سامسونگ تا کنون چند لپ تاپ ویندوز 10 براساس چیپ های ARM را روانه بازار کرده است که از میان آنها می توان به Galaxy Book S اشاره کرد. به نظر می رسد که این غول کره ای دنیای تکنولوژی قصد دارد تا این روند را تغییر دهد و از تراشه اگزینوس ساخت خودش در لپ تاپ های بعدی استفاده کنید. لپ تاپ مجهز به این تراشه در راه است و به نظر می رسد که در نیمه دوم سال 2021 روانه بازار خواهد شد. این خراب از جانب وب سایت Korea Economic Daily (KED) اعلام شده که منبع قابل اعتمادی در کشور کره جنوبی محسوب می شود.

سامسونگ قصد دارد تا در لپ تاپ جدیدش از تراشه ساخت خودش، اگزینوس، استفاده کند

این موضوع که شرکت سامسونگ قصد دارد تا از تراشه Exynos در لپ تاپ هایش استفاده کند، اولین بار در ماه فوریه سال 2021 (بهمن و اسفند 1399) مطرح شد. اما تا به امروز به صورت جدی از جانب سامسونگ تأیید یا رد نشده بود. اکنون به نظر می رسد که این خبر به زودی رنگ واقعیت خواهد گرفت و شاهد لپ تاپی با تراشه اگزینوس در بازار خواهیم بود. یکی از اعضای تیم توسعه سامسونگ در این رابطه این گونه اظهار نظر کرده است:

«نسخه جدید تراشه Exynos از لحاظ قدرت عملکرد ارتقا پیدا کرده است. این نسخه به خصوص از لحاظ قدرت محاسباتی نسبت به نسخه های قبلی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و مصرف انرژی بهینه تری نیز دارد. به طوری که استفاده از آن سبب افزایش طول عمر باتری دستگاه می شود. در ساخت این تراشه از فناوری 5 نانومتری استفاده شده و شرکت های تولید کننده در حوزه تکنولوژی می توانند از آن هم در لپ تاپ و هم در گوشی هوشمند استفاده کنند». مطابق با اخبار اعلام شده، تراشه جدید اگزینوس بهترین عملکرد را در کنار پردازنده های گرافیکی ساخت AMD خواهد داشت.

سامسونگ پیش از این در مراسم Samsung Unpacked 2021 تراشه Exynos 2100 را معرفی کرده بود. این تراشه نیز براساس پردازنده 5 نانومتری EUV طراحی شده است. وب سایت KED هیچ گونه اطلاعاتی درباره نام تراشه جدید سامسونگ نداده است. اما به نظر می رسد که این تراشه جانشین Exynos 2100 خواهد بود.

به طور کلی تراشه های اگزینوس عملکرد قابل توجهی دارند و استفاده از آنها در لپ تاپ می تواند یک ایده جذاب و هیجان انگیز باشد! این تراشه ها به احتمال زیاد در لپ تاپ نسبت به گوشی های هوشمند دیرتر داغ می شوند و عملکرد بهینه تری خواهند داشت. همچنین استفاده از پردازنده های گرافیکی AMD بر روی این تراشه ها می تواند خبر جالبی باشد! به هر حال باید منتظر ماند و دید که نسخه جدید تراشه اگزینوس چه میزان کارایی بر روی لپ تاپ خواهد داشت و لپ تاپ مجهز به این تراشه تا چه اندازه از جانب کاربران مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

منبع: windowscentral