بهترین پاسخ: بله، ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 6 و البته نسخۀ Watch 6 Classic، هر دو ضد آب هستند و موفق به دریافت استانداردهای حفاظتی IP68 و 5ATM شده اند. به این ترتیب این گجت ها می توانند برای یک مدت زمان محدود در عمق خاصی از آب قرار بگیرند و به عملکرد بدون نقص خود ادامه دهند. اما همچنان باید هنگام قرار دادن این ساعت های هوشمند در معرض رطوبت احتیاط کنید، همان طور که در مورد هر دستگاه الکترونیکی ضد آب دیگر هم باید حواستان به این موضوع باشد!

بررسی ساعت های هوشمند ضد آب سامسونگ

مواردی که باید در مورد ضد آب بودن گلکسی واچ 6 بدانید

ساعت های هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6 و واچ 6 کلاسیک نیز به جمع سایر ساعت های هوشمند و فیتنس ترکرهای ضد آب موجود در بازار پیوسته اند. البته برای اینکه بتوانید از آنها در آب استفاده کنید، باید حواستان به یک سری محدودیت ها باشد. این ساعت ها دارای درجه حفاظتی IP68 هستند. حروف “IP” در واقع مخفف عبارت “Ingress Protection” است که توضیح می دهد که چگونه بدنه دستگاه می تواند از قطعات داخلی آن در برابر سیالاتی مانند آب و همچنین گرد و غبار و ذرات معلق محافظت کند. در ادامه عدد 6 را مشاهده می کنید به طور اختصاصی به میزان مقاومت ساعت در برابر گرد و غبار اشاره دارد. عدد 8 نیز میزان مقاومت در برابر آب را نشان می دهد.

مجهز بودن یک دستگاه الکترونیکی به استاندارد IP68 به این معنی است که می توان آن را به شکلی ایمن به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب شیرین مورد استفاده قرار داد. به عبارت «آب شیرین» توجه داشته باشید! منظور از این عبارت این است که این دستگاه می تواند در زیر دوش حمام، آب باران یا آب سینک ظرفشویی قرار گیرد.

اما منظور از استاندارد 5ATM چیست؟ این استاندارد صرفاً برای ساعت های هوشمند کاربرد دارد و نشان می دهد که ساعت می تواند فشار آب را تا عمق 50 متری تحمل کند. پس شما می توانید ساعتی را که دارای این استاندارد است، در هنگام شنا کردن در استخر مورد استفاده قرار دهید. اما برای ورزش های آبی سنگین بهتر است تا از چنین ساعتی استفاده نکنید. همچنین نباید آب با فشار به ساعت شما برخورد کند (مثلاً نباید شلنگ آب را به سمت ساعت خود بگیرید!).

بررسی ساعت های هوشمند ضد آب سامسونگ

اکیداً توصیه می کنیم که در هنگام شنا کردن با ساعت های گلکسی واچ 6 و واچ 6 کلاسیک، به مواردی مانند سطح کلر در استخرها و میزان شوری آب در دریا و اقیانوس توجه داشته باشید. چنانچه این موارد از حد مجاز بالاتر باشند، می توانند به هر دستگاه الکترونیکیِ ضد آبی آسیب بزنند. ایده آل ترین راه حل این است که پس از شنا کردن، ساعت خود را با آب تمیز بشویید و بلافاصله آن را خشک کنید تا خیالتان به طور کامل بابت این موضوع راحت شود.

به خاطر داشته باشید که سقوط یا ضربه می تواند بر ماهیت ضد آب بودن (و همچنین ضد گرد و غبار بودن) ساعت گلکسی واچ 6 تأثیر منفی بگذارد و مقاومت آن را در برابر آب به مرور زمان کاهش دهد.

بررسی ساعت های هوشمند ضد آب سامسونگ

در مجموع باید گفت که ساعت های هوشمند Galaxy Watch 6 و Watch 6 Classic همانند اکثر رقبایشان از برندهای دیگر، در برابر نفوذ آب و گرد و غبار کاملاً مقاوم اند. پس با خیال راحت آنها را خیس کنید و نگران آسیب دیدنشان نباشید! البته مجدداً توصیه می کنیم که اگر منبع آب، شیرین نیست پس از اینکه کارتان تمام شد ساعت را بشویید و خشک کنید. همچنین اگر می خواهید به دل دریا و اقیانوس بزنید و ورزش های آبی سنگین مانند غواصی یا موج سواری انجام دهید، بهتر است ساعت را از دستتان خارج کنید!

منبع: androidcentral