در این مقاله نیز با یکی دیگر از برترین محصولات برتر و حرفه ای شرکت استیل سریز در کنار شما هستیم که با عنوان APEX 7 TKL روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل کیبورد به دست مهندسان و طراحان شرکت SteelSeries ساخته شده تا کاربران را به سمت پیروزی در نبردهای حساس هدایت کند! مهندسان شرکت استیل سریز در ساخت این مدل کیبورد از طراحی بدون قاب استفاده کرده که باعث می شود تا کاربر علاوه بر تسلط بیشتر از قابلیت تمیز کردن راحت کیبورد نیز بهره مند شود. سوئیچ های بسیار باکیفیت و بی صدا نیز در ساخت این کیبورد استفاده شده و با توجه به مقاومت بالا و کارکرد بی صدا می تواند سلیقه اکثر گیمرها باشد! بدنه کیبورد نیز همانند سوئیچ های تعبیه شده از مقاومت بالایی بوده که باعث می شود تا کاربر بدون نگرانی بابت خرابی به استفاده از کیبورد بپردازد. با وجود نمایشگر کوچکی که در گوشه کیبورد تعبیه شده نیز می توان گفت که کاربر می تواند اطلاعات و تنظیمات مربط به کیبورد را مشاهده کرده و اقدام به تنظیم آن کند! با قابلیت تنظیم کارکرد کلیدها و ذخیره آن ها در حافظه داخلی این امکان به کاربر داده می شود تا نیازی به تنظیم دوباره کارکرد کلیدها نداشته باشد! نورپردازی حرفه ای و استراحت گاه مچ دست نیز از دیگر ویژگی های مهم کیبورد گیمینگ APEX 7 TKL محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کیبورد شرکت SteelSeries خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی کیبورد گیمینگ SteelSeries APEX 7 TKL

جذاب و مستحکم!

برای کاربرانی که به دنبال کیبوردی هستند تا علاوه بر جذابیت بالا از استحکام بالایی نیز برخوردار باشد می توان به کیبورد گیمینگ APEX 7 TKL استیل سریز اشاره کرد. این کیبورد با توجه به متریال باکیفیت (آلومینیوم استفاده شده در هواپیما سازی) که در ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته می توان گفت که قادر است در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشد! جذابیت این کیبورد نیز شامل رنگ مشکی، نورپردازی حرفه ای به همراه ضخامت کم و ابعاد مناسب می شود! رنگ استفاده شده این امکان را به کاربر می دهد تا با اضافه کردن آن به سیستم گیمینگ جذابیت میز خود را تا چندین برابر بیشتر کند. در ضمن این کیبورد با توجه به عدم برخورداری از Num Pad توانسته به یکی از جمع و جورترین کیبوردهای بازار تبدیل شود. ابعاد کیبورد فضای زیادی از میز کار کاربر اشغال نکرده و با توجه به وزن مناسبی که در اختیار دارد حمل و نقل آسان را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد.

کلیدهای تعبیه شده از طراحی مدرنی برخوردار بوده و با توجه به فرم ظاهری فشرده ای که در اختیار دارند، علاوه بر ایجاد حس خوشایند تایپ می تواند قرار گرفتن شانه ها در حالت مناسب را برای کاربر به وجود آورد. لازم به ذکر است که ابعاد مناسب این مدل کیبورد برابر با 355.44x139.26x40.44 میلی است! از دیگر ویژگی های طراحی این مدل کیبورد نیز می توان به کلید چرخان کنترل صدا اشاره کرد که به منظور افزایش و کاهش صدا اضافه شده است. نمایشگر تعبیه شده در گوشه راست کیبورد نیز از دیگر ویژگی های طراحی محسوب شده که جهت دسترسی و مشاهده وضعیت کیبورد، دسترسی به پروفایل ها و ... اضافه شده است. با وجود استراحت گاه مچ دست که به صورت مغناطیسی به بدنه متصل می شود می توان گفت که این مدل کیبورد می تواند برای استفاده طولانی مدت بهترین و مناسب ترین گزینه باشد.

 

بررسی کیبورد گیمینگ SteelSeries APEX 7 TKL

نمایشگر OLED و استراحتگاه مچ دست!

از نمونه امکاناتی که شرکت استیل سریز به صورت اختصاصی در ساخت کیبورد گیمینگ APEX 7 TKL مورد استفاده قرار داده است می توان به نمایشگر OLED اشاره کرد. نمایشگر تعبیه شده در این کیبورد با توجه به قابلیت به نمایش درآوردن اطلاعات و وضعیت دستگاه، نقطه تحریک کلیدها، قابلیت تنظیم نقاط مختلف کیبورد و ... به کاربر این امکان را می دهد تا تنظیمات خود را بدون دردسر و چالش خاصی اعمال کنند. لازم به ذکر است که نمایشگر تعبیه شده قابیلت پشتیبانی از بازی های ویدئویی همچون CS:GO (قابلیت نمایش میزان پول، نرخ KDR و ...) و نرم افزارهای استریم مانند Discord (قابلیت نمایش پیام ها و ...) را نیز دارد! استراحتگاه مچ دست نیز از دیگر امکانات مثبتی است که شرکت استیل سریز در ساخت این مدل کیبورد استفاده کرده اند! با وجود استراحتگاه علاوه بر جلوگیری از خستگی، تعرق و احساس درد در قسمت مچ دست، توانسته طراحی ارگونومیکی را در این مدل کیبورد به وجود بیاورد. این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا برای خلاص شدن از درد مچ دست خود آن را بر روی استراحت گاه تعبیه شده قرار دهید. لازم به ذکر است که استراحت گاه تعبیه شده در قسمت زیرین این مدل کیبورد دارای جنس بسیار نرم بوده و به صورت مغناطیسی به بدنه اتصال داده شده تا کاربر در هنگام عدم نیاز اقدام به جداسازی آن کند! در ضمن با توجه به برخورداری این مدل کیبورد از پایه این امکان را خواهید داشت تا زاویه قرارگیری کیبورد را بر حسب راحتی مچ دستانتان تنظیم کنید!

بررسی کیبورد گیمینگ SteelSeries APEX 7 TKL

مهندسان شرکت SteelSeries ضمن جهت بالا بردن میزان عملکرد و بهبودی کیبورد گیمینگ APEX 7 TKL از فناوری های کاربردی استفاده کرده اند. فناوری های استفاده شده در این مدل کیبورد شامل فناوری آنتی گوستینگ و فناوری N-Key Rollover می شود! فناوری Anti-Ghosting به کاربر این امکان را می دهد تا بتواند از نیاز به فشار دادن چند دکمه که در بعضی از بازی مورد استفاده قرار می گیرد بی نیاز شود. طراحان این کیبورد به منظور مسلط کردن کاربر از قابلیت آنتی گوستینگ در تمامی کلیدهای تعبیه شده استفاده کرده که قادر هستند حتی در شرایط سخت گیمینگ نیز بدون کوچک ترین تداخل عملکرد سریعی را برای کاربر به ارمغان بیاورند! N-Key Rollover از دیگر ویژگی های اضافه شده به این مدل از کیبورد محسوب شده که وظیفه جلوگیری از خطا رفتن ضربات کاربر و ایجاد تداخلات سیگنال را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که این فناوری برای 84 عدد کلید قابل اجرا خواهد بود!

 

بررسی کیبورد گیمینگ SteelSeries APEX 7 TKL

نورپردازی RGB و سوئیچ های مکانیکی!

از دیگر امکانات و ویژگی های موجود در کیبورد گیمینگ Apex 7 TKL استیل سریز می توان به نورپردازی اشاره کرد. نورپردازی اضافه شده به این مدل از کیبورد در زیر تمامی دکمه های آن قابل مشاهده است. این قابلیت علاوه بر زیباسازی سیستم گیمینگ، به شما این امکان را خواهد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی تجربه کرده باشید! نورپردازی استفاده شده در این کیبورد از نوع RGB بوده و با توجه به برخورداری از افکت های متعدد می تواند جلوه خاصی به کیبورد و میز شما اضافه کند! در ضمن با وجود کلید چرخانی که در قسمت راست کیبورد تعبیه شده این امکان به کاربر داده می شود تا با استفاده از آن و بدون انجام حرکات اضافی به تنظیم نورپردازی، میزان صدا و مدیای در حال پخش اقدام کنید. شرکت استیل سریز به منظور بالا بردن اطمینان و دقت کیبورد گیمینگ Apex 7 TKL از سوئیچ های مکانیکال خطی بهره برده است. سوئیچ های استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع QX2 بوده و قادر است دقت شما را هنگام انجام بازی های حساس و هیجانی بالا برده تا درصد پیروزی شما افزایش یابد. در ضمن این نوع سوئیچ باعث می شود تا کلیدهای تعبیه شده در این مدل کیبورد ثابت مانده و از کارکردی بدون لرزش به همراه زمان پاسخ گویی مناسب و طول عمر 50 میلیون ضربه ای برخوردار باشند! در آخر باید به این نکته اشاره کرد که این مدل کیبورد از محل مخصوص جهت مدیریت بهتر کابل ها و نرم افزار اختصاصی برخوردار است!

منبع: steelseries