آیا استعداد نقاشی و طراحی شما در حد یک فرد نابینا است که یک مداد به دست او داده اند؟! اصلاً نگران نباشید! دنیا دارد به سمتی پیش می رود که حتی کم استعداد ترین افراد نیز می توانند به طراحی های هنری خود ببالند! در همین راستا به تازگی از Stable Doodle رونمایی شده است؛ یک ابزار هوش مصنوعی که می تواند خط خطی ها و طرح های نامفهوم شما را به تصاویری جذاب، قابل فهم و خوش رنگ و لعاب تبدیل کند!

رونمایی از ابزار هوش مصنوعی Stable Doodle

ابزار تولید عکس Stable Doodle توسط شرکت Stability عرضه شده و بر مبنای فناوری پر طرفدار Stable Diffusion AI توسعه یافته است. شما می توانید با مراجعه به آدرس https://clipdrop.co/stable-doodle از نسخه وب این ابزار هوش مصنوعی استفاده کنید. همچنین اپلیکیشن اندروید و iOS این ابزار نیز برای کاربران گوشی های هوشمند در دسترس قرار گرفته است.

Stable Doodle به کسانی که مهارت طراحی پایینی دارند، این امکان را می دهد تا در عرض چند ثانیه به عکس های با کیفیت و کاملاً اورجینال دست پیدا کنند. این سرویس در ابتدا از کاربر می خواهد تا یک طرح اولیه از آن چیزی را که در ذهن دارد بکشد. همچنین برای توضیح بیشتر می توانید در کادر پایین صفحه، در مورد طرحی که کشیده اید در حد یک یا دو جمله تایپ کنید.

رونمایی از ابزار هوش مصنوعی Stable Doodle

کاربران همچنین می توانند سبک هنری مورد نظر خود را هم انتخاب کنند تا در هنگام تولید عکس لحاظ شود. این سرویس 14 سبک مختلف را در اختیار شما قرار می دهد که شامل عکاسی، دیجیتال آرت، انیمه و مدل 3D می شود. Stability اعلام کرده است که در آینده آیتم های بیشتری را به این بخش اضافه خواهد کرد.

در عکس زیر یک مثال از عکس های تولید شده توسط Stable Doodle را مشاهده می کنید. همان طور که می بینید، طرحی که کاربر بر روی صفحه سفید کشیده فوق العاده ابتدایی و حتی افتضاح است و شاید اگر در کادر پایین صفحه کلمۀ ‘dog’ نوشته نشده بود، هیچ کس نمی توانست بفهمد که این صورت یک سگ است! کاربر در این مثال گزینه «دیجیتال آرت» را به عنوان سبک مورد نظر خود انتخاب کرده است و همان طور که می بینید، ابزار هوش مصنوعی Stable Doodle بر اساس این ورودی ها سه عکس کاملاً اورجینال را تحویل داده است.

رونمایی از ابزار هوش مصنوعی Stable Doodle

این ابزار به صورت رایگان عرضه شده است، اما در این حالت تعداد موارد استفاده از آن برای شما محدود خواهد بود. اگر می خواهید تا عکس های بیشتری با این سرویس تولید کنید، باید یک اکانت در سایت آن ایجاد نمایید. این کار هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت. شاید برایتان جالب باشد که Stable Doodle در واقع بخشی از پلتفرم ClipDrop است که شرکت Stability آن را از Init ML (یک استارت آپ هوش مصنوعی که توسط کارمندان سابق گوگل تأسیس شده) خریده است.

جدای از بحث سرگرمی، ابزار هوش مصنوعی Stable Doodle می تواند کاربردهای جدی تری هم داشته باشد. مثلاً می توان از عکس های تولید شده توسط آن در پاورپوینت های دانشگاهی یا اداری استفاده کرد. یا حتی می توان این سرویس را برای طراحی لوگو یا عکس های وب سایت های اینترنتی مورد استفاده قرار داد.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن Canvas از انویدیا هم عملکرد مشابهی با Stable Doodle را ارائه می دهد. اما Stability اعلام کرده است که ابزار این شرکت کنترل دقیق تری بر روی تولید تصویر را در اختیار کاربر قرار می دهد.

منبع: techspot