سونی یک جفت ایربادز وایرلس جدید را با نام کامل Sony WF-C700N معرفی کرده است. همان طور که انتظار می رفت، سونی این ایربادز را زودتر از مدل WF-1000XM5 به بازار عرضه کرده و آن را به عنوان جایگزین مدل WF-C500N در دسترس کاربران قرار داده است. از جمله ویژگی های ایربادز سونی WF-C700N می توان به قابلیت حذف نویز فعال (ANC) و رنگ بندی متنوع اشاره کرد.

پیش از این اخبار متعددی در رابطه با ایربادز سونی WF-C700N منتشر شده بود و همین موضوع تحریک کنجکاوی کارشناسان و کاربران را برانگیخته بود. اکنون مشخصات این ایربادز سونی به صورت رسمی از جانب شرکت سازنده اعلام شده است و می توان نگاه دقیق تری به آن انداخت.

ایربادز جدید سونی WF-C700N

بر اساس اطلاعات ارائه شده از جانب سونی، ایربادز WF-C700N در مقایسه با مدل WF-C500N راحت تر است و با سایز گوش های متنوع تری سازگاری دارد. به طور دقیق تر می توان گفت که این ایربادز نسبت به مدل های قبلی 37 درصد سبک تر است و وزن آن در حدود 38 درصد کمتر است. به این ترتیب استفاده طولانی مدت از آن باعث ایجاد حس ناراحتی کاربر نخواهد داشت. سونی اعلام کرده که ایربادز WF-C700N موفق به کسب استاندارد IPX4 شده است و در برابر پاشیده شدن قطرات آب مقاوم است.

همان طور که اشاره شد، ایربادز سونی WF-C700N از قابلیت ANC بهره می برد و نویزها و سروصداهای محیطی را از بین می برد. با توجه به این ویژگی، این ایربادز حتی در محیط های شلوغ و پر ازدحام نیز کاربرد دارد و مکالمه ای شفاف و واضح را برای کاربر به ارمغان می آورد. لازم به ذکر است که ایربادز وایرلس جدید سونی از قابلیت Transparency Mode نیز برخوردار است. با قرار دادن ایربادز در این حالت، کاربران صدای محیط را نیز می شنوند و می توانند نسبت به اطراف خود آگاهی داشته باشند.

ایربادز جدید سونی WF-C700N

از دیگر ویژگی های ایربادز سونی WF-C700N می توان به Bluetooth Multipoint اشاره کرد. با استفاده از این فناوری، می توانید این ایربادز را به صورت هم زمان به دو دستگاه مختلف متصل کرده و به سادگی بین آنها سوئیچ نمایید. البته سونی خاطر نشان کرده است که این ویژگی از فصل تابستان و پس از ارائه اولین آپدیت به این ایربادز اضافه خواهد شد.

ایربادز سونی WF-C700N به درایورهای 5 میلی متری مجهز است و از فناوری ارتقای صدای DSSE بهره می برد. این ویژگی ها قدرت و بیس ایده آل صدای این ایربادز را تضمین می کند. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که میزان شارژدهی ایربادز WF-C700N در حالت فعال بودن ویژگی ANC در حدود 7.5 ساعت اعلام شده است. چنانچه از این ایربادز در کنار کیس شارژر استفاده شود، میزان شارژدهی آن 2 برابر می شود و به حدود 15 ساعت می رسد.

سونی اعلام کرده است که ایربادز WF-C700N فقط از کدک های بلوتوثی AAC و SBC پشتیبانی می کند و با کدک LDAC سازگار نیست. این موضوع تا حدی باعث نا امیدی طرفداران سونی شده است. چرا که کدک LDAC پهنای باند بیشتر، زمان پاسخ دهی پایین تر و کیفیت صدای بهتری را به ارمغان می آورد و به خصوص در هنگام گیمینگ تجربه هیجان انگیزتری را برای کاربر رقم می زند.

ایربادز جدید سونی WF-C700N

در حال حاضر ایربادز سونی WF-C700N برای خرید عمومی در بازارهای جهانی در دسترس قرار گرفته است. قیمت محصول جدید سونی در کشور آمریکا حدود 118 دلار و در کشورهای اروپایی حدود 129.99 یورو اعلام شده است. در مجموع می توان ایربادز وایرلس جدید سونی را برای کاربری عمومی و استفاده های روزمره یک انتخاب عالی دانست. اگر جزء افرادی هستید که در طول روز و در هنگام انجام دادن کارهای روتین خود عادت به گوش دادن به موسیقی دارید، می توانید بر روی این ایربادز حساب ویژه ای باز کنید. همچنین با توجه به بهره بردن هدفون سونی WF-C700N از فناوری حذف نویز فعال (ANC)، می توان از آن برای مکالمه نیز استفاده کرد. پیش بینی می شود ایربادز وایرلس جدید سونی به فروش قابل ملاحظه ای در بازارهای جهانی دست پیدا کند و استقبال خوبی از آن به عمل آید. باید منتظر بمانیم و ببینیم که این پیش بینی تا چه اندازه صحیح از آب در خواهد آمد!

منبع: notebookcheck