سامسونگ در سال 2022 از سرویس Gaming Hub رونمایی کرد. این قابلیت، بازی های موجود در تمام سرویس های استریمینگ را به طور یکجا به تلویزیون هوشمند شما می آورد. در ابتدا Gaming Hub فقط برای تلویزیون های هوشمند سامسونگ مدل 2022 در دسترس قرار گرفت، اما با گذشت 5 ماه این سرویس ابری به تلویزیون های مدل 2021 نیز آمد. اکنون در مراسم Gamescom 2023 که چندی پیش برگزار شد، سامسونگ اعلام کرده است که اپلیکیشن Gaming Hub تا پایان سال جاری میلادی برای تلویزیون های مدل 2020 نیز عرضه خواهد شد.

آشنایی با اپلیکیشن Samsung Gaming Hub

برای کسانی که با این سرویس آشنا نیستند باید بگوییم که اپلیکیشن Samsung Gaming Hub همانند یک فروشگاه بازی آنلاین عمل می کند و به شما این امکان را می دهد تا در تنها یک مرحله، به بازی مورد نظرتان بر روی تلویزیون دست پیدا کنید. این سرویس بازی ها را به طور مستقیم از فضای ابری استریم می کند و نیاز شما به کنسول های بازی یا دانگل های استریمینگ را به طور کامل از بین می برد! سرویس گیمینگ ابری سامسونگ از تمام پلفترم های رایج شامل Xbox Cloud Gaming، GeForce Now و Google Stadia (که البته اکنون تعطیل شده است) پشتیبانی می کند و بازی های این سرویس ها را به تلویزیون شما می آورد.

آشنایی با اپلیکیشن Samsung Gaming Hub

شما همچنین می توانید از سامسونگ Gaming Hub برای دسترسی به یوتیوب و اسپاتیفای هم استفاده کنید و به سرعت بین انجام بازی، گوش دادن به موزیک یا تماشای ویدئو سوئیچ نمایید. این سرویس از قابلیت ارتقای کیفیت مبتنی بر هوش مصنوعی نیز پشتیبانی می کند. این قابلیت توسط تلویزیون های 4K و 8K سامسونگ پشتیبانی می شود و کیفیت بازی هایی را که به طور طبیعی 4K یا 8K نیستند، ارتقا می دهد!

بد نیست بدانید که سرویس گیمینگ ابری سامسونگ با 90 درصد از کنترلرهای بلوتوثی موجود در بازار سازگاری دارد و از کنترلرهای مجازی هم پشتیبانی می کند. به این ترتیب می توانید یا از یک دسته بازی فیزیکی استفاده کنید یا همانند بازی کردن با هدست های واقعیت مجازی، از دست هایتان کمک بگیرید!

آشنایی با اپلیکیشن Samsung Gaming Hub

اگر شما هم یک تلویزیون مدل 2020 سامسونگ در منزل دارید، به زودی می توانید بر روی آن به مجموعه ای متنوع از بازی های ابری و امکانات دیگر دست پیدا کنید. این خبر توسط Mike Lucero، مدیر بخش محصولات گیمینگ سامسونگ، در جریان یک مصاحبه در رویداد Gamescom عنوان شده است. این شخص گفته است:

«امروز من خیلی هیجان زده ام که اعلام کنم سرویس گیمینگ ابری سامسونگ تا پایان سال به تلویزیون های مدل 2020 ما نیز خواهد آمد. به این ترتیب میلیون ها نفر از کاربران این تلویزیون ها می توانند به بازی ها و خدمات مورد علاقه شان به سادگی دسترسی پیدا کنند».

به هر حال هنوز تاریخ دقیق این موضوع اعلام نشده است. با این حال گیمرهایی که از تلویزیون های قدیمی تر مدل 2020 استفاده می کنند، با این خبر حسابی هیجان زده شده اند! چرا که دیگر نیازی به خرید مدل های جدیدتر برای بهره مندی از این سرویس نخواهند داشت. همچنین Gaming Hub گیمرها را از خرید کنسول بازی یا دستگاه های استریمینگ بی نیاز می کند.

منبع: gizmochina