سرویس Windows Subsystem for Android (WSA) امکان اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز 11 را به شما می دهد. این سرویس که در اواخر سال 2021 در دسترس قرار گرفته است و حدود دو سال از عمر آن می گذرد، هنوز آن طور که باید و شاید جا نیفتاده و خیلی از کاربران با آن آشنایی لازم را ندارند. در همین راستا مایکروسافت تصمیم گرفته تا WSA در ویندوز 11 را ارتقا دهد و یک سری ویژگی های جدید را به آن اضافه کند. یکی از این ویژگی ها، آسان تر شدن به اشتراک گذاری فایل های PC با اپلیکیشن های اندرویدی است که در ادامه بیشتر آن را توضیح می دهیم.

اشتراک فایل های ویندوزی با اپ اندرویدی

سرویس Windows Subsystem for Android در ویندوز 11 اکنون از قابلیت به اشتراک گذاری فایل پشتیبانی می کند. به این ترتیب شما می توانید در برنامه های اندرویدی به فولدرهای ویندوزی دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید فولدر Pictures ویندوز را با WSA به اشتراک بگذارید و عکس های موجود در این فولدر را با یک اپلیکیشن اندرویدی ادیت کنید.

در این آپدیت جدید همچنین می توانید فایل های مورد نظر خود را به صورت کشیدن و رها کردن (drag and drop) یا کپی پیست بین ویندوز و WSA انتقال دهید.

اشتراک فایل های ویندوزی با اپ اندرویدی

آپدیت جدید WSA فقط در زمینه انتقال فایل ارتقا پیدا نکرده است، بلکه این سرویس اکنون از جدیدترین بسته امنیتی اندروید 13 نیز بهره می برد. همچنین این سرویس اکنون به نسخه به روز رسانی شدۀ Chromium Webview و چندین ویژگی جدید دیگر مجهز شده است.
در لیست زیر می توانید تمام ویژگی های جدید آخرین آپدیت WSA را مشاهده می کنید:

•    قابلیت به اشتراک گذاری فایل
•    امکان انتقال فایل با drag and drop و حتی کپی پیست!
•    طراحی بخش Windows Subsystem for Android Settings (که اکنون به “Windows Subsystem for Android” تغییر نام یافته) بهبود پیدا کرده و اکنون تمام اپلیکیشن های اندرویدی نصب شده بر روی سیستم در آن قابل مشاهده است.
•    ارتقای سازگاری با وای فای API
•    ارتقای سازگاری سخت افزاری با دوربین سیستم
•    به روز رسانی امنیتی هسته لینوکس
•    به روز رسانی Chromium WebView به نسخه 113
•    ارائه آپدیت امنیتی اندروید 13

اشتراک فایل های ویندوزی با اپ اندرویدی

از میان موارد بالا، پشتیبانی از به اشتراک گذاری فایل اهمیت بیشتری دارد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا فولدرهای ویندوزی خود را به ساده ترین شکل ممکن با WSA به اشتراک بگذارید و به آنها در اپلیکیشن های اندرویدی مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. مایکروسافت در صفحه مربوط به این آپدیت در GitHub چنین توضیح داده است:

«مفتخریم اعلام کنیم که Windows Subsystem for Android اکنون از به اشتراک گذاری فولدرهای کاربران ویندوز (مانند داکیومنتز و پیکچرز) با برنامه های اندرویدی پشتیبانی می کند. به این ترتیب اکنون کارهایی مانند آپلود عکس در شبکه های اجتماعی یا ادیت ویدئو با یک برنامه اندرویدی از طریق PC ساده تر از قبل شده است.

قابلیت به اشتراک گذاری فولدر به صورت پیش فرض در حالت فعال قرار دارد و کاربران می توانند آن را از بخش Windows Subsystem for Android Settings در وضعیت غیر فعال/ فعال قرار دهند».

منبع: windowscentral