در اوایل سال جاری میلادی و در جریان رویداد CES 2023، سامسونگ یکی از هیجان انگیزترین مانیتورهای خود را با نام Odyssey OLED G9 معرفی کرد. اکنون پس از گذشت چند ماه، این مانیتور فوق عریض به بازار عرضه شده و برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته است. در همین راستا قیمت مانیتور سامسونگ اودیسه اولد G9 برای خرید در کشور ایالات متحده 2199 دلار اعلام شده است. بیایید با هم به مشخصات این مانیتور اولترا واید نگاهی دوباره بیندازیم.

آشنایی با مانیتور سامسونگ Odyssey OLED G9

مانیتور Odyssey OLED G9 به یک پنل 49 اینچ از نوع QD-OLED مجهز است و از درجه خمیدگی 1800R بهره می برد. این مانیتور از رزولوشن Dual QHD (معادل با 5120x1440 پیکسل) پشتیبانی می کند و قادر به نمایش تصاویر با نسبت 32:9 است. حتی تصور کردن چنین مشخصاتی هم برای گیمرها هیجان انگیز است! با خرید این مانیتور صاحب یک صفحه نمایش خمیدۀ 49 اینچی خواهید شد که تمام فضای پیش روی چشمان را دربر می گیرد و شما را از محیط اطرافتان جدا می کند! زمانی که در مقابل مانیتور Odyssey OLED G9 می نشیند، از زمان و مکان جدا می شوید و خود را در دنیای هیجان انگیز بازی ها پیدا می کنید!

به معرفی مشخصات فنی این محصول جدید بازگردیم! مانیتور سامسونگ Odyssey OLED G9 از نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز و زمان پاسخ دهی 0.3 میلی ثانیه برخوردار است و بالاترین کیفیت را در هنگام جابجایی های سریع تصویر ارائه می دهد؛ به طوری که در طول بازی با کوچکترین تأخیر، تار شدن یا مات شدن تصویر مواجه نخواهید شد. این مانیتور با فناوری های انویدیا G-Sync و AMD FreeSync Premium Pro هم سازگاری دارد و یک گیم پلی سریع، روان و جذاب را به شما ارائه می دهد.

آشنایی با مانیتور سامسونگ Odyssey OLED G9

شرکت سامسونگ در مانیتور اودیسه OLED G9 از یکی از مدرن ترین چیپست های خود به نام Neo Quantum Processor Pro استفاده کرده است. این چیپ در زمینه ارتقای کیفیت تصویر کارایی دارد و بالاترین میزان وضوح را به ارمغان می آورد. لازم به ذکر است که مانیتور گیمینگ جدید سامسونگ از فناوری HDR10+ پشتیبانی می کند و موفق به دریافت تأییدیه VESA DisplayHDR True Black 400 شده است. پس در عمق عالی رنگ مشکی و شفافیت چشمگیر رنگ های روشن تولید شده توسط آن شک نداشته باشید!

در زمینه نرم افزاری باید گفت که مانیتور خمیده سامسونگ Odyssey OLED G9 از سیستم عامل Tizen قدرت می گیرد و رابط کاربری آسان و کاربرپسندی دارد. شما می توانید به سادگی و به صورت مستقیم، به انواع اپلیکیشن های استریم ویدئو و موسیقی بر روی این مانیتور دسترسی داشته باشید.

آشنایی با مانیتور سامسونگ Odyssey OLED G9

در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که پورت های ارتباطی مانیتور خمیده 49 اینچ سامسونگ شامل HDMI 2.1، Micro HDMI 2.1 و DisplayPort 1.4 می شود. همچنین این دستگاه به یک هاب USB 3.0 مجهز است و اتصال انواع لوازم جانبی به آن امکان پذیر است. پایه قابل تنظیم و امکان اتصال به دیوار سایر مشخصات این مدل مانیتور سامسونگ را تشکیل می دهند. همان طور که اشاره شد، مانیتور سامسونگ Odyssey OLED G9 هم اکنون با قیمت 2199 دلار در بازارهای جهانی قابل خرید است.

منبع: gizmochina