با معرفی و بررسی یکی از رده بالاترین و حرفه ای ترین مانیتورهای شرکت سامسونگ در کنار شما خواهیم بود. مانیتور مد نظر ما جهت بررسی به دلیل ویژگی ها و قابلیت های متعدد و پیشرفته ای که در اختیار دارد می تواند بی نظیرترین تصاویر را به نمایش دربیاورد! این مانیتور با عنوان ODYSSEY Ark طراحی و به منظور ارئه تصاویری با بالاترین کیفیت روانه بازارهای جهانی شده است. این مدل مانیتور از صفحه نمایش خمیده 55 اینچی برخوردار بوده و با توجه به میزان خمیدگی 1000R می تواند میزان دید گسترده ای را برای کاربر به ارمغان بیاورد! با وجود تکنولوژی Sound Demo نیز می تواند بی نظیرترین و باکیفیت ترین صدا را پخش کند! ویژگی های گیمر پسند این مانیتور نیز شامل نرخ رفرش ریت 165 هرتز، نرخ پاسخگویی 1 میلی ثانیه ای و رزولوشن 4K اشاره کرد. ویژگی های یاد شده باعث می شوند تا انجام بازی های ویدئویی به مهیج ترین و لذت بخش ترین لحظات تبدیل شوند! فناوری های قدرتمندی نیز در ساخت مانیتور گیمینگ ODYSSEY Ark مورد استفاده قرار گرفته تا کاربر علاوه بر بهره مندی از کیفیت بی نظیر تصاویر از قابلیت محافظت چشمان خود نیز برخوردار باشد! در ضمن جهت کنترل مانیتور نیز از 2 عدد ریموت کنترل استفاده شده تا کاربر بدون چالش خاصی اقدام به تنظیم و کنترل مانیتور کند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور شرکت SAMSUNG خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی مانیتور سامسونگ ODYSSEY ARK

نرخ پاسخگویی 1 میلی ثانیه ای و قابلیت پشتیبانی از فناوری های کاربردی!

از ویژگی های مثبت و مهم استفاده شده در مانیتور گیمینگ ODYSSEY ARK سامسونگ می توان به نرخ پاسخ گویی 1 میلی ثانیه ای و نرخ به روز رسانی 165 هرتزی اشاره کرد. به لطف نرخ پاسخ گویی بی نظیر می توان گفت که قادر خواهید بود مناسب ترین جابجایی های به نمایش درآمده بر روی صفحه نمایش را با وضوح بالا و بدون تار شدن مشاهده کنید. این مانیتور با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 165 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت کاملا روان پخش کرده تا کاربر بتواند تمامی جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! سامسونگ علاوه بر زمان پاسخ گویی و نرخ تازه سازی بی نظیر از فناوری کاربردی (AMD FreeSync Premium Pro) نیز به منظور جلوگیری از پایین آمدن کیفیت تصاویر هنگام انجام بازی های سنگین گرافیکی استفاده کرده است. فناوری FreeSync وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود. Eye Saver Mode،HDR10+ ، Quantum HDR 2000، Flicker-Free، Game Mode، Super Arena Gaming UX و Off Timer Plus نیز از دیگر فناوری هایی است که شرکت سامسونگ در تولید مانیتور گیمینگ ODYSSEY ARK بهره برده است. فناوری های یاد شده وظیفه حفاظت از چشمان کاربر در برابر آسیب های چشمی را نیز بر عهده داشته تا کاربر قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند.

Flicker-Free: از دیگر فناوری های هوشمند به کار رفته در این مدل از مانیتور است که به منظور جلوگیری از خستگی چشم اضافه شده است. این فناوری با از بین بردن لرزش در قسمت های روشن مانیتور می تواند از خستگی چشمان کاربر جلوگیری کند.

+HDR10: این فناوری با بهبود شدت روشنایی و کنتراست می تواند تصاویری با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت را به ارمغان بیاورد.

Eye Saver Mode: این فناوری وظیفه کاهش میزان خستگی چشم را بر عهده داشته و با توجه به قابلیت کاهش میزان منتشر شدن نورهای آبی، علاوه بر خستگی می تواند از آسیب دیدن چشمان کاربر نیز جلوگیری کند! لازم به ذکر است که نورهای آبی ساطع شده از مانیتور می توانند موجب تحریک پذیری بیشتر شبکیه چشم نسبت به طول موج های رنگی شوند!

Game Mode: این حالت به کاربر این امکان را می دهد تا با فعال سازی آن هنگام انجام بازی های ویدئویی از اجرای ناخواسته منوی استارت ویندوز جلوگیری کرده باشد!

بررسی مانیتور سامسونگ ODYSSEY ARK

مجهز به فناوری صوتی بی نظیر و کیفیت بالای تصویر!

از دیگر ویژگی های مثبت استفاده شده در مانیتور گیمینگ سامسونگ ODYSSEY ARK می توان به سیستم صوتی حرفه ای 2.2.2 کاناله اشاره کرد. شرکت سامسونگ به منظور حرفه ای کردن سیستم صوتی این مدل مانیتور از 4 بلندگو و 2 عدد ووفر بهره برده است. مهندسان و طراحان سامسونگ در ساخت بلندگوهای این مدل مانیتور از فناوری نوین و پیشرفته Dolby Atmos نیز بهره برده اند. فناوری Dolby Atmos علاوه بر فراهم کردن قابلیت شنیدن صدا از همه جهت ها می تواند با پردازش صدا به صورت 3 بعدی هیجان کاربر را تا حد زیادی بالا خواهد برد. لازم به ذکر است که سیستم صوتی موجود از قدرتی برابر با 60 وات برخوردار هستند. با وجود سیستم صوتی قدرتمند می توان گفت که کاربر دیگر نیازی به تهیه اسپیکر جداگانه و صرف هزینه های اضافی نخواهد داشت! طراحان شرکت SAMSUNG در ساخت مانیتور گیمینگ ODYSSEY ARK از پنل مناسب استفاده کرده اند! پنل به کار رفته در این مدل مانیتور می تواند تصاویر با وضوح بالا همراه با رنگ های صحیح و واقعی را در هر زاویه به نمایش دربیاورد. از ویژگی های مثبت و مهم پنل تعبیه شده در این مدل مانیتور نیز می توان به نقش زیاد آن در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه اشاره کرد که به لطف نور پس زمینه LED به وجود آمده است.

بررسی مانیتور سامسونگ ODYSSEY ARK

مانیتور گیمینگ ODYSSEY ARK سامسونگ از یک صفحه نمایش باکیفیت و رده بالا برخوردار بوده و می تواند لذت و هیجان چندین برابری هنگام انجام بازی های سنگین گرافیکی را برای شما به ارمغان بیاورد. این مانیتور با توجه به بهره مندی از رزولوشن (3840x2160) 4K می تواند شما را در دنیای بازی غرق کند! این مانیتور دارای 600 nits روشنایی در حالت تایپیکال بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. کنتراست استاتیک 1000:1 و کنتراست داینامیک Mega DRC این مانیتور نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های موجود در این مدل مانیتور می توان به زاویه دید 178 درجه ای اشاره کرد. زاویه دید این مدل مانیتور شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید!

بررسی مانیتور سامسونگ ODYSSEY ARK

طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ!

ضخامت کم بدنه و صفحه نمایش خمیده از ویژگی های مهم و مثبتی است که سامسونگ در طراحی و ساخت مانیتور گیمینگ ODYSSEY ARK مورد استفاده قرار داده است. ساختار هنرمندانه نیز از دیگر ویژگی هایی است که شرکت سامسونگ در طراحی و ساخت این مدل از مانیتور مورد استفاده کرده و ترکیب این دو ویژگی با یکدیگر منجر به درک بهتر قوه بینایی انسان نسبت به تصاویر در حال پخش خواهد شد. میزان خمیدگی این مدل مانیتور برابر با 1000R بوده و با توجه به بهینه سازی که در طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته می تواند تصاویر را با واقعی ترین حالت خود به نمایش دربیاورد! این ویژگی ها باعث می شوند تا کاربر بدون حواس پرتی اقدام به تماشای محتوای خود کند! پایه نیز از دیگر ویژگی های طراحی شده این مدل مانیتور محسوب می شود که جهت ایجاد شرایط ایده آل دید کاربر نسبت به صفحه نمایش اضافه شده است. بدنه این مانیتور نیز از مواد باکیفیت و مرغوب بوده که می تواند در برابر ضربات احتمالی و حتی سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی داشته باشد. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که شرکت سامسونگ جهت برقراری ارتباط مانیتور گیمینگ ODYSSEY ARK با سایر دستگاه های دیجیتال از پورت های متعدد و فناوری بلوتوث 5.2 استفاده کرده تا کاربر با هیچ گونه چالشی روبرو نشود.

منبع: engadget