سامسونگ اطلاعات مربوط به قیمت و زمان عرضه مانیتور ViewFinity S9 در کره جنوبی را اعلام کرده است. این مانیتور با توجه به مشخصاتی که دارد، می تواند به عنوان یک رقیب جدی برای Apple Studio Display تبدیل شود و این هیولای 5K اپل را به چالش بکشد! نکته اینجا است که مانیتور جدید سامسونگ در مقایسه با نماینده اپل چیزی در حدود 1000 دلار ارزان تر است و این موضوع می تواند یک برگ برنده بزرگ برای آن باشد!

بررسی مانیتور 5K سامسونگ ViewFinity S9

مانیتور سامسونگ ViewFinity S9 از تاریخ 3 جولای 2023 (12 تیر 1402) در کشور کره جنوبی عرضه شده است و برچسب قیمت حدود 1300 دلاری بر روی آن خورده است. با وجود اینکه هنوز سامسونگ قیمت این مانیتور را برای توزیع در بازارهای کشور آمریکا اعلام نکرده، اما می توان گفت که این مدل در هر صورتی نسبت به Studio Display ارزان قیمت تر است و خرید آن برای کاربران مقرون به صرفه تر خواهد بود.

در جریان رویداد CES 2023 بود که سامسونگ برای اولین بار از مانیتور ViewFinity S9 رونمایی کرد. این مانیتور با سایز 27 اینچ عرضه شده و از رزولوشن چشمگیر 5K پشتیبانی می کند. همچنین بر روی صفحه نمایش این مانیتور از روکش مات استفاده شده است. مشخصات کلیدی دیگر مانیتور جدید سامسونگ شامل پشتیبانی از 99 درصد از رنگ های محدوده DCI-P3، توانایی دستیابی به حداکثر روشنایی 600 نیت و نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز می شود. این مدل مانیتور سامسونگ دارای یک پایه قابل تنظیم نیز هست که در ساخت آن از فلز مرغوب و با کیفیت استفاده شده است.

بررسی مانیتور 5K سامسونگ ViewFinity S9

همان طور که اشاره شد، سامسونگ قیمت مانیتور ViewFinity S9 را در حدود 1300 دلار اعلام کرده است. این در حالی است که مانیتور اپل Studio Display با قیمت 1599 دلار به بازار عرضه شده است و این قیمت در صورت سفارش صفحه نمایش مات و پایه قابل تنظیم، به 2299 دلار می رسد! به این ترتیب می توان گفت که مانیتور ViewFinity S9 در مقایسه با اپل استودیو دیسپلی (در شرایط یکسان) در حدود 1000 دلار ارزان تر است!

شرکت سامسونگ در مورد مانیتور ViewFinity S9 خاطر نشان کرده است: «این مانیتور به یک موتور اختصاصی برای کالیبراسیون رنگ مجهز است و دقیق ترین رنگ های موجود را ارائه می دهد. کاربران می توانند معیارهایی مانند میزان نور سفید، گاما و بالانس رنگ های RGB را در این مانیتور از طریق گوشی هوشمند خود تغییر دهند تا به دقت رنگ مورد نظرشان دست پیدا کنند. برای این منظور می توانید از اپلیکیشن موبایل Samsung Smart Calibration استفاده کنید. با توجه به اینکه این مانیتور به روکش مات مجهز است، بازتاب نور بر روی آن به حداقل میزان ممکن می رسد و می توانید با سهولت بیشتری با آن کار کنید».

بررسی مانیتور 5K سامسونگ ViewFinity S9

اگر 1000 دلار ارزان تر بودن مانیتور سامسونگ ViewFinity S9 نسبت به Apple Studio Display برای متقاعد کردن شما برای خرید آن کافی نبوده، باید به این نکته هم اشاره کنیم که مانیتور سامسونگ به یک وب کم 4K نیز مجهز است که وضوح تصویر به مراتب بهتری را در مقایسه با مانیتور اپل ارائه می دهد! پس در خرید این مدل شک نکنید!

منبع: imore