سونی را می توان معتبرترین برند بین برندهای موجود در دنیای دیجیتال محسوب کرد. این شرکت طرفداران بی شماری در سراسر دنیا داشته که با توجه به تولید محصولات استاندارد و رده بالا به دست آورده است. از جمله محصولاتی که باعث شده تا این برند تبدیل به بهترین و معتبرترین شود می توان به انواع کنسول، گوشی هوشند، اسپیکر، تلویزیون، هدست، دوربین های عکاسی و فیلم برداری، لپ تاپ و ... اشاره کرد. برندهای دیگر برای رسیدن به جایگاه و اعتبار شرکت سونی قطعا راه دور و درازی پیش رو خواهند داشت! انواع مختلف مانیتور از دیگر محصولات پرطرفدار و محبوب این شرکت محسوب می شود. به همین دلیل در این مقاله با بررسی یکی از جدیدترین و رده بالاترین مانیتورهای سونی که با عنوان INZONE M3 عرضه شده در کنار شما خواهیم بود. این مدل مانیتور علاوه بر طراحی جذاب و شیک از قابلیت ها و امکانات متعددی همچون قابلیت نمایش تصاویر با کیفیت 1080P، نرخ به روز رسانی 240 هرتزی، پورت های متعدد جهت دریافت محتوا، نور پس زمینه کاملا استاندارد، قابلیت پشتیبانی از HDR، روشنایی مناسب و ... برخوردار است. زاویه دید مناسب این مانیتور نیز می تواند رضایت بیشتر کاربر را در پی داشته باشد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور گیمینگ INZONE M3 سونی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مانیتور گیمینگ SONY INZONE M3

طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ!

مهندسان و طراحان شرکت سونی در ساخت مانیتور گیمینگ INZONE M3 از طراحی جذاب و شیک استفاده کرده اند که شباهت های زیادی به کنسول پلی استیشن 5 دارد. از نمونه ویژگی های طراحی این مدل مانیتور می توان به پایه های خاص سه تیکه اشاره کرد. پایه های تعبیه شده نیز همانند بدنه از ترکیب سیاه و سفید بهره مند بوده که باعث شده تا جذابیت مانیتور تا چندین برابر بیشتر شود! قابلیت تغییر زاویه و ارتفاع نیز از امکانات پایه مانیتور محسوب شده و کاربر با وجود این ویژگی می تواند اقدام به تنظیم مانیتور بر اساس موقعیت دید خود و میز کار اقدام کرده و بهترین زاویه دید را برای خود به وجود آورد. پورت های متنوعی نیز در قسمت پشتی مانیتور تعبیه شده اند تا کاربر برای دریافت محتوا هیچ چالشی نداشته باشد. برای دسترسی آسان به تنظیمات و خاموش کردن مانیتور نیز از 1 دکمه در قسمت پشتی مانیتور استفاده شده است. با استفاده از این دکمه ها می توانید به تنظیماتی همچون خاموش/روشن کردن و منوی تنظیمات تصویر دسترسی داشته باشید. ساختار مستحکم بدنه نیز از دیگر ویژگی هایی است که شرکت SONY در طراحی مانیتور INZONE M3 مورد استفاده قرار داده است. بدنه این مدل مانیتور با توجه به برخورداری از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت می تواند در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی از خود نشان داده و برای استفاده طولانی مدت بهترین و مناسب ترین گزینه باشد. با توجه به ابعاد جمع و جور 615x479x248 میلی متری (همراه با پایه) این مانیتور گیمینگ می توان گفت که فضای زیادی از میز شما اشغال نشده و به لطف وزن مناسب نیز می توانید از حمل و نقل آسان بهره مند شوید. از قابلیت سازگاری با VESA نیز برخوردار بوده تا به کاربر این امکان را بدهد که برای نصب مانیتور به دیوار با هیچ چالشی روبرو نشود.

طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ!

پورت های متعدد و پنل 27 اینچی!

شرکت سونی به منظور برقراری ارتباط مانیتور گیمینگ INZONE M3 با سایر دستگاه های دیجیتال از پورت های متنوع و کاربردی استفاده کرده است. پورت هایی که در ساخت این مدل از مانیتور استفاده شده شامل 1 عدد پورت DisplayPort 1.4، 2 عدد پورت HDMI 2.1، 1 عدد پورت USB Type-C (DP Alt Mode, Upstream)، 1 عدد پورت USB Type-B (Upstream) و 3 عدد پورت USB Type-A (Downstream) می شود. پورت DisplayPort جایگزین پورت های قدیمی VGA بوده و قادر است تصاویر و صداهای HD را به صورت همزمان پشتیبانی کند. مجهز بودن به پورت HDMI نیز به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. در ضمن DisplayPort نسبت به پورت HDMI از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است. از دیگر ورودی های تعبیه شده در این مدل مانیتور نیز می توان به جک هدفون اشاره کرد. با استفاده از این جک قادر خواهید بود انواع هدفون، هدست، هندزفری و ... را به مانتیور متصل کنید.

شرکت سونی مانیتور INZONE M3 خود را در اندازه 27 اینچ طراحی کرده تا تصاویر با اندازه بزرگ برای کاربر به نمایش گذاشته شود. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (1920x1080) پیکسل و رزولوشن Full HD لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. کنتراست 1000:1 این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای (عمودی و افقی) اشاره کرد. زاویه دید شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! این مدل از مانیتور شرکت گیگابایت دارای روشنایی 400 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید.

پورت های متعدد و پنل 27 اینچی!

فناوری ها و نرخ تازه سازی بی نظیر!

شرکت SONY همچنین به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر از ویژگی های متعدد و فناوری های مدرن استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی از بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. فناوری های استفاده شده در مانیتور گیمینگ INZONE M3 شامل فناوری Flicker Free، Low Blue Light، HDR، Adaptive-Sync و Nvidia G-Sync می شود!
Low Blue Light: فناوری Low Blue Light نیز با حذف کردن نورهای آبی و جلوگیری از سوسو زدن تصاویر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید ساعت های زیادی را بدون خستگی و آسیب به چشم، مشغول بازی کردن باشید!

G-SYNC: فناوری G-SYNC نیز به منظور رفع هر گونه لگ و پارگی تصویر اضافه شده است. این فناوری با کمک کارت گرافیک های قدرتمند سری GeForce GTX/RTX می تواند بازی های مورد علاقه شما را بدون هیچ مشکلی اجرا کند!

Flicker Free: از دیگر فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

Adaptive-Sync: این فناوری نیز وظیفه توسعه نرخ فریم پایین و جلوگیری از بریدگی تصاویر را برعهده داشته و می تواند از لکنت و لگ ورودی را نیز به کم ترین میزان خود برساند.

به لطف مدت زمان پاسخ گویی فوق العاده 1 میلی ثانیه ای که مانیتور گیمینگ INZONE M3 سونی در اختیار دارد قادر خواهید بود جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. این مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 240 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد!  شرکت سونی برای اینکه بتواند از کیفیت بالای تصاویر و پویایی رنگ بیشتری برخوردار باشد از نمایشگری استفاده کرده است که دارای قابلیت به نمایش درآوردن طیف رنگی 99 درصدی sRGB است. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مانیتور گیمینگ INZONE M3 سونی قابلیت پشتیبانی از 1.07 میلیارد رنگ را داشته و مجهز به حالت های مختلف تصویر (Standard, FPS Game, Cinema, Game 1, Game 2)، ویژگی های کنسول پلی استیشن 5 (Auto HDR Tone Mapping, Auto Genre Picture Mode) به همراه 2 عدد اسپیکر باکیفیت 2 واتی است!

منبع: techradar