گوشی های سامسونگ Galaxy S21، Galaxy S21+ و Galaxy S21 Ultra در حال حاضر سه مدل از بهترین گوشی های موبایل اندرویدی موجود در بازار به شمار می آیند. این گوشی ها از ویژگی هایی مانند صفحه نمایش فوق العاده روان 120 هرتزی از نوع AMOLED و دوربین های حرفه ای بهره می برند و امکاناتی کاربردی برای عکاسی را در اختیار کاربران قرار می دهند. اخیراً غول کره ای دنیای تکنولوژی آپدیت نرم افزاری جدیدی را منتشر کرده که بر مبنای آن عملکرد دوربین این گوشی های پرچم دار، ارتقا پیدا می کنند. مطابق با اخبار اعلام شده، این آپدیت با نسخه G99xxXXU2AUC8 عرضه شده و به حدود یک گیگابایت فضای ذخیره سازی بر روی گوشی نیاز دارد.

دوربین های گوشی های سری گلکسی S21 سامسونگ در آپدیت جدید ارتقا خواهند یافت

اکنون می توانید از دوربین اصلی گوشی های سری گلکسی S21 برای ثبت عکس پرتره استفاده کنید!

پس از نصب این آپدیت بر روی گوشی های سری گلکسی S21، شما سرانجام می توانید از دوربین اصلی این گوشی ها برای انداختن عکس در حالت پرتره استفاده کنید. تا پیش از ارائه این آپدیت، کاربران فقط می توانستند از دوربین های تله فوتو یا اولترا واید گوشی های سری S21 برای انداختن عکس پرتره بهره ببرند. این موضوع برای پرچم داران جدید سامسونگ چندان جالب توجه نبود! به خصوص برای گوشی گلکسی S21 Ultra که دوربین اصلی آن از لنز 108 مگاپیکسلی بهره می برد و کیفیتی عالی در ثبت عکس را ارائه می دهد! به هر حال سامسونگ این کمبود را در آپدیت جدید خود برطرف کرده و کاربران می توانند از دوربین اصلی قدرتمند گوشی های سری گلکسی S21 برای ثبت عکس های پرتره با بهترین کیفیت استفاده کنند.

آپدیت جدید سامسونگ شامل چه ویژگی های دیگری خواهد بود؟

علاوه بر ارتقای عملکرد دوربین اصلی برای ثبت عکس در حالت پرتره، آپدیت جدید سامسونگ سبب بهبود عملکرد کلی گوشی نیز می شود و شامل آخرین بسته امنیتی اندروید خواهد بود. این آپدیت در ماه ایپریل 2021 (فروردین و اردیبهشت 1400) از جانب سامسونگ عرضه خواهد شد و به سادگی بر روی گوشی های پرچم دار سامسونگ قابل نصب خواهد بود.

برای دریافت آپدیت جدید سامسونگ چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر از کاربران گوشی های گلکسی S21، S21+ یا S21 Ultra هستید، به زودی نوتیفیکیشنی برای آپدیت قابلیت فوکوس دوربین دریافت خواهید کرد. همچنین شما می توانید به صورت دستی گوشی خود را برای دریافت جدید چک کنید. برای این منظور به بخش Settings گوشی خود مراجعه کرده و مسیر زیر را طی نمایید:

Software update -> Download and install

آیا آپدیت ایپریل 2021 سامسونگ فقط برای گوشی های سری گلکسی S21 ارائه می شود؟

علاوه بر گوشی های سری گلکسی S21، سامسونگ ارائه آپدیت بسته امنیتی خود را برای گوشی های Galaxy Note 10، Galaxy Note 10+ و Galaxy Note 10+ 5G نیز آغاز کرده است. این آپدیت که به «آپدیت امنیتی ایپریل» معروف شده، برای دیگر پرچم داران سامسونگ در سال های 2020 و 2019 نیز ظرف روزهای آتی ارائه خواهد شد.

منبع: androidcentral