سونی سه میکروفون وایرلس جدید را که به طور اختصاصی برای تولید کنندگان محتوا طراحی شده، راهی بازار کرده است. این محصولات جدید که با نام های ECM-W3، ECM-W3S و ECM-S1 معرفی شده اند، برای طیف وسیعی از تولید کنندگان کاربرد دارند و هر کدام از آنها نیازهای مختلفی را پوشش می دهند. شرکت سونی با عرضۀ این میکروفون ها، بار دیگر بر اهمیت حوزۀ تولید محتوا و استریم برای خود تأکید کرده است. جالب اینجا است که این برند نام آشنای ژاپنی چندی پیش دوربین های ولاگ سری ZV را نیز عرضه کرده بود که آنها هم می توانند در راستای تولید محتوا فوق العاده کاربردی باشند! در ادامه می توانید با میکروفون های بی سیم جدید سونی بیشتر آشنا شوید.

رونمایی سونی از میکروفون های بی سیم

میکروفون های سونی ECM-W3 و ECM-W3S برای ولاگینگ و مصاحبه طراحی شده اند. این دو مدل به همراه فرستنده های قابل اتصال به گیره عرضه شده اند، در حالیکه مدل ECM-S1 یک مدل وایرلس رومیزی است. میکروفون سونی ECM-W3 به دو مایک جمع و جور داخلی و رسیور دو کاناله مجهز است و برای استریم های دو نفره یا مصاحبه کاربرد دارد. اما مدل ECM-W3S دارای یک مایک و رسیور تک کاناله است. هر دوی این دو مدل ها از باتری داخلی با طول عمر 6 ساعت بهره می برند و همراه با آن کیس شارژر هم ارائه می شود.
از ویژگی های کاربردی این میکروفون ها برای تولید محتوا می توان به قابلیت «صحبت یا سخنرانی بدون نویز» اشاره کرد. همچنین این گجت ها به یک فیلتر حساس برای تشخیص و حذف صداهای ضعیف (با فرکانس پایین) مجهز شده اند. در بسته بندی این میکروفون ها یک ویند اسکرین هم قرار دارد که مانع از تأثیر منفی باد بر روی کیفیت صدا می شود. یک سوئیچ تضعیف صدا نیز بر روی این میکروفون ها وجود دارد که باعث حذف و سرکوب صداهای بین 10 تا 20 دسی بل می شود.

رونمایی سونی از میکروفون های بی سیم

شما می توانید ماژول رسیور میکروفون های سونی ECM-W3 و ECM-W3S را بر روی پایۀ نگهدارندۀ Sony Multi-Interface قرار دهید. سیگنال های دیجیتال صدا به طور مستقیم از ماژول رسیور به دوربین ارسال می شوند. این میکروفون ها به پورت های USB-C و 3.5 میلی متری مجهزند و یک دکمه ایمنی برای جلوگیری از ضبط ناخواستۀ صدا بر روی آنها تعبیه شده است. لازم به ذکر است که میکروفون های جدید سونی از بلوتوث 5.3 و کدک LC3Plus پشتیبانی می کنند و برد عملکرد آنها تا 150 متر هم می رسد.

رونمایی سونی از میکروفون های بی سیم

اما میکروفون سونی ECM-S1 به یک پایه با قابلیت تیلت (تنظیم شیب عمودی) مجهز است و از ارسال سیگنال به صورت وایرلس پشتیبانی می کند. این مدل برای محیط هایی کاربرد دارد که در آنها به کیفیت صدای بالاتری نیاز است. این میکروفون به یک دستگیرۀ تنظیم، یک جک هدفون و چند LED (برای نمایش وضعیت دستگاه) مجهز است و همراه با کپسول های 14 میلی متری برای استفاده به صورت تک سویه، چند سویه و استریو ارائه شده است. در مدل ECM-S1 نیز همانند مدل های سری ECM-W3 از فیلترهای کاهش و حذف نویز استفاده شده است. این مدل نیز از همان معماری وایرلس دو مدل قبلی بهره می برد، با این تفاوت که می توان آن را از طریق کابل SUB-C به کامپیوتر و لپ تاپ متصل کرد.

قیمت میکروفون های سونی ECM-W3 و ECM-W3S به ترتیب برابر با 470 و 350 دلار اعلام شده است. همچنین میکروفون رومیزی سونی ECM-S1 با قیمت 420 دلار راهی بازار شده است.

منبع: gizmochina