در ماه های اخیر استفاده از اپلیکیشن پیام رسان سیگنال به دلیل مسائل مربوط به حوزه حریم شخصی واتس اپ، در میان کاربران بیشتر شده است. حال این اپلیکیشن از یکی از ویژگی های کاربردی واتس اپ الهام گرفته و قصد دارد از آن استفاده کند. این ویژگی امکان انتقال وایرلس اطلاعات برای جابجایی اکانت را به کاربران می دهد. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه چت ها و پیام های شما به طور کاملاً به روز از طریق گوشی های مختلف در دسترس است؟ احتمالاً نه! واتس اپ و تلگرام چت های شما را اغلب بر روی فضای ابری ذخیره می کنند و به این ترتیب از هر دستگاهی که به آنها لاگین کنید، به اطلاعاتتان دسترسی خواهید داشت. اما تمرکز بیش از اندازه سیگنال بر روی مسائل حوزه حریم شخصی، تا به اکنون امکان استفاده از این قابلیت را نمی داد و کاربران برای انتقال اطلاعات اکانت خود، باید از آنها بک آپ می گرفتند. اما این موضوع در نسخه 5.5 سیگنال تغییر خواهد کرد!

پیام رسان سیگنال به زودی قابلیت انتقال وایرلس دیتا را برای کاربران اندرویدی عرضه خواهد کرد

نسخه بتا آپدیت جدید اپلیکیشن سیگنال با توضیحات زیر عرضه شده است:

«آپدیت ارائه شده یک آپدیت بزرگ و کاربردی است. اکنون شما می توانید به روشی کاملاً ایمن و سریع، اطلاعات سیگنال خود را به گوشی های موبایل اندرویدی انتقال دهید. در این روش از متد end-to-end رمزنگاری شده بهره برده شده است که باعث انتقال اطلاعات اکانت و پیام های شما از یک دستگاه قدیمی به دستگاه جدید از طریق وای فای می شود.»

این موضوع یک قدم رو به جلو نسبت به انتقال دیتا به روش سنتی بک آپ گیری محسوب می شود. البته این روش به هیچ عنوان به اندازه ذخیره سازی و انتقال ابری اطلاعات که کاربران پیش از این در واتس اپ تجربه استفاده از آن را داشتند، کاربردی نخواهد بود! در هر صورت این ویژگی ایجاد شده و شما برای استفاده از آن باید حداقل نسخه بتا آپدیت جدید سیگنال را دریافت کنید.

سیگنال کم کم در حال تبدیل شدن به یک پیام رسان امروزی است!

نسخه نهایی آپدیت جدید پیام رسان سیگنال به زودی عرضه خواهد شد. در این آپدیت برخی تغییرات دیگر نیز در راستای جذاب کردن محیط کاربری آن اعمال شده است. به عنوان مثال کاربران سیگنال می توانند از تصاویر پس زمینه دلخواه خود در چت هایشان استفاده کنند یا وضعیت پروفایل (status) خود را در هر لحظه شخصی سازی کنند. به نظر می رسد که سیگنال کم کم و قدم به قدم در حال پشت سر گذاشتنِ مراحل تبدیل شدن به یک اپلیکیشن پیام رسان امروزی را دارد. هر چند این سرویس در مقایسه با غول های فعال در این حوزه مانند واتس اپ و به خصوص تلگرام هنوز جای کار بسیاری دارد و باید پیشرفت های بیشتری در این زمینه داشته باشد. به هر حال چیزی که مشخص است، کاربران سیگنال دیگر نیازی به بک آپ گیری از اطلاعات خود برای استفاده از سیگنال بر روی گوشی های مختلف ندارند و می توانند آنها را از طریق وای فای بین دستگاه ها انتقال دهند. توجه داشته باشید که این ویژگی فعلاً فقط برای کاربران دستگاه های اندرویدی عرضه شده است.

منبع: androidcentral