به تازگی اطلاعاتی بر روی بنچمارک Geekbench قرار گرفته که مشخصات تراشه Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy را فاش کرده است! این تراشه که به طور اختصاصی از جانب کوالکام برای گوشی های رده بالای سامسونگ طراحی شده، از پردازنده ای با چهار خوشه بندی هسته (1+3+2+2) برخوردار است! این در حالی است که نسخه معمولی این تراشه دارای پردازنده با سه خوشه بندی هسته به صورت 1+5+2 است. به این ترتیب تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی توانایی دستیابی به سرعت کلاک بالاتری را دارد و عملکرد قدرتمندتری را ارائه می دهد. این تراشه قرار است تا در پرچم داران 2024 سامسونگ، شامل گوشی گلکسی S24 اولترا مورد استفاده قرار گیرد. همچنین احتمالاً تا پایان سال 2024 برای استفادۀ سایر شرکت های تولید کننده گوشی های اندرویدی نیز در دسترس قرار می گیرد.

مشخصات تراشه کوالکام برای پرچمداران سامسونگ

بر کسی پوشیده نیست که گوشی های پرچم دار سامسونگ گلکسی S24 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 قدرت می گیرند. در حال حاضر سامسونگ از نسخه سفارشی سازی شدۀ Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy در گوشی های سری گلکسی S23، زد فلیپ 5، زد فولد 5 و تبلت های سری Tab S9 استفاده کرده است و به نظر می رسد قصد دارد تا همین برنامه را در آینده هم ادامه دهید.

تراشه 8 Gen 2 for Galaxy با نسخه معمولی 8 Gen 2 فقط در زمینه سرعت کلاک تفاوت دارد. این تراشه  که در ابتدا منحصراً برای دستگاه های گلکسی طراحی شده بود، اکنون با عنوان 8+ Gen 2 نیز عرضه شده و سایر شرکت ها نیز می توانند از آن در محصولاتشان استفاده کنند

در این میان تراشه های در راه اسنپدراگون 8 Gen 3 و 8 Gen 3 for Galaxy نیز بر روی گیک بنچ ظاهر شده اند. اگر اطلاعات درج شده در این وب سایت صحیح باشند، کوالکام این بار امکان دستیابی به سرعت های به مراتب بالاتری را برای سامسونگ فراهم آورده است. پرچم داران سامسونگ در سال 2024 این بار از یک تراشه قدرتمندتر با چهار خوشه بندی هسته برخوردار خواهند بود.

مشخصات تراشه کوالکام برای پرچمداران سامسونگ

همان طور که اشاره کردیم، نسخه معمولی اسنپدراگون 8 نسل 3 به پردازنده ای با خوشه بندی هستۀ 1+5+2 و فرکانس پایۀ 2.26 گیگاهرتز مجهز است. هسته اصلی این تراشه توانایی دستیابی به فرکانس 3.19 گیگاهرتز را دارد. 5 هسته بعدی نیز از فرکانس 2.96 گیگاهرتز و دو هسته آخر نیز از فرکانس 2.27 گیگاهرتز پشتیبانی می کنند.

اما خوشه بندی هسته های پردازنده به کار رفته در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی به صورت 1+3+2+2 با فرکانس پایه 2.26 گیگاهرتز خواهد بود. این تراشۀ اختصاصی برای سامسونگ، دارای هسته اصلی با فرکانس 3.39 گیگاهرتز، سه هسته با فرکانس 3.15 گیگاهرتز، دو هسته با فرکانس 2.36 گیگاهرتز و دو هسته با فرکانس 2.27 گیگاهرتز خواهد بود.

مشخصات تراشه کوالکام برای پرچمداران سامسونگ

خوشه بندی هستۀ 4 تایی می تواند عملکرد این تراشه را زیر و رو کند و آن را به شدت ارتقا دهد! با این حال باید منتظر عرضه نسخه نهایی تراشه Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy و بررسی عملکرد آن در شرایط واقعی باشیم. پس فعلاً نمی توان در مورد قدرت این تراشه و گوشی های گلکسی S24 اظهار نظر قطعی کرد!

منبع: notebookcheck