به احتمال زیاد سامسونگ گوشی های سری گلکسی S24 را اوایل سال آینده میلادی (حدود ماه های دی یا بهمن 1402) روانه بازار خواهد کرد. با نزدیک شدن به این زمان، شایعات و اخبار غیر رسمی نیز در مورد این گوشی ها بیشتر شده است. در این میان یکی از افشاگران شناخته شده به نام Yogesh Brar به تازگی برخی مشخصات فنی کلیدی مدل پرچم دار این سری، Galaxy S24 Ultra، را بر روی اکانت خود در توییتر (ببخشید ایکس!) منتشر کرده است. این مشخصات زوایای جدیدی از این گوشی موبایل را برای طرفداران سامسونگ روشن می کند! بیایید به آنها نگاهی بیندازیم!

معرفی تخصصی گوشی سامسونگ Galaxy S24 Ultra

مشخصات فنی کلیدی گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا (بر اساس شایعات)

•    ساختار دوربین

افشاگر Yogesh Brar خاطر نشان کرده است که گوشی S24 Ultra همانند مدل S23 Ultra از ساختار دوربین 4 تایی برخوردار است. دوربین اصلی این گوشی از رزولوشن 200 مگاپیکسل پشتیبانی می کند و در کنار آن یک لنز اولترا واید 12 مگاپیکسل، یک لنز تله فوتو 50 مگاپیکسل و یک لنز تله فوتو پریسکوپ 10 مگاپیکسل به کار رفته است. دوربین سلفی این گوشی نیز احتمالاً 12 مگاپیکسلی است.

•    پردازنده

گوشی S24 Ultra یا به تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز است یا اکزینوس 2400! گزارش های قبلی حاکی از این بودند که احتمالاً تراشۀ Exynos 2400 در نسخه های قابل عرضه در اروپا و جنوب شرقی آسیا از این گوشی به کار می رود. در طرف مقابل، نسخه هایی از S24 Ultra که برای عرضه در بازار آمریکای شمالی تولید می شوند، احتمالاً از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 قدرت خواهند گرفت.

معرفی تخصصی گوشی سامسونگ Galaxy S24 Ultra

این در حالی است که گوشی های نسل قبلیِ سری S23 (مدل های S23، S23+ و S23 Ultra) فقط در یک نسخه و با تراشه کوالکام اسنپدراگون 8نسل 2 در تمامی بازارها توزیع شده بودند. با این حال ممکن است نسخه S23 FE از این سری نیز که هنوز به بازار نیامده، در دو نسخه با تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 1 و اکزینوس 2200 عرضه شود.

•    باتری

Brar مدعی شده است که باتری به کار رفته در گوشی S24 Ultra از ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت برخوردار است و از این بابت شبیه به نسل قبلی است. این گوشی از فست شارژ 45 وات پشتیبانی می کند و حتی صحبت از به کار رفتن تکنولوژی باتری های الکتریکی وسایل نقلیه در آن به میان آمده است! اگر این صحبت ها درست باشد، سرعت فست شارژ این گوشی به 65 وات هم خواهم رسید.

•    طراحی

احتمال اینکه تغییرات عمده ای در طراحی ظاهری S24 Ultra در مقایسه با مدل قبلی ایجاد شده باشد خیلی کم است. فقط ممکن است که در ساخت فریم آن به جای آلومینیوم از متریال مستحکم تری مانند تیتانیوم استفاده شود.

معرفی تخصصی گوشی سامسونگ Galaxy S24 Ultra

•    صفحه نمایش

زمزمه هایی مبنی بر یک ارتقای شگفت انگیز در صفحه نمایش S24 Ultra به گوش می رسد! افشاگر دیگری به نام Ice Universe مدعی شده است که این احتمال وجود دارد در این گوشی از صفحه نمایش مدرن M13 OLED استفاده شود. این پنل نمایشگر تصاویر شفاف تری را ارائه می دهد و حتی توانایی دستیابی به روشنایی 2000 نیت را دارد. در عین حال، مصرف انرژی این پنل بهینه سازی شده است که باعث افزایش طول عمر باتری گوشی می شود.

این تمام اطلاعاتی است که فعلاً در مورد گلکسی S24 Ultra منتشر شده است. مسلماً در ماه های پیش رو و تا زمان رسیدن به رونمایی رسمی از این گوشی، این اطلاعات تکمیل تر خواهند شد.

منبع: gizmochina