کیبوردهای سری APEX استیل سریز از برترین و رده بالاترین کیبوردهای گیمینگ در بازارهای جهانی محسوب می شوند. این سری از کیبوردهای گیمینگ با وجود قابلیت ها و طراحی های خفنی که در اختیار دارند می توانند علاوه بر رفع نیاز کاربران، زیبایی سیستم گیمینگ آن ها را نیز رفع کنند. با بررسی یکی از کیبوردهای سری APEX که با عنوان SteelSeries APEX 5 روانه بازارهای جهانی شده است در کنار شما خواهیم بود. این مدل کیبورد نیز همانند دیگر محصولات تولیدی استیل سریز دارای ویژگی ها و قابلیت های متعددی بوده تا کاربر هنگام استفاده از آن با چالش خاصی روبرو نشود. مهندسان و طراحان شرکت استیل سریز در ساخت این مدل کیبورد از سوئیچ های مکانیکال با طول عمر مناسب به همراه نورپردازی استفاده کرده اند. از دیگر ویژگی ها و قابلیت های استفاده شده در این مدل کیبورد نیز می توان به صفحه نمایش کوچک در قسمت بالایی کیبورد جهت مشاهده وضعیت و اعمال تنظیمات کیبورد، بدنه مستحکم، استراحت گاه مچ دست، قابلیت کنترل مالتی مدیا، فناوری های کاربردی و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد گیمینگ APEX 5 خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

طراحی و ساخت کیبورد استیل سریز!

طراحی و ساخت کیبورد استیل سریز!

استیل سریز در ساخت کیبورد گیمینگ APEX 5 علاوه بر طراحی ارگونومیک از طراحی حرفه ای و گیمر پسند نیز بهره برده است. استیل سریز در طراحی این مدل کیبورد از کلیدهای متعددی همچون کلید چرخان و کلیدهای کنترل کننده رسانه در قسمت بالایی کیبورد استفاده کرده تا کاربر هنگام تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی بدون انجام دادن کارهای اضافی و غیر ضروری بتواند آن ها را کنترل کند. از مهم ترین و مثبت ترین طراحی کیبورد گیمینگ Apex 5 نیز می توان به نمایشگر OLED اشاره کرد که در گوشه راست کیبورد تعبیه شده تا کاربر از وضعیت کیبورد مطلع شده و نوع تنظیمات خود را انتخاب کند! از نکات برجسته این مدل از کیبورد گیمینگ استیل سریز نیز می توان به بدنه آن اشاره کرده که به صورت کاملا مستحکم طراحی شده است. بدنه مستحکم این مدل کیبورد با توجه جنس فلزی که در اختیار دراد می تواند در برابر عوامل مختلف دوام و پایداری بالایی از خود نشان دهد! از ویژگی های بدنه مستحکم این مدل کیبورد می توان به مواد اولیه باکیفیت و قاب فلزی (آلیاژ آلومینیوم استفاده شده در صنعت هواپیما سازی) اشاره کرد که باعث شده تا کاربر بدون نگرانی بابت سقوط از ارتفاع و یا ضربه های احتمالی اقدام به استفاده از آن کند!

نورپردازی RGB به صورت کاملا حرفه ای طراحی شده و زیبایی کیبورد را چندین برابر کرده است. کلید هایی که در ساخت این کیبورد استیل سریز استفاده شده از فاصله استانداردی برخوردار بوده و با توجه به جنس باکیفیت و مرغوبی که دارند می توانند در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشند. ابعاد مناسب 40.5x442.8x139.2 میلی متری فضای زیادی از میز شما اشغال نکرده و با توجه به وزن سبک 925 گرمی که در اختیار دارد، از قابلیت حمل و نقل آسان نیز برخوردار است. این ویژگی نیز می تواند یکی از مهم ترین ویژگی های یک کیبورد برای انجام بازی های ویدئویی و دیگر کارهای روزمره باشد! کابل رابط استفاده شده در کیبورد گیمینگ APEX 5 از نوع USB بوده و از طول مناسب برخوردار بوده تا آزادی عمل بیشتری به شما داده باشد. در ضمن به منظور تنظیم میزان ارتفاع نیز از پایه در زیر کیبورد استفاده شده تا میزان ارتفاع را بر حسب راحتی خود تنظیم کنید! در ضمن این مدل از کیبورد دارای یک تکیه گاه مخصوص مچ دست که به صورت مغناطیسی به کیبورد متصل می شود نیز بوده و با توجه به طراحی استانداردی که در اختیار دارد می تواند فشار وارد بر مچ ها را تا حد زیادی کاهش داده تا کاربر قادر باشد ساعت های زیادی مشغول استفاده از این کیبورد باشد.

فناوری های کاربردی و سوئیچ های باکیفیت!

فناوری های کاربردی و سوئیچ های باکیفیت!

شرکت استیل سریز به منظور بالا بردن اطمینان و دقت کیبورد گیمینگ Apex 5 از سوئیچ های مکانیکال بهره برده است. سوئیچ های استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع هیبریدی بوده که قادر هستند دقت شما را هنگام انجام بازی های حساس و هیجانی بالا برده تا درصد پیروزی شما افزایش یابد. در ضمن این نوع سوئیچ باعث می شود تا کلیدهای تعبیه شده در این مدل کیبورد ثابت مانده و از کارکردی بدون لرزش به همراه زمان پاسخ گویی مناسب و طول عمر 20 میلیون ضربه ای برخوردار باشند! از امکاناتی که شرکت استیل سریز به صورت اختصاصی در ساخت کیبورد گیمینگ Apex 5 مورد استفاده قرار داده است می توان به نمایشگر OLED اشاره کرد. نمایشگر تعبیه شده در این کیبورد با توجه به قابلیت به نمایش درآوردن اطلاعات و وضعیت دستگاه به کاربر این امکان را می دهد تا تنظیمات خود را بدون دردسر و چالش خاصی اعمال کنند.

مهندسان شرکت SteelSeries ضمن جهت بالا بردن میزان عملکرد و بهبودی کیبورد گیمینگ Apex 5 از فناوری های کاربردی استفاده کرده اند. فناوری های استفاده شده در این مدل کیبورد شامل فناوری آنتی گوستینگ و فناوری N-Key Rollover می شود! فناوری Anti-Ghosting به کاربر این امکان را می دهد تا بتوانید از نیاز به فشار دادن چند دکمه که در بعضی از بازی مورد استفاده قرار می گیرد بی نیاز شود. طراحان این کیبورد به منظور مسلط کردن کاربر از قابلیت آنتی گوستینگ در کلیدهای تعبیه شده استفاده کرده که قادر هستند حتی در شرایط سخت گیمینگ نیز بدون کوچک ترین تداخل عملکرد سریعی را برای کاربر به ارمغان بیاورند! N-Key Rollover از دیگر ویژگی های اضافه شده به این مدل از کیبورد محسوب شده که وظیفه جلوگیری از خطا رفتن ضربات کاربر و ایجاد تداخلات سیگنال را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که این فناوری برای 24 عدد کلید قابل اجرا خواهد بود!

نورپردازی و استراحت گاه مچ دست!

نورپردازی و استراحت گاه مچ دست!

از امکاناتی که شرکت SteelSeries در ساخت کیبورد گیمینگ Apex 5 استفاده کرده می توان به استراحت گاه مچ دست اشاره کرد. این قابلیت علاوه بر جلوگیری از خستگی، تعرق و احساس درد در قسمت مچ دست، توانسته طراحی ارگونومیکی را در این مدل کیبورد به وجود بیاورد. این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا برای خلاص شدن از درد مچ دست خود آن را بر روی استراحت گاه تعبیه شده قرار دهید. لازم به ذکر است که استراحت گاه تعبیه شده در قسمت زیرین این مدل کیبورد از جنس بسیار نرم ساخته شده و به صورت مغناطیسی به بدنه اتصال داده شده تا کاربر در هنگام عدم نیاز اقدام به جداسازی آن کند! در ضمن با توجه به برخورداری این مدل کیبورد از پایه این امکان را خواهید داشت تا زاویه قرارگیری کیبورد را بر حسب راحتی مچ دستانتان تنظیم کنید!

از دیگر امکانات و ویژگی های موجود در کیبورد گیمینگ Apex 5 استیل سریز می توان به نورپردازی اشاره کرد. نورپردازی اضافه شده به این مدل از کیبورد در زیر تمامی دکمه های آن قابل مشاهده است. این قابلیت علاوه بر زیباسازی سیستم گیمینگ، به شما این امکان را خواهد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی تجربه کرده باشید! نورپردازی استفاده شده در این کیبورد از نوع RGB بوده و با توجه به برخورداری از افکت های متعدد می تواند جلوه خاصی به کیبورد و میز شما اضافه کند! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل از کیبورد شرکت استیل سریز از دیگر امکاناتی همچون کنترل مالتی مدیا نیز برخوردار است. ا وجود کلید چرخانی که در قسمت راست کیبورد تعبیه شده این امکان به کاربر داده می شود تا با استفاده از آن و بدون انجام حرکات اضافی به تنظیم نورپردازی، میزان صدا و مدیای در حال پخش اقدام کنید.

منبع: steelseries