جدیدترین تلویزیون رده بالای سامسونگ با مدل 8K Neo QLED TV برای خرید عمومی در کشور کره جنوبی در دسترس قرار گرفته است. این تلویزیون غول پیکر 98 اینچی وضوح تصویر بی نظیر 8K را ارائه می دهد و به اسپیکرهای قدرتمند 120 وات مجهز شده است. این مشخصات رده بالا باعث شده تا قیمت این تلویزیون به رقم بحث برانگیز 39000 دلار برسد! البته تلویزیون سامسونگ 8K Neo QLED به مجموعه ای از تکنولوژی ها و قابلیت های مدرن مجهز است و با توجه به بدنه فلزی فوق العاده باریک و کیفیت ساخت عالی، قطعاً مشتریان زیادی خواهد داشت!

بررسی تلویزیون جدیدترین سامسونگ Neo QLED با رزولوشن بی نظیر 8K

تلویزیون 8K Neo QLED سامسونگ دارای مدل نامبر QNC990 است و به خانواده تلویزیون های 98 اینچی این برند با پنل QLED ملحق شده است. این تلویزیون تقریباً از تمامی فناوری های نمایش پشتیبانی می کند که از میان آنها می توان به HDR10، HDR10+، HDR10+ Adaptive، HDR10+ Gaming و HLG اشاره کرد. همچنین این مدل از قابلیت ناحیه بندی نور پس زمینه بهره می برد و بالاترین میزان روشنایی ممکن را ارائه می دهد. تلویزیون 98 اینچ سامسونگ 8K Neo QLED توانایی دستیابی به نرخ تازه سازی 144 هرتز را دارد و از فناوری های VRR و AMD FreeSync Premium Pro پشتیبانی می کند.

سامسونگ با استفاده از روکش ضد بازتاب بر روی تلویزیون مدل QNC990، زاویه دید آن را تا حد امکان گسترش داده است. این روکش از بازتاب نور محیط بر روی صفحه تلویزیون جلوگیری می کند و به شما این امکان را می دهد تا حتی در روشن ترین مکان ها نیز تصاویر آن را با وضوح عالی مشاهده کنید. لازم به ذکر است که این تلویزیون موفق به دریافت استاندارد Pantone شده و دقت رنگ بالایی دارد. ضمن اینکه می توانید با استفاده از اپلیکیشن موبایل SmartThings، رنگ تولید شده توسط این تلویزیون را کالیبره کنید.

بررسی تلویزیون جدیدترین سامسونگ Neo QLED با رزولوشن بی نظیر 8K

از لحاظ کیفیت صدا نیز تلویزیون سامسونگ 8K Neo QLED شما را شگفت زده می کند! این دستگاه به سیستم صوتی 6.4.4 کاناله مجهز است و توان خروجی بی نظیر 120 وات را به ارمغان می آورد. همچنین این تلویزیون با صدای دالبی اتموس (به صورت وایرلس)، فناوری Q-Symphony 3.0، فناوری ردیابی اشیای موجود در محیط، آمپلی فایر فعال و فناوری صدای تطبیق پذیر (Adaptive Sound+) سازگاری دارد و بهترین تجربه صوتی را متناسب با شرایط محیط برای کاربر رقم می زند. اسپیکرهای این دستگاه قسمت جلو و کناره های بدنه آن تعبیه شده اند و صدا را در جهات گوناگون در محیط انتشار می دهند. لازم به ذکر است که تلویزیون 98 اینچ جدید سامسونگ به پردازنده Neo Quantum 8K مجهز است و به صورت پیش فرض سیستم عامل Tizen 7.0 بر روی آن نصب است.

بررسی تلویزیون جدیدترین سامسونگ Neo QLED با رزولوشن بی نظیر 8K

اشاره به تمام قابلیت ها و امکانات تلویزیون 98 اینچ جدید سامسونگ 8K Neo QLED در یک مقاله خبری امکان پذیر نیست! با این حال باید گفت که انبوهی از اپلیکیشن های استریم ویدئو و موزیک بر روی این مدل تلویزیون سامسونگ قابل نصب است و محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت. همچنین این دستگاه با سرویس های مختلف شرکت سامسونگ مانند تی وی پلاس، Samsung Health و Game Bar 3.0 سازگار است.

شما می توانید تلویزیون سامسونگ 8K Neo QLED را با روش های مختلف به دستگاه های مورد نظر خود متصل کنید. در همین راستا این تلویزیون به پورت های HDMI و USB، یک خروجی اپتیکال و پورت RF مجهز شده است. همچنین این دستگاه از وای فای 6 و بلوتوث 5.2 برخوردار است و از اتصال وایرلس با سرعتی عالی پشتیبانی می کند. هنوز مشخص نیست که سامسونگ این تلویزیون رده بالا را چه زمانی راهی بازارهای جهانی خواهد کرد.

منبع: gizmochina