با اینکه بینگ این روزها در کانون توجهات قرار دارد، اما بر اساس گزارشی که در وال استریت جورنال منتشر شده، سامسونگ قصد ندارد آن را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض گوشی های هوشمند خود انتخاب کند! پیش از این نیویورک تایمز مدعی شده بود که شرکت سامسونگ در حال بررسی جایگزینی بینگ با گوگل است و ممکن است این اتفاق را به زودی عملی کند. اما اکنون به نظر می رسد که این غول کره ای دنیای تکنولوژی همچنان گوگل را ترجیح می دهد و قصد ندارد تا آن را رها کند!

سامسونگ گوگل را رها نمی کند

در گزارش وال استرین جورنال آمده که سامسونگ بررسی داخلی خود را در زمینه جایگزینی بینگ با گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض گوشی های این شرکت به حالت تعلیق در آورده و پرونده آن را بسته است. در صورت تصویب این تصمیم و عملی شدن آن، قرار بود تا موتور جستجوی پیش فرض مرورگر “Internet” در گوشی های سامسونگ از گوگل به بینگ تغییر کند. که البته فعلاً این کار انجام نخواهد شد.
سامسونگ به دلایل زیادی این جایگزینی را در شرایط فعلی به صلاح نمی داند! مهم ترین دلیل این است که این شرکت کره ای به هیچ وجه دوست ندارد تا در رابطه اش با گوگل اختلالی ایجاد شود. گوگل به عنوان توسعه دهنده اصلی سیستم عامل اندروید، نقشی کلیدی در محبوبیت گوشی ها و تبلت های سامسونگ داشته است. به این ترتیب شکر آب شدن رابطه بین این دو شرکت می تواند برای سامسونگ تبعات سنگینی داشته باشد!

در طرف مقابل سامسونگ و مایکروسافت نیز رابطه بسیار نزدیکی با هم دارند و گوشی های سامسونگ به خوبی با کامپیوترهای ویندوزی سازگار هستند. علاوه بر این، سامسونگ تا به اینجا چند کامپیوتر ویندوزی را هم راهی بازار کرده است. با این حال این رابطه کاری فعلاً در مرحله توسعه و رشد قرار دارد و به اندازه رابطه سامسونگ با گوگل عمیق نیست! به این ترتیب عدم انتخاب بینگ به عنوان موتور جستجوی پیش فرض گوشی های سامسونگ بعید است خللی در ارتباط این شرکت با مایکروسافت ایجاد کند.

سامسونگ گوگل را رها نمی کند

وال استریت جورنال عنوان کرده است که با اینکه فعلاً بحث جایگزینی گوگل با بینگ در گوشی های سامسونگ منتفی است، اما هیچ تضمینی نیست که در آینده چنین اتفاقی نیفتد! به عبارت دیگر، سامسونگ تمام درها را به روی بینگ نبسته است و هیچ احتمالی را در این زمینه رد نمی کند!

اما موضع گوگل در این باره چیست؟! این طور که در گزارش ها آمده، از زمانی که خبر «امکان تغییر موتور جستجوی پیش فرض در گوشی های سامسونگ از گوگل به بینگ» مطرح شده، گوگل دچار «هراس» شده است! سامسونگ سالانه 3 میلیارد دلار بابت این موضوع به گوگل پول می دهد و اگر این قرارداد بر هم بخورد، ضرر مالی وحشتناکی به گوگل وارد می شود!

قرارداد اپل با گوگل نیز امسال تمام می شود و هیچ بعید نیست که این سناریوها و هراس ها مجدداً برای گوگل ایجاد شود! بر اساس گزارش های منتشر شده، قرارداد اپل با این شرکت سنگین تر از سامسونگ است و پای مبالغی در حد 8 تا 12 میلیارد دلار در میان است!

سامسونگ گوگل را رها نمی کند

اگر مایکروسافت نتواند اپل را برای سوییچ به بینگ متقاعد کند، احتمال روی آوردن این شرکت به موزیلا وجود دارد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که تعامل این شرکت ها با یکدیگر به کجا خواهد کشید و چه تحولاتی در آینده در رابطه آنها ایجاد خواهد شد!

منبع: windowscentral