سامسونگ لقب «بهترین کارفرمای دنیا» را از نشریه معتبر فوربز دریافت کرده است. این برای سومین سال متوالی است که سامسونگ توانسته به چنین افتخاری دست پیدا کند! بخش آماری فوربز (Forbes-Statista) برای رتبه بندی شرکت ها و تهیه لیست نهایی از بیش از 15000 کارمند از 800 شرکت مختلف در کشورهای آمریکا، بریتانیا، آلمان و... نظرسنجی کرده است.

سامسونگ بهترین کارفرمای دنیا در سال 2022 از نگاه نشریه فوربز

در این نظرسنجی از کارمندان خواسته شده است تا میزان تمایل خود برای توصیه شرکت محل کارشان به دوستان و اعضای خانواده شان را اعلام کنند. علاوه بر این، از آنها خواسته شده تا به شرکت محل کارشان در زمینه های احترام به حقوق افراد بر اساس جنسیت، مسائل اقتصادی، مدیریت و پرورش استعدادها و مسئولیت پذیری امتیاز دهند. در این میان کارمندان شرکت سامسونگ بیشترین رضایت را از کارفرمایان خود و شرکت محل کارشان داشته اند.

یک عامل کلیدی که به اعتبار این نظرسنجی کمک زیادی کرده است این است که کارفرمایان هیچ گونه دخالتی در آن نداشته اند. به عبارت دیگر کارفرمایان به نظرات و آرای شرکت کننده در این نظرسنجی به هیچ وجه دسترسی نداشته اند و فوربز ناشناس ماندن شرکت کنندگان را به طور کامل تضمین کرده است.

سامسونگ بهترین کارفرمای دنیا در سال 2022 از نگاه نشریه فوربز

سامسونگ بالاتر از مایکروسافت، آلفابت، اپل و دیگران

فوربز اعلام کرده است که بحران «استعفای بزرگ» که از ابتدای سال 2021 آغاز شده، کماکان ادامه دارد. در دو سال اخیر تعداد افرادی که داوطلبانه شغل خود را ترک کرده اند افزایش داشته و این مسئله به یک بحران برای شرکت های بزرگ تبدیل شده است. در همین راستا اکنون شرکت ها بیش از هر زمان دیگری به حقوق و مزایای کارمندان اهمیت می دهند و فرصت های پیشرفت و کار هدفمند را برای آنها ایجاد می کنند.

در چنین شرایطی، شرکت Samsung Group (که بیش از 266673 نفر کارمند دارد) توانسته در صدر لیست برترین کارفرمایان دنیا قرار گیرد. این شرکت توانسته در این لیست بالاتر از برندهایی مانند مایکروسافت، IBM، آلفابت (شرکت مادر گوگل) و اپل قرار گیرد. همچنین در گزارش فوربز به این نکته هم اشاره شده که SAMSUNG یکی از «بهترین شرکت ها برای فارغ التحصیلان جدید و کارآموزان» است. با انتشار این خبر پیش بینی می شود تا در آینده ما بیشتر شاهد خبرهایی مانند ( سامسونگ توانست بیشترین فروش گوشی را در فصل اول سال 2022 داشته باشد) باشیم.

در رتبه های بعدی این لیست (ششم تا دهم) شرکت های دلتا ایر لاینز، Costco Wholesale، ادوبی، Southwest Airlines و دل قرار گرفته اند. در لیست زیر می توانید لیست کامل منتشر شده توسط فوربز همراه با جزئیات مربوط به شرکت ها (زمینه فعالیت، کشور و تعداد کارمندان) را مشاهده کنید.

سامسونگ بهترین کارفرمای دنیا در سال 2022 از نگاه نشریه فوربز

نکته قابل توجه در این لیست این است که به جز سامسونگ، تمامی 9 شرکت دیگر در کشور ایالات متحده آمریکا قرار دارند. این موضوع سبب شده که بسیاری از کارشناسان به آمریکا لقب «بهشت کارمندان» را بدهند! چرا که کارمندان شرکت های آمریکایی بیشترین رضایت را از کارفرمایان خود دارند و بسیاری از آنها از بهترین شرایط شغلی بهره می برند. در این میان یکه تازی شرکت کره ای سامسونگ و رقابت مستقیم آن با شرکت های آمریکایی بسیار حائز اهمیت است و می تواند یک امتیاز مثبتِ بزرگ برای قاره آسیا باشد. در اخر باید این نکته را نیز برای طرفداران سامسونگ اعلام کنیم که اخیرا سامسونگ شایعات مربوط به توقف تولید تراشه های Exynos را رد کرد و اعلام کرد که در حال کار بر روی تولید یک تراشه رده بالا است.

منبع: sammobile