شرکت سونی به تازگی از یک سیستم صوتی جدید رونمایی کرده است که می توان آن را چیزی بین یک ساندبار و یک اسپیکر وایرلس دانست. این دستگاه که با مدل HT-AX7 عرضه شده، به دو اسپیکر جدا شدنی با قابلیت پخش صدای محیطی مجهز است و تا جایی که امکان داشته کوچک و جمع و جور طراحی شده است. دستگاه صوتی سونی HT-AX7 توانایی پخش صدای سینمایی را دارد و به دلیل پشتیبانی از اتصال وایرلس، تقریباً در هر مکانی قابل استفاده است.

رونمایی شرکت سونی از سیستم صوتی جدید با عنوان HT-AX7

دستگاه HT-AX7 به روشنی با تجهیزات صوتی قبلی سونی متفاوت است. این گجت با برچسب «سیستم سینمایی قابل حمل» عرضه شده و می توان آن را از یک دستگاه تک بخشی به یک دستگاه سه بخشی تبدیل کرد! برای این منظور شما می توانید دو اسپیکر به کار رفته در این گجت را از بدنه اصلی آن جدا کنید و به صورت جداگانه مورد استفاده قرار دهید. لازم به ذکر است که صدای پخش شده توسط سیستم صوتی سونی HT-AX7 به دلیل ساختار منحصر به فرد این دستگاه، تمام فضای اتاق را پوشش می دهد و مشابه با فناوری «صدای فضایی» عمل می کند. زمانی که اسپیکرهای این سیستم را به گونه ای در اتاق قرار دهید که با بدنه اصلی یک مثلث را تشکیل دهند، می توانید «غوطه ور شدن در صدا» را با آن تجربه کنید!

زمانی که چینش مثلثی ذکر شده در بالا را پیاده سازی کردید، تکنولوژی اختصاصی Sony 360 Spatial Sound Mapping به صورت اتوماتیک فعال می شود. در این حالت این حس به شما دست می دهد که چند اسپیکر مختلف در جای جای اتاق قرار دارند و هر کدام از آنها درحال پخش صدا از یک زاویه متفاوت است! به عبارت دیگر حس می کنید که صدا در تمام زوایا در اتاق پیچیده است و به هر سمتی که سرتان را می چرخانید، از وضوح و قدرت آن کاسته نمی شود. برای دستیابی به این قابلیت، فقط باید اسپیکرهای این گجت را به صورت مثلثی در جایی از اتاق قرار دهید و نیازی به نصب آنها بر روی دیوار یا سقف وجود ندارد.

رونمایی شرکت سونی از سیستم صوتی جدید با عنوان HT-AX7

سیستم صوتی HT-AX7 از الگوریتم میکسر اختصاصی سونی بهره می برد که می تواند صدای استریو را به صدای محیطی 3 بعدی تبدیل کند. این سیستم صدا را به صورت لحظه ای آنالیز می کند و به آن بُعد می دهد. کسانی که تجربه استفاده از این گجت را داشته اند اذعان کرده اند که کیفیت صدای فضایی آن در هنگام پخش موزیک یا نمایش فیلم به خوبی توقعات آنها را بر آورده کرده است.

شما می توانید از دستگاه صوتی HT-AX7 به عنوان یک اسپیکر خانگی معمولی نیز استفاده کنید و آن را هر جایی که دوست داشتید در اتاق بگذارید. این دستگاه از اتصال بلوتوثی پشتیبانی می کند و طول عمر باتری داخلی آن در حدود 30 ساعت اعلام شده است.

رونمایی شرکت سونی از سیستم صوتی جدید با عنوان HT-AX7

اپلیکیشن Sony Entertainment Connect امکانات لازم برای کنترل این مدل اسپیکر سونی را در اختیار شما قرار می دهد. از طریق این اپلیکیشن موبایل می توانید با مراحل نصب و راه اندازی این سیستم صوتی آشنا شوید و سپس تنظیماتی مانند سطح ولوم و... را بر روی آن اعمال کنید.

سیستم صوتی جدید سونی به هیچ گونه ریموت کنترل فیزیکی مجهز نیست و صرفاً از طریق اپلیکیشن Entertainment Connect قابل کنترل است. این دستگاه تماماً از متریال بازیافتی (بطری های PET) ساخته شده و در بسته بندی آن از چوب بامبو، نیشکر و کاغذ بازیافتی استفاده شده است. لازم به ذکر است که این دستگاه با قیمت 500 دلار راهی بازار شده است.

منبع: gizmochina