به جرات می توان گفت که سونی برترین و محبوب ترین برند تولید کننده انواع مختلف تجهیزات و سیستم های کامپیوتری در سراسر جهان محسوب می شود. این برند علاوه بر تولید سیستم های کامپیوتری به تولید انواع مختلف کنسول های بازی، لوازم جانبی مورد نیاز کامپیوتر و دستگاه های هوشمند (ماوس، کیبورد، هدست) و هر آنچه کاربر می تواند با تهیه آن به راحتی استفاده از سیستم های کامپیوتری دست پیدا کند مشغول است. در این مقاله با بررسی یکی از نمونه محصولات پرطرفدار در بین کاربران سراسر دنیا با شما همراه خواهیم بود. این محصول با عنوان هدست بی سیم مدل WH-1000XM5 طراحی و روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل هدست در واقع نسخه به روز شده ی مدل قبلی (WH-1000XM4) بوده و از نظر ظاهری مورد به روز رسانی قرار گرفته است. طبق اعلام سایت RTINGS این مدل هدست از مواد قابل بازیافت تشکیل شده تا کم ترین آسیب به طبیعت وارد شود! در ضمن این نسخه ویژگی هایی همچون ANC و تنظیم دقیق Boomy Sound Profile را حفظ کرده تا میزان رضایت کاربرانش را همچون نسخه قبلی داشته باشد! باتری قدرتمند با طول عمر 27 ساعته، قابلیت متصل شدن همزمان به دو دستگاه، میکروفون حساس و باکیفیت نیز از دیگر مشخصات مهمی است که شرکت سونی در طراحی و ساخت هدست بی سیم WH-1000XM5 مورد استفاده قرار داده است. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از هدست بی سیم شرکت SONY خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

طراحی و ساخت هدست بی سیم!

طراحی و ساخت هدست بی سیم!

بدنه ای تماما مشکی اولین موردی است که پس از روبرو شدن با هدست بی سیم WH-1000XM5 مشاهده خواهیم کرد. این مدل هدست نسبت به مدل قبلی از ویژگی های ساختاری همچون بدنه ای ظریف و براق به همراه حذف لولاها برخوردار بوده و با توجه به ادغام هدبند می توان گفت که با یک هدست بیسیم با طراحی یکپارچه روبرو هستیم. بدنه ای باکیفیت و مستحکم ساخته شده از پلاستیک ABS نیز از دیگر ویژگی های ساختاری این مدل هدست محسوب شده که باعث می شود تا هدست در برابر ضربه های احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشد. در ضمن طبق اعلام سایت RTINGS این مدل هدست از مواد قابل بازیافت تشکیل شده تا کم ترین آسیب به طبیعت وارد شود! شرکت سونی به منظور حمل آسان و بی دردسر هدست بی سیم WH-1000XM5 از یک کیف حمل متفاوت نسبت به مدل قبلی استفاده کرده است. کیف اضافه شده از روکش پارچه ای برخوردار بوده که باعث می شود تا هدست در برابر خط و خش، گرد و غبار و دیگر آسیب ها در امان باشد. در ضمن با وجود فضای کافی کیف می توان کابل و یا سایر لوازم جانبی مورد نیاز هدست را درون آن جاساز کرد. لازم به ذکر است که این هدست برخلاف هدست های رایج که میکروفون آن ها به صورت آشکار طراحی شده، از میکروفون داخلی برخوردار بوده تا هدست ظاهر یکدست و شیک خود را حفظ کرده باشد. وزن سبک 250 گرمی نیز می تواند یکی از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی این مدل هدست محسوب شده که باعث می شود تا کاربر هنگام استفاده طولانی مدت با هیچ چالشی روبرو نشود. با وجود کلیدهای کنترلی که بر روی کاپ هدست تعبیه شده نیز می توان بدون چالش خاصی به کنترل میزان صدا، فعال سازی/قطع فناوری ANC پرداخت!

طراحی و ساخت هدست بی سیم!

میکروفون حساس و درایورهای باکیفیت!

میکروفون باکیفیت و حساس از امکانات مهم تعبیه شده در هدست بی سیم WH-1000XM5 سونی محسوب می شود. شرکت سونی از یک میکروفون داخلی حساس و باکیفیت در ساخت این هدست استفاده کرده است. میکروفون تعبیه شده از قدرت زیادی برخوردار بوده و می تواند تمامی صحبت های کاربر را برای طرف مقابل به صورت کاملا شفاف و واضح ارسال کند. میکروفون تعبیه شده در این هدست با توجه به کیفیت و حساسیت بالایی که دارد شما را قادر می سازد تا برای مکالمه با دوستان خود هنگام تماس های تصویری و یا چت روم های بازی با هیچ چالشی روبرو نشوید. از ویژگی های این میکروفون نیز می توان به قابلیت حذف نویز اشاره کرد. قابلیت حذف نویز باعث می شود تا صدای شما به صورت واضح و شفاف به طرف مقابل انتقال یابد. در ضمن میکروفون تعبیه شده در این هدست از اندازه 6 میلی متری برخوردار بوده و با توجه به ویژگی های بالا، این مدل هدست می تواند یک سر و گردن از دیگر هدست های موجود در بازار بالاتر باشد! مهندسان و طراحان شرکت SONY جهت بالا بردن میزان رضایت و کیفیت صدا از تکنولوژی ANC در طراحی و ساخت هدست بی سیم WH-1000XM5 استفاده کرده اند. تکنولوژی ANC و یا همان Active Noise Cancellation وظیفه از بین بردن کامل نویزها (صداهای اضافی محیطی) را بر عهده دارد. با فعال کردن این تکنولوژی می توانید تمرکز خود را بر روی محتوای در حال پخش گذاشته و در نتیجه از غوطه وری بیشتر بهره مند شوید! این ویژگی حتی در هنگام انجام بازی های ویدئویی نیز بسیار کارساز بوده و می تواند ریزترین صداها و یا صدای قدم های دشمن را از فاصله زیاد به گوش کاربر برساند!

طراحی و ساخت هدست بی سیم!

با استفاده از هدست بی سیم WH-1000XM5 سونی می توانید از صدای استریو بهره مند شده و به موسیقی های محبوب خود با کیفیتی بسیار مطلوب گوش دهید. این هدست دارای امپدانس 48 اهم و حساسیت استانداردی بوده و در ضمن با توجه به برخورداری از فرکانس پاسخ دهی از 4 تا 40 هزار هرتز قادر به پخش تمام صداهای زیر و بم قابل شنیدن در محدوده شنوایی انسان است. از دیگر ویژگی هایی که باعث می شود تا این مدل هدست قادر به پخش صدا با بالاترین میزان کیفیت باشد می توان به درایورهای قدرتمند و جدید اشاره کرد. درایورهای استفاده شده در این مدل هدست یکی از بهترین و پیشرفته ترین ها بوده و با توجه به قابلیت های که در اختیار دارد می تواند محتوای موجود را با واضح ترین، شفاف ترین و رساترین شکل ممکن به گوش های کاربر برساند! در ضمن طبق اعلام طراحان شرکت سونی درایورهای استفاده شده در هدست بی سیم WH-1000XM5 دارای ابعادی برابر با 30 میلی متری هستند که با هدف ارائه شفافیت حداکثری مهندسی شده اند. از دیگر مشخصات مهم درایورهای تعبیه شده در این مدل هدست می توان به دیستورشن نزدیک به صفر در هنگام پخش صداهای بالا، قابلیت پخش صدای قدرتمند در عین حال متعادل اشاره کرد که موجب می شود تا هدست ظریف ترین و ریزترین جزئیات موسیقی و یا فیلم را به گوش کاربر رسانده و در نتیجه نسبت به هدست نسل قبل کیفیت بالایی را ارائه خواهد داد!

طراحی و ساخت هدست بی سیم!

دارای قابلیت برقراری ارتباط با دو دستگاه به صورت همزمان!

قابلیت برقراری ارتباط با دو روش مختلف نیز از دیگر ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده در هدست بی سیم WH-1000XM5 شرکت سونی محسوب می شود. روش های استفاده شده در این مدل هدست شامل جک 3.5 میلی متری و فناوری بی سیم بلوتوث می شود. فناوری بی سیم استفاده شده در این مدل هدست کیفیت صدای بی نظیر به همراه تمامی ویژگی های هدست را برای شما به ارمعان خواهد آورد. با وجود این روش می توان برای متصل شدن به انواع کنسول، موبایل، تبلت، لپ تاپ و ... اقدام کنید. جک 3.5 میلی متری نیز با توجه به طرفداران زیاد و استفاده در اکثر دستگاه ها این امکان را به کاربر می دهد تا برای ارتباط با دستگاه های مختلف با هیچ چالشی روبرو نشود. از نمونه دستگاه هایی که قابلیت برقراری ارتباط با آن ها میسر است می توان به انواع کنسول بازی، انواع موبایل، تبلت، لپ تاپ، PC و ... اشاره کرد. لازم به ذکر است که رابط استفاده شده در این مدل هدست با توجه به طول مناسبی که در اختیار دارد می تواند راحتی و آزادی عمل بیشتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد. قابلیت برقراری ارتباط با دو دستگاه مختلف به صورت همزان نیز از دیگر مشخصات مهم و مثبت هدست بی سیم WH-1000XM5 محسوب شده و با توجه به کلید مخصوصی که بر روی کاپ هدست تعبیه شده نیز می توان نسبت به سوئیچ بین دستگاه های متصل شده اقدام کرد. از دیگر کلیدهای تعبیه شده بر روی کاپ نیز می توان به کنترل محتوای در حال پخش، کنترل میزان صدای هدست و قابلیت فعال سازی/قطع فناوری نویز کنسلینگ اشاره کرد. در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که مهندسان شرکت سونی جهت تامین انرژی مورد نیاز از یک باتری پرقدرت در ساخت این مدل هدست استفاده کرده اند. باتری استفاده شده در این هدست می تواند پس از 3 ساعت شارژ، شارژدهی 27 ساعته را به ارمغان بیاورد.

منبع: rtings