اتصال راحت تری نسبت به اتصالات دیگر داشته و می تواند محتوا را به صورت آنی به هدست منتقل کند. تحت پوشش قرار دادن فضای بیشتر (تا 6 متر) از ویژگی های این نوع اتصال بوده و این امکان را به کاربر می دهد تا آزادی عمل بیشتری را به دست آورده و بدون نگرانی بابت قطع شدن میز خود را ترک کنند! در ضمن این قابلیت قادر به پوشش دادن تمامی سلیقه ها بوده و به کاربر این امکان را می دهد تا از سازگاری بیشتری برخوردار شود. لازم به ذکر است که اتصال بلوتوثی بدون نیاز به متصل کردن دانگل به دستگاه مد نظر که به منظور برقراری اتصال مورد استفاده قرار می گیرد نیز توانسته راحتی استفاده را برای کاربر به ارمغان بیاورد. طبق گفته شرکت استیل سریز بلوتوث استفاده شده در هدست گیمینگ بی سیم ARCTIS 9X از قابلیت اتصال همزمان به کنسول ایکس باکس و تلفن همراه برخوردار بوده که به کاربر این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی به مکالمه و یا گوش دادن به موسیقی بپردازند. با وجود باتری قدرتمندی که در ساخت این مدل هدست اضافه شده نیز می توان گفت که استفاده طولانی مدت از آن میسر خواهد بود. باتری تعبیه شده در این مدل هدست قادر است شارژدهی تا 20 ساعت را فراهم کند!

به جرات می توان گفت که هدست گیمینگ بی سیم ARCTIS 9X استیل سریز از راحت ترین و ارگونومیک ترین هدست های موجود در بازارهای جهانی محسوب می شود. ارگونومیک بودن این مدل هدست باعث می شود تا وزن نسبتا سنگین آن بر روی سر کاربر احساس نشود. راحتی این مدل هدست با برخورداری از بالشتک بسیار نرم تکمیل شده تا کاربر بدون کوچک ترین چالشی اقدام به استفاده طولانی مدت از هدست کند! در ضمن با توجه به برخورداری از محدوده تنظیم این امکان به کاربر داده می شود تا هدست را بر اساس اندازه سر اقدام به تنظیم کرده و اندازه ایده آل سر خود را به وجود بیاورد. مهندسان و طراحان شرکت استیل سریز جهت راحتی و جلوگیری از اذیت شدن کاربر در طراحی این هدست از بالشتک های نرم استفاده کرده اند. بالشتک های نرم با قرار گیری بر روی ایرکاپ ها می توانند به لطف نرمی بسیاری که در اختیار دارند، راحتی زیاد را برای کاربر به ارمغان آورند!

بررسی هدست گیمینگ استیل سریز ARCTIS 9X

هدبند تعبیه شده نیز به دلیل برخورداری از نرمی زیاد می تواند راحتی کاربر را بیشتر کرده و انجام بازی های ویدئویی را به تجربه خوشایند تبدیل کند! مواد تشکیل دهنده بدنه این مدل هدست نیز از کیفیت بالایی برخوردار بوده که می تواند در برابر ضربات احتمالی و یا حتی در هنگام سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی از خود نشان دهد! در ضمن این مدل هدست شرکت استیل سریز از جذابیت بیشتری نیز بهره مند بوده که باعث می شود تا کاربر برای تکمیل اتاق گیمینگ خود اقدام به تهیه آن کند! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که هدست گیمینگ بی سیم ARCTIS 9X با برخورداری از کلید روشن/خاموش و کلید تنظیم میزان صدا نیز توانسته راحتی استفاده را به ارمغان بیاورد!

منبع: steelseries