اگر از کاربران دستگاه های سامسونگ باشید حتماً تا به حال نام Samsung Password Manager را شنیده اید. این ابزار که با نام Samsung Pass هم شناخته می شود، در واقع یک اپلیکیشن مدیریت پسورد یا «پسورد منیجر» است که رمز عبورهای اکانت های مختلف شما را به صورت متمرکز و یکپارچه ذخیره می کند. به طور کلی استفاده از اپلیکیشن های مدیریت پسورد باعث می شود تا امنیت رمزهای عبور شما دو چندان شود و دیگر با مشکلاتی مانند فراموش کردن پسوردهایتان مواجه نشوید. همچنین با خیال راحت می توانید پسوردهایی با تعداد کاراکترهای بالا برای خود انتخاب کنید و آنها را در این اپ ذخیره نمایید.

نرم افزار سامسونگ پسورد منیجر برای ویندوز 10 و 11 در دسترس قرار گرفت

یکی از ویژگی های فوق العاده کاربردی Samsung Password Manager، پشتیبانی از همگام سازی اطلاعات لاگین به کامپیوترهای ویندوزی، تلفن هوشمند و تبلت است. اگر شما یک گوشی سامسونگ دارید و از وارد کردن چند باره پسورد برای ورود به اکانت های خود خسته شده اید، این اپلیکیشن می تواند کارها را برای شما آسان تر کند.

اگر از کاربران Samsung Pass هستید، خبرهای خوبی برای شما داریم! این اپلیکیشن مدیریت پسورد اکنون برای دانلود و نصب بر روی کامپیوترهای ویندوزی در دسترس قرار گرفته است. لازم به ذکر است که سامسونگ پسورد منیجر هم اکنون از طریق Windows store قابل دانلود است. فقط به این نکته توجه داشته باشید که این اپ فقط از سیستم عامل های ویندوز 11 و 10 پشتیبانی می کند پس امکان نصب آن بر روی نسخه های قدیمی تر ویندوز وجود ندارد.

نرم افزار سامسونگ پسورد منیجر برای ویندوز 10 و 11 در دسترس قرار گرفت

اپلیکیشن Samsung Pass از ویژگی هایی مانند تشخیص حرکت چشم و اعتبار سنجی براساس معیارهای بیومتریک پشتیبانی می کند. شما می توانید با نگه داشتن گوشی در مقابل خود و اجرا کردن این برنامه، بدون نیاز به تایپ کردن پسورد به اکانت های خود در وب سایت های مختلف وارد شوید. در واقع این اپلیکیشن حرکت عنبیه چشم شما را از طریق دوربین گوشی تشخیص می دهد و زمانی که چشم شما بر روی کادر پسورد قرار گیرد، رمز عبور مورد نیاز را به صورت اتوماتیک در کادر وارد می کند!

علاوه بر قابلیت تشخیص حرکت چشم، این اپلیکیشن از آنلاک کردن گوشی و فعال سازی اپلیکیشن ها از طریق اثر انگشت هم پشتیبانی می کند. برای بهره بردن از این قابلیت ها باید آنها در بخش تنظیمات اپ فعال کنید و سطح دسترسی های لازم را به اپلیکیشن بدهید. توجه داشته باشید که دادن دسترسی به Samsung Pass برای کاربران دستگاه های سامسونگ «الزامی» است و این دسته از کاربران برای شخصی سازی تنظیمات آن گزینه های زیادی پیش رو ندارند.

نرم افزار سامسونگ پسورد منیجر برای ویندوز 10 و 11 در دسترس قرار گرفت

اکنون اپلیکیشن Samsung Password Manager برای ویندوز هم در دسترس قرار گرفته است و سامسونگ آن را با تنظیمات ویندوز سازگار کرده است. همچنین این شرکت کره ای تضمین کرده است که برای مدتی طولانی آپدیت های این اپ را برای کاربران ویندوز در دسترس قرار دهد. پس اگر قبلاً از ابزار مدیریت پسورد گوگل بر روی گوشی گلکسی خود استفاده کرده اید، می توانید اکنون به امکانات آن بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ ویندوزی خود هم دسترسی داشته باشید.

منبع: gizmochina