کوالکوم به تازگی تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 1 (Snapdragon 8 Gen 1) را معرفی کرده است. این تراشه پرچم دار با نام جدید و ارتقاهای سخت افزاری هیجان انگیز به بازار عرضه خواهد شد. از جمله ویژگی های این تراشه می توان به مجهز بودن به آخرین نسل هسته های ARM، موتور هوش مصنوعی جدید و تغییرات ظاهری اشاره کرد. تغییرات فیزیکی این تراشه در راستای این است که بتوان از آن در گوشی های بیشتری استفاده کرد.

کدام گوشی ها در سال 2022 به تراشه جدید اسنپ دراگون 8 نسل 1 مجهز خواهند بود؟

زمان زیادی تا استفاده از تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 1 در گوشی های موبایل هوشمند باقی نمانده و به زودی شاهد عرضه گوشی هایی مجهز به آن در بازار خواهیم بود. گوشی شیائومی 12 اولین مدلی خواهد بود که از این تراشه قدرت می گیرد و قرار است تا در دسامبر 2021 (آذر 1400) به بازار عرضه شود. در ادامه می توانید لیست برندهایی را که اعلام کرده اند در گوشی های خود از این تراشه جدید استفاده خواهند کرد، مشاهده می کنید. این برندها عبارتند از:

شیائومی، ردمی، وان پلاس، اپو، ویوو، ریلمی، نوبیا، بلک شارک، موتورولا، IQOO، آنر، سونی، ZTE و شارپ.

همان طور که ملاحظه می کنید نامی از سامسونگ در لیست بالا دیده نمی شود که البته طبیعی است. سامسونگ همواره در لیست هایی که کوالکوم ارائه می دهد حضور ندارد و به عنوان شریک تجاری هم شناخته نمی شوند. با این وجود گوشی Galaxy S22 (نسخه آمریکای شمالی و بازارهای جهانی انتخابی سامسونگ) از تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 1 قدرت خواهد گرفت.

کدام گوشی ها در سال 2022 به تراشه جدید اسنپ دراگون 8 نسل 1 مجهز خواهند بود؟

چیزی که در این لیست جلب توجه می کند، حضور Redmi به عنوان شرکت زیرمجموعه شیائومی در آن است که تمرکز اصلی آن بر روی ساخت گوشی های میان رده و اقتصادی است. اما از سال گذشته این شرکت استفاده از تراشه رده بالای اسنپ دراگون 888 را با عرضه گوشی Redmi K40 Pro آغاز کرد. این گوشی در بازارهای جهانی با نام Mi 11X Pro عرضه شده است.

گوشی های سری OnePlus 10 نیز که سال آینده تولید می شوند به تراشه Snapdragon 8 Gen 1 مجهز خواهند بود. همچنین شرکت OPPO به احتمال زیاد از این تراشه در گوشی Find X5 استفاده می کند. برند Vivo نیز به همین ترتیب قصد استفاده از این تراشه جدید را در گوشی های سری X80 خود دارد. هر سه این شرکت ها پرچم داران جدید خود را در سه ماهه اول سال 2022 راهی بازار خواهند کرد.

شرکت موتورولا نیز از این تراشه در گوشی Edge X30 بهره می برد. سایر اسامی موجود در لیست بالا شامل نوبیا (Nubia)، iQOO (برند زیر مجموعه Vivo)، سونی و آنر می شود. هنوز مشخص نیست که گوشی های این شرکت ها در چه زمانی از سال 2022 به بازار عرضه می شوند. حال باید منتظر ماند و دید که این تراشه رده بالا که از امکانات جذابی برخوردار است، چه عملکردی را در گوشی های جدید برندهای مختلف ارائه می دهد. با این وجود چیزی که مشخص است این است که از این تراشه در اکثر گوشی های پرچم دار و رده بالا استفاده خواهد شد.

منبع: androidcentral