اپلیکیشن PENUP سامسونگ به صورت پیش فرض بر روی بسیاری از گوشی های موبایل و تبلت های سری گلکسی این شرکت که با قلم لمسی S Pen سازگارند، نصب است. اما این اپلیکیشن تا به اینجا آپدیت های کمتری نسبت به دیگر اپلیکیشن های طراحی مانند Autodesk SketchBook یا Krita دریافت کرده و امکانات آن توسعه کمتری یافته اند. اکنون به نظر می رسد که سامسونگ قصد تغییر این وضعیت و ارائه یک آپدیت اساسی و بزرگ برای اپلیکیشن PENUP را دارد.

اپلیکیشن طراحی PENUP سامسونگ آپدیت جدید و کاربردی دریافت کرده است

به اپلیکیشن سامسونگ PENUP نسخه 3.6.00.15 دو ویژگی جدید اضافه شده است: یک پالت رنگ اختصاصی و مهم تر از آن، امکان استفاده از لایه بندی در حالت طراحی (drawing). همانند اپلیکیشن های SketchBook، فوتوشاپ دسکتاپ و دیگر اپلیکیشن های تخصصی طراحی، شما اکنون می توانید طراحی خود را در لایه های مختلف انجام داده و این لایه ها را فعال یا غیر فعال کنید. این ویژگی به شما در طراحی حرفه ای تر و در عین حال آسان تر کمک زیادی می کند و امکان علامت گذاری را فراهم می آورد. لازم به ذکر است که علاوه بر طراحی، شما می توانید متن های مورد نظرتان را نیز با دستخط شخصی خود در آن یادداشت کنید.

از چه تعداد لایه به صورت هم زمان می توان در PENUP استفاده کرد؟

در سال اخیر با همه گیری ویروس کرونا و اعمال قرنطینه، کاربران بیشتری به هنرهای دیجیتال و طراحی با گوشی و تبلت در اوقات فراغت خود علاقه مند شده اند. با وجود اینکه اپلیکیشن ها و سرویس های متعددی در این حوزه وجود دارد، اما ارتقای اپلیکیشن های پیش فرض همواره جذابیت های خاص خود را دارد. متأسفانه سامسونگ برای استفاده از لایه ها در اپلیکیشن PENUP محدودیت اجرا کرده و اگر بخواهید از بیش از دو لایه در طراحی خود استفاده کنید باید با اکانت سامسونگ (یا فیسبوک، گوگل یا توئیتر) در آن Sign in کنید. پس از اینکه با اطلاعات حساب کاربری خود وارد شدید، می توانید حداکثر از 12 لایه در طراحی خود استفاده نمایید.

اپلیکیشن PENUP سامسونگ چه قابلیت هایی دارد؟

شما می توانید از اپلیکیشن PENUP برای طراحی بر روی عکس نیز استفاده کنید. این ویژگی این اپلیکیشن را به ابزار ویرایش عکسِ تعبیه شده در بخث photo gallery سامسونگ بسیار شبیه کرده است. همچنین در این اپلیکیشن هر از گاهی مسابقات طراحی نیز برگزار می شود و طراحی های برگزیده شده در تب Home برای نمایش عمومی قرار می گیرد. این ویژگی برای کاربران انگیزه ایجاد می کند تا از قابلیت های اضافه شده به این اپلیکیشن استفاده کنند و بیش از پیش با بخش های مختلف آن آشنا شوند.

شما می توانید اپلیکیشن PENUP را از وب سایت های گوگل پلی استور یا سامسونگ گلکسی استور دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید. نسخه جدید این اپلیکیشن هم اکنون برای تمامی کاربران در دسترس است. با این وجود اگر در نصب نسخه 3.6.00.15 پن آپ مشکل دارید، باید تا زمان ارائه آن برای دستگاه خود منتظر بمانید.

منبع: xdd-developers