هر جا صحبت از گیم و بازی است، بعید است نامی از سونی شنیده نشود! این برند نام آشنای ژاپنی در جدیدترین اقدام خود در این زمینه، تلویزیون X90L را با مجموعه ای از امکانات گیمینگ به بازار فرستاده است. این تلویزیون جدید در سایزهای 55، 65، 75 و 98 اینچ عرضه شده است و از رزولوشن 4K به همراه نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز پشتیبانی می کند. نکته قابل توجه در رابطه با تلویزیون سونی X90L، سازگاری کامل آن با کنسول بازی محبوب پلی استیشن 5 است. در ادامه با این محصول هیجان انگیز بیشتر آشنا می شوید.

تلویزیون گیمینگ جدید سونی X90L

جدیدترین تلویزیون گیمینگ سونی می تواند سیگنال های دریافتی از PS5 را به صورت اتوماتیک تشخیص دهد و حالت تصویر را متناسب با این سیگنال ها بهینه کند. به عبارت دیگر، فقط کافی است تا پلی استیشن 5 را به این تلویزیون متصل کنید و بدون اینکه به تغییر تنظیمات آن کوچکترین نیازی داشته باشید، از بهترین کیفیت تصویر بهره مند شوید!

برای این منظور تلویزیون سونی X90L به 2 پورت قدرتمند HDMI 2.1 مجهز شده است و از فناوری رفرش ریت متغیر (VRR) پشتیبانی می کند. سونی همچنین قابلیت ارتقای کیفیت تصویر در هنگام بازی را به این مدل اضافه کرده است تا تنظیمات دستگاه در حالت گیمینگ بهینه شوند. در این حالت تنظیمات مربوط به بالانس رنگ مشکی، تغییر به حالت VRR و کاهش مات شدگی تصاویر اکشن به صورت اتوماتیک و هم زمان اعمال می شوند! همچنین در هنگام اجرای بازی، تصاویر تلویزیون سونی X90L واضح تر و روان تر می شوند و نویزهای آنها عملاً از بین می روند. در این حالت تصاویر اکشن و سریع بازی ها بدون کوچکترین افت وضوح به نمایش در می آیند.

تلویزیون گیمینگ جدید سونی X90L

مپ کردن اتوماتیک محتوای HDR و حالت تطبیق پذیری تصاویر، یکی دیگر از قابلیت های تلویزیون سونی X90L در هنگام اتصال به پلی استیشن 5 است. شاید برایتان جالب باشد که PS5 نیز قادر به تشخیص تلویزیون X90L است و بلافاصله پس از تشخیص، بالاترین تنظیمات HDR را به صورت اتوماتیک انتخاب می کند! هماهنگی بین جدیدترین نسل کنسول بازی سونی با این تلویزیون واقعاً مثال زدنی است و می تواند اوج لذت و هیجان را برای گیمر به ارمغان آورد!

البته تلویزیون Sony TV X90L از کنسول های گیمینگ دیگر نیز پشتیبانی می کند و در این زمینه محدودیتی برای آن وضع نشده است! نرخ نوسازی عالی این تلویزیون و تکنولوژی های ارتقای کیفیت تصویر، باعث شده است تا این گجت بهترین عملکرد خود را در هنگام اتصال به هر نوع کنسل بازی ارائه دهد. اما به هر حال اگر می خواهید به بالاترین تجربه بصری گیمینگ دست پیدا کنید، باید تلویزیون سونی X90L را در کنار PS5 مورد استفاده قرار دهید.

تلویزیون گیمینگ جدید سونی X90L

قیمت تلویزیون گیمینگ سونی X90L با سایز 55 اینچ برای عرضه در بازارهای کشور چین در حدود 1085 دلار اعلام شده است. همچنین قیمت نسخه های 65 و 75 اینچ این تلویزیون به ترتیب برابر با 1302 و 1881 دلار است. اما اگر می خواهید از بهترین کیفیت تصویر حال حاضر دنیا در هنگام بازی با پلی استیشن 5 بهره مند شوید، می توانید نسبت به خرید تلویزیون سونی X90L با سایز 98 اینچ اقدام کنید! البته برچسب قیمت 5787 دلاری این تلویزیون ممکن است مانع بزرگی در راه رسیدن به این هدف باشد!

منبع: gizmochina