برای اولین بار در تاریخ، شرکت Samsung Display پنل های اولد مورد نیاز LG Electronics را تأمین خواهد کرد. این پنل ها قرار است در مدل 2023 لپ تاپ های Gram Style ال جی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر صفحه نمایش های اولد با روشنایی و رفرش ریت بالا، نوت بوک های منحصر به فرد LG به بدنه ای با کاور شیشه ای مجهزند و در آنها از فن های باریک و سبک استفاده شده است.

چندی پیش ال جی در جریان نمایشگاه CES 2023، لپ تاپ های جدید خانواده Gram Style را معرفی کرد و اکنون قصد دارد تا آنها را به بازار بفرستد. نکته قابل توجه در رابطه با این لپ تاپ ها، قدرت گرفتن صفحه نمایش آنها از پنل های OLED ساخت سامسونگ است! این لپ تاپ ها با ساختاری شیشه ای و تاچ پدهای نامرئی ال ای دی عرضه می شوند و هم برای استفاده های داخلی و هم برای استفاده در فضای باز کاربرد دارند.

LG از نمایشگر اولد ساخت سامسونگ در لپ تاپ Gram Style استفاده می کند

صفحه نمایش های OLED مدرن به کار رفته در لپ تاپ LG Gram Style محدوده وسیعی از رنگ ها را پوشش می دهند و توانایی دستیابی به سطح روشنایی بالا را دارند. همچنین این صفحه نمایش از نرخ نوسازی تصویر بالایی پشتیبانی می کند. به عنوان مثال صفحه نمایش نسخه 16 اینچی لپ تاپ LG Gram، از رزولوشن 3200x2000 پیکسل و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز برخوردار است. همچنین در نسخه 14 اینچی این لپ تاپ از صفحه نمایشی با رزولوشن 2880x1800 پیکسل و نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز استفاده شده است.

صفحه نمایش لپ تاپ های Gram Style عمدتاً از شیشه ساخته شده اند و این طور که رسانه های کره ای گزارش داده اند، ال جی برای ساخت آنها به سامسونگ دیسپلی روی آورده است. چرا که ساخت این صفحه نمایش های شیشه ای برای LG بسیار گران تمام می شد. نمایشگرهای اولدی که ال جی پیش از این برای استفاده در آیفون های اپل ساخته بود، از جنس پلاستیک بودند و حالا اگر ال جی بخواهد شیشه را جایگزین پلاستیک کند، باید هزینه های زیادی را متحمل شود. به همین دلیل این شرکت ترجیح داده است تا ساخت این پنل ها را به سامسونگ دیسپلی واگذار کند.

LG از نمایشگر اولد ساخت سامسونگ در لپ تاپ Gram Style استفاده می کند

به طور کلی از آنجایی که شیشه از پلاستیک سنگین تر است، این نگرانی وجود داشت که وزن کلی لپ تاپ LG Gram Style افزایش پیدا کند. اما نه تنها چنین اتفاقی نیفتاده، بلکه نسخه 16 اینچی این لپ تاپ با وزنی کمتر از 1.36 کیلوگرم به یکی از سبک ترین مدل های 16 اینچی بازار تبدیل خواهد شد. لپ تاپ Gram Style 2023 از لحاظ سخت افزاری نیز دستگاه قدرتمندی است و در آن از پردازنده های نسل 13 رپتور لیک اینتل، حداکثر 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD استفاده شده است. این دستگاه به پورت های مدرنی مانند تاندربولت 4 هم مجهز است.

LG از نمایشگر اولد ساخت سامسونگ در لپ تاپ Gram Style استفاده می کند

باتری به کار رفته در لپ تاپ ال جی Gram Style از ظرفیت فوق العاده بالای 80 وات ساعت بهره می برد. با توجه به اینکه این لپتاپ فاقد کارت گرافیک مجزا است، احتمالاً شارژدهی باتری آن بسیار بالا خواهد بود.

منبع: notebookcheck