مایکروسافت با قدرت به توسعه اسکایپ ادامه می دهد! در همین راستا اخیراً یک ویژگی جدید به این سرویس تماس تصویری اضافه شده است که قابلیت های آن را در زمینه ترجمه ارتقا داده است. این ویژگی باعث می شود تا ارتباط بین افراد آسان تر شود و محدودیت ها و مرزها از بین برود!

اسکایپ اکنون توانایی ترجمه صدای شخص شما به زبان های مختلف را با فناوری هوش مصنوعی دارد

سرویس اسکایپ اکنون قادر است تا کلمات گفته شده توسط یک شخص را به صورت لحظه ای ترجمه کند و کلمات ترجمه شده را با بهره بردن از قابلیت هوش مصنوعی با صدای شبیه سازی شده فرد گوینده پخش کند! در واقع این فناوری به گونه ای عمل می کند که انگار شما در حال صحبت کردن با زبان دوم هستید! به عنوان مثال اگر شما در حال صحبت با زبان انگلیسی هستید و قصد دارید تا صحبت هایتان به فرانسه ترجمه شود، اسکایپ سخنان شما را با صدای خودتان و به زبان فرانسه پخش می کند!

قابلیت ترجمه هم زمان برای چند سال است که در اسکایپ قابل استفاده است، اما تا به اینجا نتایج چندان جالبی را به کاربران ارائه نمی داد. چرا که صدای ترجمه شده با صدای فرد گوینده کاملاً متفاوت است. این موضوع حتی بعضاً به نتایج خنده داری هم منجر می شد! به عنوان مثال این امکان وجود داشت که فرد گوینده یک مرد باشد اما صحبت های ترجمه شدۀ او با صدای یک زن پخش شود! همچنین احتمال تفاوت لهجه های گوینده با مترجم نیز بسیار بالا بود.

اسکایپ اکنون توانایی ترجمه صدای شخص شما به زبان های مختلف را با فناوری هوش مصنوعی دارد

اکنون قدرت هوش مصنوعی به کمک اسکایپ آمده است و این سرویس پرطرفدار مایکروسافت می تواند صدای شخصی شما را به زبان های دیگر شبیه سازی کند؛ انگار که در حال صحبت کردن به یک زبان دیگر هستید! البته این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و تفاوت صدای اصلی با صدای تولید شده توسط هوش مصنوعی کاملاً آشکار است. با این حال همین که دیگر با مشکلاتی مانند آنچه در بالا ذکر شد، مواجه نمی شوید یک اقدام رو به جلو برای اسکایپ خواهد بود!

اسکایپ برای این منظور از تکنولوژی تشخیص مکالمه و فرآیند تبدیل زبان اصلی به زبان ترجمه شده استفاده می کند و پس از آن هوش مصنوعی وارد عمل می شود. وظیفه هوش مصنوعی تبدیل کلمات ترجمه شده به شکل کلمات گفته شده توسط فرد گوینده و شبیه سازی صدای اوست. فرآیند شبیه سازی صدا به صورت لحظه ای و بدون کوچکترین تأخیری انجام می شود.

اسکایپ اکنون توانایی ترجمه صدای شخص شما به زبان های مختلف را با فناوری هوش مصنوعی دارد

این قابلیت جدید skype با نام Natural voice translation معرفی شده و هم اکنون در تماس های 1 در مقابل 1 اسکایپ قابل استفاده است. به احتمال زیاد در آینده ای نه چندان دور این قابلیت به تماس های گروهی هم اضافه می شود. لازم به ذکر است که اسکایپ در حال حاضر توانایی ترجمه لحظه ای و شبیه سازی صدا را به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، چینی و چند زبان فرعی دیگر را دارد. مایکروسافت برنامه دارد تا در آینده تعداد زبان های بیشتری را در این قابلیت پوشش دهد.

منبع: windowscentral