در سپتامبر سال 2014 بود که غول ژاپنی دنیای تکنولوژی، پاناسونیک، از Lumix CM1 رونمایی کرد. این دستگاه یک دوربین دیجیتال بود که قابلیت استفاده به عنوان یک گوشی اندرویدی را نیز داشت. نقطه تمایز این دستگاه سنسور دوربین 1 اینچی و 20 مگاپیکسلی آن بود که به راحتی سنسورهای دوربین گوشی های معمولی اندرویدی آن دوران را به چالش می کشید! حالا پس از گذشت حدود هفت سال، شارپ از گوشی ای با دوربین مشابه 1 اینچی رونمایی کرده است! این گوشی Aquos R6 نام دارد.

جدیدترین پرچم دار اندرویدی شارپ به سنسور دوربین یک اینچی و نمایشگر 240 هرتزی مجهز خواهد بود

در کنار سنسور 1 اینچی، شارپ از لنز هفت بخشی f/1.9 برند Leica در گوشی Aquos R6 استفاده کرده است که از فاصله کانونی 19 میلی متری بهره می برد. تا اینجا گوشی شیائومی Mi 11 Ultra صاحب بزرگترین سنسور دوربین در میان گوشی های اندرویدی موجود در بازار بود. این گوشی موبایل از سنسور 50 مگاپیکسلی 1/1.12-inch ساخت سامسونگ با نام ISOCELL GN2 بهره می برد. به هر حال شارپ تا به اینجا درباره سازنده سنسور به کار رفته در گوشی Aquos R6 اطلاعاتی را اعلام نکرده است.

صفحه نمایش 6.6 اینچی با رفرش ریت 240 هرتز

علاوه بر دوربین منحصر به فرد، گوشی Aquos R6 به صفحه نمایش با کیفیتی نیز مجهز است. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی IGZO OLED است که از نرخ تازه سازی 240 هرتز و میزان روشنایی 2000 nits بهره می برد. در این گوشی نیز همانند گوشی های پرچم دار برندهای سامسونگ و شیائومی، از فناوری نرخ تازه سازی داینامیک استفاده شده که باعث می شود تا refresh rate صفحه نمایش متناسب با شرایط عملکرد گوشی متغیر باشد. این تکنولوژی حتی امکان دستیابی به نرخ تازه سازی یک هرتز را نیز فراهم می آورد. این حالت به خصوص در مواقع نیاز به شارژدهی بیشتر باتری کارایی بالایی دارد.

هر آنچه که از یک پرچم دار اندرویدی در سال 2021 انتظار دارید

گوشی شارپ Aquos R6 تمام مشخصاتی را که از یک گوشی پرچم دار اندرویدی در سال 2021 انتظار می رود، دارد و یک گوشی قدرتمند و کارآمد به شمار می آید. این گوشی از تراشه جدید کوالکوم اسنپ دراگون 888 قدرت می گیرد و در آن از 12 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. همچنین این گوشی دارای درجه حفاظت IPX5/8 است و در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. سایر مشخصات کلیدی گوشی شارپ Aquos R6 را پشتیبانی از Wi-Fi 6، مجهز بودن به جک هدفون 3.5 میلی متری و باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی تشکیل می دهند. در بخش نرم افزاری نیز باید به این نکته اشاره کنیم که جدیدترین پرچم دار برند شارپ همراه با سیستم عامل اندروید 11 عرضه خواهد شد.

قیمت گوشی شارپ Aquos R6 هنوز مشخص نیست و اطلاعاتی درباره آن منتشر نشده است. اما شرکت شارپ اعلام کرده است که این گوشی در ماه ژوئن 2021 (خرداد و تیر 1400) روانی بازارهای کشور ژاپن خواهد شد. با توجه به اینکه به برنامه شارپ مبنی بر زمان عرضه جهانی این گوشی اشاره ای نشده، مشخص نیست که کاربران سایر کشورها چه زمانی توانایی خرید این گوشی را خواهند داشت.

منبع: androidcentral