پیش از این اخبار و گزارش های متعددی در رابطه با گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا، پرچم دار بعدی سامسونگ، منتشر شده بود. چیزی که در این اخبار جلب توجه می کرد، مجهز بودن این گوشی به سنسور دوربین اصلی 200 مگاپیکسل بوده است. اکنون یک گزارش جدیدی از یک افشاگر شناخته شده در دسترس قرار گرفته که جزئیات بیشتری از دوربین های گوشی گلکسی S23 اولترا را در اختیار ما قرار می دهد.

گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا 100% به سنسور دوربین 200 مگاپیکسل مجهز خواهد بود

این گزارش توسط Ice Universe منتشر شده که یکی از افشاگران شناخته شده و معتبر دنیای تکنولوژی به حساب می آید و به خصوص در کشور کره جنوبی به آن اعتماد کامل دارند! این افشاگر اعلام کرده است که 100 درصد مطمئن است که گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا به سنسور دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی بر روی پنل پشتی خود مجهز خواهد بود! این دوربین 1/1.3 اینچ سایز دارد و اندازه پیکسل 0.6 میکرومتر را ثبت می کند. همچنین فاصله کانونی آن f/1.7 است که باعث می شود تا طیف وسیع تری از شرایط نوری محیط را پوشش دهد.

برای آن دسته از کاربرانی که اطلاعات کمتری در این زمینه دارند باید بگوییم که گوشی پرچم دار سامسونگ گلکسی S22 اولترا، دارای سنسور دوربین اصلی 108 مگاپیکسل با سایز 1/1.33 اینچ است. دوربین این گوشی اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر را ثبت می کند و فاصله کانونی آن f/1.8 است. این افشاگر اعلام کرده است که سنسور تصویربرداری به کار رفته در گلکسی S23 اولترا کمی از سنسور به کار رفته در اپل آیفون 14 پرو بزرگتر است. دوربین اصلی آیفون 14 پرو از رزولوشن 48 مگاپیکسل بهره می برد و 1/1.3 اینچ سایز دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا 100% به سنسور دوربین 200 مگاپیکسل مجهز خواهد بود

البته Ice Universe به این نکته هم اشاره کرده است که سنسور دوربین اصلی گلکسی S23 اولترا در مقایسه با برخی سنسورهای به کار رفته در گوشی های رده بالای نسل بعدی سایر برندها کمی کوچکتر است. به این ترتیب شاید برخی رقبای سامسونگ در بازار گوشی های اندرویدی بتوانند از لحاظ کیفیت دوربین برای این شرکت کره ای خطراتی را ایجاد کنند! با این حال این طور که در گزارش های قبلی منتشر شده بود، سامسونگ قصد ندارد از سنسورهای HP1 و HP3 خود در گلکسی S23 اولترا استفاده کند. پس به احتمال زیاد سامسونگ یک سنسور اختصاصی جدید برای دوربین 200 مگاپیکسلی گوشی پرچم دار خود طراحی خواهد کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا 100% به سنسور دوربین 200 مگاپیکسل مجهز خواهد بود

مطابق با اخبار غیر رسمی که پیش از این منتشر شده، خانواده گلکسی S23 علاوه بر مدل اولترا، شامل مدل استاندارد S23 و مدل S23 Plus نیز می شود. صفحه نمایش نسخه استاندارد گلکسی S23 دارای اندازه 6.1 اینچ و صفحه نمایش گوشی گلکسی S23 پلاس دارای اندازه 6.6 اینچ است. همچنین گوشی گلکسی S23 اولترا به صفحه نمایشی با سایز 6.8 اینچ مجهز است. مدل اولترا از قلم لمسی S Pen نیز پشتیبانی می کند و تمام امکانات گوشی های سری نوت را نیز با خود دارد (درست مانند S22 اولترا!). مجهز بودن به دوربین 200 مگاپیکسلی می تواند به جذابیت های این گوشی پرچم دار برای علاقه مندان به محصولات سامسونگ بیش از پیش بیفزاید!

منبع: gizmochina