حدود چند ماه پیش بود که سونی گوشی Xperia 1 V را به بازارهای جهانی معرفی کرده بود. به طور معمول بین «معرفی» و «فروش» محصولات سونی همیشه چند ماهی فاصله وجود دارد و تا این محصولات به دست مصرف کنندگان برسد، مدت زمانی طول می کشد. این بار به نظر می رسد که سونی برای عرضه گوشی Xperia 1 V کمی عجله داشته است! چرا که این گوشی پس از معرفی در ماه May (اردیبهشت 1402)، اکنون در ماه آگوست (مرداد 1402) برای خرید عمومی در آمریکا توزیع شده است! بیایید با مشخصات گوشی موبایل سونی اکسپریا 1 V بیشتر آشنا شویم.

معرفی فنی گوشی سونی  Sony Xperia 1 V

گوشی Xperia 1 V با برچسب قیمت 1400 دلار راهی بازارهای کشور آمریکا شده است و از کانفیگ حافظه 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی بهره می برد. کاربران می توانند این گوشی را با این کانفیگ حافظه از وب سایت رسمی سونی یا آمازون تهیه کنند. لازم به ذکر است که گوشی سونی Xperia 1 V در یک نسخه دیگر با 16 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه داخلی نیز تولید شده است، اما سونی بنا به دلایلی قصد ندارد تا این نسخه را در بازارهای کشور آمریکا توزیع کند.

مشخصات فنی گوشی سونی Xperia 1 V

صفحه نمایش گوشی Sony Xperia 1 V از پنل OLED قدرت می گیرد و 6.5 اینچ سایز دارد. این صفحه نمایش از مشخصات رده بالایی برخوردار است که از میان آنها می توان به رزولوشن 4K، نرخ تازه سازی 120 هرتز و پشتیبانی از محتوای HDR اشاره کرد. داخل بدنه این گوشی نیز شاهد استفاده از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 هستیم

معرفی فنی گوشی سونی  Sony Xperia 1 V

اما یکی از نقاط قوت گوشی سونی اکسپریا 1 V، سیستم دوربین پیشرفتۀ آن است. به طور دقیق تر باید گفت که ماژول دوربین پشت این گوشی از سه لنز تشکیل شده است که شامل سنسور اصلی 12 مگاپیکسل با قابلیت عکاسی در نور کم، یک لنز پریسکوپ 12 مگاپیکسل با قابلیت زوم اپتیکال و یک لنز اولترا واید 48 مگاپیکسل می شود. دوربین جلوی این گوشی نیز از رزولوشن 12 مگاپیکسل برخوردار است و عملکردی عالی را در هنگام ثبت سلفی یا برقراری تماس ویدئویی ارائه می دهد. همچنین گوشی سونی Xperia 1 V از یک حالت فیلمبرداری خاص با نام Cinematography Pro برخوردار است که امکان ضبط ویدئوهای سینمایی و حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهد.

معرفی فنی گوشی سونی  Sony Xperia 1 V

انرژی مورد نیاز گوشی سونی Xperia 1 V از باتری داخلی آن با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت تأمین می شود. سونی به طور دقیق به میزان شارژدهی این باتری اشاره ای نکرده، اما عنوان کرده که این گوشی مصرف انرژی بهینه ای دارد و کاربر نیازی به شارژ کردن چند بارۀ آن در فواصل زمانی کوتاه مدت نخواهد داشت. گوشی جدید سونی از شبکه ارتباطی پر سرعت 5G پشتیبانی می کند و سیستم عامل اندروید 13 را به شکلی نرم و روان اجرا می کند. لازم به ذکر است که گوشی سونی Xperia 1 V کاملاً ضد آب و ضد گرد و غبار است و در انواع محیط ها و شرایط آب و هوایی کاربرد دارد.

منبع: gizmochina