سامسونگ در اقدامی بی سروصدا و بدون مانورهای تبلیغاتی تبلت جدید خود با نام Galaxy Tab S7 FE را روانه بازار کرده است. این تبلت یکی از مدل های متعدد تبلت ستایش شده Samsung Galaxy Tab S7 است که در تاریخ 24 می 2021 (3 خرداد 1400) روانه بازار شد. نکته جالب توجه در این رابطه این است که پیش از این انتظار می رفت این تبلت با نام هایی مانند Galaxy Tab S7 Lite، Galaxy Tab S7 Lite XL یا Galaxy Tab S7 Lite Plus راهی بازار شود. اما سامسونگ تصمیم گرفته است تا به سراغ نامی برود که پیش از این در یکی مدل های ارزان قیمت سری گوشی های محبوب Galaxy S20 استفاده کرده بود.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab S7 FE به زودی راهی بازارهای جهانی خواهد شد

تبلت سامسونگ Galaxy Tab S7 FE ابتدا در کشور آلمان عرضه شده است؛ اما به احتمال قریب به یقین این تبلت به زودی راهی بازارهای جهانی می شود. مطابق با اخبار اعلام شده این تبلت در رنگ های مشکی و نقره ای عرضه شده است. این تبلت دارای اسپیکرهای AKG و Dolby Atmos است و صدایی قوی، حجیم و شفاف را ارائه می دهد. همچنین تبلت سامسونگ Galaxy Tab S7 FE از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی می کند و در آن از تراشه اسنپ دراگون 750G استفاده شده است. لازم به ذکر است که این تبلت به 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی جهت ذخیره انواع اپلیکیشن و بازی مجهز شده است. شما می توانید میزان حافظه ذخیره سازی این تبلت را از طریق کارت حافظه جانبی microSD ارتقا دهید.

باتری به کار رفته در تبلت سامسونگ Galaxy Tab S7 FE از ظرفیتی معادل با 10090 میلی آمپر ساعت بهره می برد و با فناوری فست شارژ 45 وات سازگار است. سامسونگ ادعا کرده است که شارژ کامل باتری این تبلت برای 12 ساعت پلی بک و کار روزانه کفایت خواهد کرد. 

همانند دیگر محصولات سامسونگ، تبلت سامسونگ Galaxy Tab S7 FE نیز از یک صفحه نمایش با کیفیت بهره می برد و می توان صفحه نمایش این تبلت را بزرگترین نقطه تمایز آن دانست. این تبلت به یک صفحه نمایش 12.4 اینچی از نوع TFT مجهز است که دارای رزولوشن 2560 x 1600 پیکسل می باشد. صفحه نمایش تبلت سامسونگ Galaxy Tab S7 FE به طور کامل از قلم لمسی S Pen پشتیبانی می کند و به شما این امکان را می دهد تا از تبلت خود برای طراحی دیجیتال هم بتوانید استفاده کنید.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که تبلت سامسونگ Galaxy Tab S7 FE به دوربین هم مجهز است اما مانند بسیاری از تبلت های میان رده دیگر، دوربین آن برای مصارف حرفه ای کاربرد ندارد. البته دوربین های این تبلت علاوه بر ثبت عکس، برای اسکن اسناد و برقراری تماس های ویدئویی از طریق اپلیکیشن هایی مانند Zoom نیز کاربرد دارند. لازم به ذکر است که دوربین پشت این گوشی دارای لنز 8 مگاپیکسلی و دوربین جلوی آن دارای لنز 5 مگاپیکسلی است.

به نظر می رسد که سامسونگ برای توسعه محصولات سری FE برنامه دارد. چرا که این غول کره ای دنیای تکنولوژی سال گذشته گوشی گلکسی S20 FE را روانه بازار کرد و امسال هم از گوشی S21 FE رونمایی کرده است. اکنون نیز تبلت سامسونگ Galaxy Tab S7 FE به بازار عرضه شده است. پیش بینی می شود که تا چند سال آینده محصولات سری FE سامسونگ سهم بزرگی از بازار گوشی ها و تبلت های میان رده را به خود اختصاص دهند!

منبع: androidcentral