سامسونگ تصمیم گرفته است تا خط تولید تبلت های Galaxy Tab S7 را با ارائه محصولات جدید گسترش دهد. در همین راستا این شرکت قصد دارد تا در کنار عرضه یک تبلت از سری A7 Lite، یک تبلت جدید از سری S7 را نیز در ماه ژوئن 2021 (خرداد و تیر 1400) معرفی کند. از آنجا که اعلام شده بود که این تبلت در دسته تبلت های میان رده و اقتصادی شرکت سامسونگ جای خواهد داشت، پیش بینی می شد که این دستگاه با نام هایی مانند Samsung Galaxy Tab S7 Lite یا Samsung Galaxy Tab S7 Plus Lite عرضه شود. اما مطابق با اخبار جدید منتشر شده، این تبلت دارای نام Samsung Galaxy Tab S7 XL Lite خواهد بود.

تبلت میان رده بعدی سامسونگ با نام Galaxy Tab S7 XL Lite عرضه می شود

شاید نام این تبلت جدید کمی غیر معمول به نظر برسد، اما غیر منطقی نیست. چرا که سامسونگ از عنوان "Plus" برای آن دسته از محصولاتش استفاده می کند که مشخصات آنها از تمام لحاظ از سایر محصولات کامل تر باشند، نه فقط از لحاظ اندازه! در واقع اگر یکی از محصولات سامسونگ اندازه بزرگتری نسبت به دیگری داشته باشد اما از لحاظ مشخصات فنی ضعیف تر باشد، عنوان Plus برای آن استفاده نمی شود. در صورتی که "XL" مستقیماً به سایز اشاره می کند و بیانگر این است که تبلت جدید سامسونگ فقط از لحاظ اندازه نسبت به دیگر تبلت های Galaxy Tab S7 برتری دارد. همچنین عنوان "Lite" به این موضوع دلالت دارد که تبلت جدید ورژن اقتصادی شده Galaxy Tab S7 است. با در نظر گرفتن این مشخصات نام Galaxy Tab S7 XL Lite چندان هم بیراه به نظر نمی رسد!

هم زمان با اسم تبلت اقتصادی جدید سامسونگ، چند عکس نیز از آن منتشر شده که نشان می دهد این تبلت با رنگ های نقره ای، سبز و آبی عرضه می شود. شما می توانید این عکس ها را در ادامه مشاهده کنید

تبلت میان رده بعدی سامسونگ با نام Galaxy Tab S7 XL Lite عرضه می شود

تبلت میان رده بعدی سامسونگ با نام Galaxy Tab S7 XL Lite عرضه می شود

به نظر می رسد که تبلت سامسونگ Galaxy Tab S7 XL Lite همانند برادر بزرگترش Tab S7 دستگاه خوش ساخت و با دوامی باشد. اما از لحاظ ویژگی های سخت افزاری و فنی نمی توان آن را یک تبلت رده بالا دانست. در این تبلت از تراشه اسنپ دراگون 750G، حافظه رم با ظرفیت 4 گیگابایت و حافظه داخلی توسعه پذیر با ظرفیت 128 گیگابایت استفاده شده است. همچنین این مدل از تبلت سامسونگ به بلوتوث نسخه 5.0، وای فای 5 و پورت USB-C با پشتیبانی از فست شارژ 45 واتی مجهز است. با توجه به این مشخصات این تبلت را برای مصارف روزمره می توان مناسب دانست. هنوز هیچ جزئیاتی در رابطه با قیمت تبلت سامسونگ Galaxy Tab S7 XL Lite اعلام نشده، اما به احتمال زیاد این تبلت با قیمتی حدود 400 دلار عرضه خواهد شد. چرا که دیگر تبلت های اقتصادی موجود در بازار نیز در همین محدوده قیمت هستند و به نظر نمی رسد سامسونگ نیز بخواهد تبلت اقتصادی جدید خود را با قیمت بالاتری روانه بازار کند.

منبع: androidcentral